Gå til innhold

CoolIT Freezone CPU Kjøler?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Leste litt om denne på crazypc.com, og lurte på om det kunne være et godt valg, eller burde jeg satse på noe annet, som f.eks vannkjøling?

Nå er jo saken den at jeg egentlig bare vil ha noe som enkelt og greit kan kjøle CPU'en min effektivt.

freezezonefull.jpg

Link her.

Noen som veit hva evt. tollavgifter hadde blitt om jeg bestilte fra USA? :hmm:

Fant ingenting på hverken toll.no eller posten.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo i og for seg en vannkjølingsløsning det også, men det brukes altså peltierelementer for å kjøle ned vannet / væsken.

Men peltierelementer avgir også mye varme, og derfor må det antakelig (kjøle)-vifter til for å sørge for dette.

Men løsninga ser unektelig spennende ut!

Hvordan det er med toll og avgifter vet jeg lite om. Men om du får dem til å sende utstyret som en gave, tror jeg at du slipper relativt billig unna.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Corsair Nautilus er også en enkel og grei løsning.

6710769[/snapback]

Den er faktisk mye mer aktuell, selges den i Norge?

Hva med denne? Big Water Halve prisen.

Eller denne Big Water 745

6712149[/snapback]

Ja, det gjør den! Her finner du den. HW.no har også testet den bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Leste litt om denne på crazypc.com, og lurte på om det kunne være et godt valg, eller burde jeg satse på noe annet, som f.eks vannkjøling?

Nå er jo saken den at jeg egentlig bare vil ha noe som enkelt og greit kan kjøle CPU'en min effektivt.

freezezonefull.jpg

Link her.

Noen som veit hva evt. tollavgifter hadde blitt om jeg bestilte fra USA? :hmm:

Fant ingenting på hverken toll.no eller posten.no

6508355[/snapback]

Denne enheten er latterlig ineffektiv fordi den bruker peltier elementer for å kjøle ned vannet, som igjen må kjøle ned systemet. Peltier elementer er ganske inneffektive til å begynne med når du kjøler en prosessor direkte, men når du i tillegg skal overføre varmen gjenom et ekstra ledd (vannet), så blir det enda værre. Denne her klarer aldri å bære noen tung varmelast og produsere gode temperaturer. Den klarer kanskje under ambient, men ikke forvent noe sub-zero termperaturer med denne. Når den i tillegg koster så mye, så gjør det den til et dååårlig kjøp i mine øyne.

Skal du ha skikkelig kjøling, på kjøp heller en billig chiller fra overklokk (overklokk.no). Det koster nok noe mer, men det er en helt annen verden i forhold til kjøleevne.

-Stigma

Lenke til kommentar
Corsair Nautilus er også en enkel og grei løsning.

6710769[/snapback]

Den er faktisk mye mer aktuell, selges den i Norge?

Hva med denne? Big Water Halve prisen.

Eller denne Big Water 745

6712149[/snapback]

Ja, det gjør den! Her finner du den. HW.no har også testet den bare så det er sagt.

6712748[/snapback]

Jeg installerte den Nautilus saken fra Komplett her forrige dagen (min første vannkjøling) og det var en befriende installasjon på 939. Har nå idle temp på min AMD 64 Athlon 4200 @2500 på 37.5 og under 50 på load (mot 41,5 og 55+ med luft)

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...