Gå til innhold

Ny prosessor - AMD Athlon 64 4000+ / 2.4 GHz

Anbefalte innlegg

Er AMD Athlon 64 4000+ / 2.4 GHz en bra prosessor?

Tok en titt på prisguiden på Hardware.no, og den er mye billigere på DigiHome.no enn de andre sidene.

Førsteplassen tilhører DigiHome, og der koster den 1479.

På andre plass ligger mpx.no, og der koseter den 2660!

Jeg har også sjekket at det er en sikker side, så jeg går for denne om den er bra.

Jeg skal også kjøpe nytt hovedkort, ettersom hovedkortet jeg har nå har, støtter Socket 478, som er for gammelt.

Hovedkortet jeg i så fall skal kjøpe, er MSI K8N NEO2-FX.

På forhånd takk for svar!

Endret av Craves
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

Du har DDR(1) ja.

En 4000+ er en veldig kraftig og god cpu. Den vil duge til det aller meste, men ytelseforskjellen i forhold til en 3800+ blir neppe merkbar, siden den ekstra L2-cachen ikke utgjør noen serlig ytelseforskjell.

Tips: ikke bilde i signatur.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Vil råde deg til å velge noe annet en et så billig MSI hovedkort. MSI til 500 kr er virkelig noe du vil komme til å angre på. Skal du ha et billig socket 939 hovekort, kan jeg annbefale Asus A8N-SLI Premium. Koster rundt 1000 kr, og det er virkelig verdt det!

Lenke til kommentar
Vil råde deg til å velge noe annet en et så billig MSI hovedkort. MSI til 500 kr er virkelig noe du vil komme til å angre på. Skal du ha et billig socket 939 hovekort, kan jeg annbefale Asus A8N-SLI Premium. Koster rundt 1000 kr, og det er virkelig verdt det!

6508692[/snapback]

Billige MSI-hovedkort er ikke noe serlig nei. Men om det ikke er snakk om overklokking eller SLI så er det bare å kjøpe et billigest mulig hovedkort som er brukbart, siden ytelseforskjellen er ekstremt liten. Om det er overklokking så er det lurt med et dyrere hovedkort, som for eksempel det der ja.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Bildet er fjernet av moderator.

Jeg har ingen planer om overklokking eller SLI, så da trenger jeg vel ikke et dyrere hovedkort?

Jeg har nå en Intel Pentium 4 2.6 GHz, vil jeg merke stor forbedring med ny prosessor og nytt hovedkort?

Endret av Craves
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...