sekkingstad Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 jeg har en delta 12 fot som jeg har bygget opp hekken på for å kunne bruke lang stamme.men nå overplaner den noe enormt,har prøvd å tilte motoren bak men da spinner bare propellen. kan det være motoren står for høyt?? båt delta 12 for.motor yamaha 25 hk. den oppfører seg som om du skulle slept den,vrir seg til siden når jeg gir gass. meget takknemlig for svar mvh kjell Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Er ikke noe vann i båten da bare hvis du har dobbel bunn? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Kan være for kraftig motor, evt for tung motor. 25 HK på en 12 fots båt høres ut til å være mer enn båten er sertifisert for. Hvis det er tilfelle vil heller ikke forsikringer gjelde. Lenke til kommentar
sekkingstad Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 den er sertefisert for 30 hk. og er ikke vann i dobbelbunnen. nylig sjøsatt.og har sjekket for vann men skal prøve å senke motoren i dag se om det hjelper takker så mye for svar Lenke til kommentar
sekkingstad Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 senket motoren i dag og tiltet den helt bak.det hjalp litt med fremdeles tryner den i sjøen. noen gode ideer der ute?? mvh kjell Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Du sier du har bygd opp hekken, har du endra vinkel på bakplata i ombygginga? Lenke til kommentar
sekkingstad Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 nei.det tror jeg ikke,forge eier hadde samme prob med den org plata.går ikke så gærnt med halv gass men den vil ikke løfte fronten fra sjøen. skal sjekke om det er noe gærnt med bunnen på den.utrolig synd den skal oppføre seg slik siden den er utrolig stødig og ser ut til å ha gode fart egenskaper. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg hadde en 12,5 fot hurrycane med 40hk tidligere. Da var kavitasjonsplata på motoren omtrent like høyt som kjølen på båten. Dette gikk greit med stålpropell, men med aluprop måtte man være litt forsiktig med svingene for at den ikke skulle begynne å spinne. I utgangspunktet skal vel motoren stå slik at propellen skyver rett fremover i vannet for å få høyest fart. Utifra bildet ser det ut til at du sitter nokså langt framme og styrer? og at baugen går nokså bratt ned foran, tror ikke det er så ideelt hvis du skal kjøre fort, er den fortung når du sitter i den? Lenke til kommentar
sekkingstad Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 jeg sitter bak og styrer.den er ikke tung i fronten og har prøvd å justere motor og tilt men ser ut som om det kansje er litt feil i bunnen på båten.muligens for stor bue i bakenden av båten,kan hjelpe å gjøre bunnen mer plan bak.men har ikke tid til å gjøre så mye mer med båten. selger den med stooort tap nå. http://www3.autodb.no/cgi-bin/boat/detail.pl?nr=1176090 vist noen er int Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Kan være gal stigning på propollen ut fra skrog og båtlengde. Lenke til kommentar
sekkingstad Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 det kan hende men nå har jeg kjøpt ny båt og selger deltaen til noen som har tid til å fikse den. synd siden jeg har betalt en god del for båten men men mvh kjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå