kzn Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 er bare et tidsspørsmål før min laptop tar kvelden, så holder så smått på å sette opp en billig stasjonær pc: Har så langt skaffa bare hovedkort, fikk tak i et billig brukt et på bruktmarkedet: MSI K8N Neo2 Platinum Kabinett med 400w er på tur i posten... samme med 160GB Sata harddisk og en 512mb PC3200 twinmos rambrikke. enda en ram brikke kommer når jeg har litt penger til overs Har også en massiv 19" CRT skjerm som får duge til å begynne med, gidder ikke bruke masse på ny flatskjerm. Trenger CPU m/vifte og Skjermkort... noe mer? Hvilken CPU anbefaler dere? A64 3200+ eller høyere.. merkbar forskjell på 3200+ og f.eks 3500+ ? Tips til skjermkort? prisklasse billig siden der er budsjett pc.. spiller ikke så veldig mye men kan være greit å ha noe med litt futt i... har tenkt på et Radeon 9800 Pro.. ser man får tak i dem ganske billig nå. Andre synspunkter? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Trenger CPU m/vifte og Skjermkort... noe mer? Hvilken CPU anbefaler dere? A64 3200+ eller høyere.. merkbar forskjell på 3200+ og f.eks 3500+ ? Tips til skjermkort? prisklasse billig siden der er budsjett pc.. spiller ikke så veldig mye men kan være greit å ha noe med litt futt i... har tenkt på et Radeon 9800 Pro.. ser man får tak i dem ganske billig nå. Andre synspunkter? 6508101[/snapback] Det er ikke merkbar forskjell på 3200+ og 3500+, men disse er begge to rimelig utdaterte, kjøp 3800+ etter prisreduksjonen til amd (24.07) Når det gjelder skjermkort så tror jeg det er litt futt i dette, det har en grei pris. Lenke til kommentar
kzn Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 skjermkortet så bra ut.. passer min prisklasse men prisreduksjonen du snakker om.. kommer den? eller har den vært? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Prisreduksjonen kommer vel senest den 27., men den vil nok bare gjelde X2-modellene til AMD, siden prisen på enkeltkjernene allerede er nedsatt. Gå for en 3500+ eller en 3800+ som vil gi mest ytelse i forhold til prisen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå