Lord-of-the-End-Times Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Dette er helt sikkert ikke riktig sted å poste men da får mods bare flytte det... Når jeg sender deler filer med andre via msn så går det super fort hvis jeg deler med en person og super sakte hvis jeg deler med en annen person. Hvorfor er det slik og hva kan jeg gjøre får å forbedre hastigheten? Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Samme her. Det avhenger av begge dere to. Hvis du laster noe ned eller han, så går det som vanlig sakte, hvs ikke - så går det fort. Avhenger også av hvilken internet kompisen din og du har. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Begge har adsl, men hvis begge skrur av nedlastningen så vil det gå fortere? Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Lækkert Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Internett-tilkoblingen din har en viss max-hastighet, f. eks 2000 biter per sekund nedlasting og 500 biter per sekund opplasting. (2000/500) La oss så si at du laster ned fra Kazaa eller bittorrent i 1800 biter per sekund. Så vil kameraten din sende deg noe. Han prøver å sende til deg i 500 biter/sek som er hans max, men du har bare 200 biter/sek ledig (2000-1800). Da vil nedlastingen gå tregt. Hvis du da stopper kazaa/bt vil du frigjøre disse 1800 bitene/sekund du brukte og kunne laste ned i fulle 500 biter/sekund. På grunn av måten sending av datapakker over internett fungerer vil du også bruke noen biter av opplastingsstrømmen din når du laster ned. Tror forholdet er noe ala 1:40. Altså hvis du laster ned i 200biter/sek vil du også laste opp i 5biter/sek. (Leenge siden jeg testet) Og for de mer tekniske interreserte der ute: Ja, ja. kB/b/m/M/Bi osv. I know Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Altså, for å si det enkelt - ikke last ned noe når du skal sende filer Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Bruk Skype 2.0 til sending av filer de sender i full hastighet. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Bruk Skype 2.0 til sending av filer de sender i full hastighet. 6510042[/snapback] Ja. Det er ikke alltid linja det går på har jeg merket.. Noen går det som sagt max speed når jeg sender, og andre kjeeempesakte.. Men over Skype til samme person går det fort! Skjønner ikke hva det er med msn.. Kanskje noe port-greier på router? Er ikke sikker, men med Skype funker det Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Enig med de siste postene her. Det er ikke bare linjen det kommer an på. Når bilder på 1 mb tar flere minutter, er det garantert ikke bare linjen. Jeg har prøvd å åpne porter i router uten veldig suksess. Noen andre idéer? Goscinny Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Har på følesen at brannmuren også kan redusere hastigheten litt. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Har på følesen at brannmuren også kan redusere hastigheten litt. 6520532[/snapback] Ikke hvis du får åpnet de rette portene ... Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå