Gå til innhold

Sende over med msn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Internett-tilkoblingen din har en viss max-hastighet, f. eks 2000 biter per sekund nedlasting og 500 biter per sekund opplasting. (2000/500)

La oss så si at du laster ned fra Kazaa eller bittorrent i 1800 biter per sekund. Så vil kameraten din sende deg noe. Han prøver å sende til deg i 500 biter/sek som er hans max, men du har bare 200 biter/sek ledig (2000-1800). Da vil nedlastingen gå tregt. Hvis du da stopper kazaa/bt vil du frigjøre disse 1800 bitene/sekund du brukte og kunne laste ned i fulle 500 biter/sekund.

På grunn av måten sending av datapakker over internett fungerer vil du også bruke noen biter av opplastingsstrømmen din når du laster ned. Tror forholdet er noe ala 1:40. Altså hvis du laster ned i 200biter/sek vil du også laste opp i 5biter/sek. (Leenge siden jeg testet)

Og for de mer tekniske interreserte der ute: Ja, ja. kB/b/m/M/Bi osv. I know :)

Lenke til kommentar
Bruk Skype 2.0 til sending av filer de sender i full hastighet.

6510042[/snapback]

Ja.

Det er ikke alltid linja det går på har jeg merket.. Noen går det som sagt max speed når jeg sender, og andre kjeeempesakte.. Men over Skype til samme person går det fort! Skjønner ikke hva det er med msn.. Kanskje noe port-greier på router? Er ikke sikker, men med Skype funker det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...