johnhah Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hallo Forleden ville ikke min PC starte, så det endte med at jeg skulle formatere. Jeg kom til den blå skjermen ettter "Kontrollerer maskinvarkonfigurasjonen...." Da ble jeg mødt men en feilmelding på en blå skjerm hvor det sto at datamaskinen min manglet støtte for ACPI, så jeg kunne trykke F7 neste gang jeg ville installere, og da ville det bli skrudd av. Jeg visste ikke hva ACPI var, så jeg trykket f7 neste gang. Den installerte seg ferdig, jeg skulle installere programvaren for det trådløse nettverkskortet men da endte veiviseren med at fastvaren manglet info, det kunne fikses med en BIOS oppdatering. Jeg prøvde det, men det funket ikke. Jeg skrudde av datamskinen, og når den nesten var ferdig, ble jeg møtt med bilde "nå kan du skru av datamaskinen" Fant ut hva ACPI var i hw.no sin ordbok. (kikk selv her)Ville da formatere igjen, men fikk samme feilmelding. Jeg skjekket på asrock.com sine hjemme sider og fant ut at mitt hk har støtte for ACPI 1.1. Jeg har modellen Asrock 939SLI-eSATA2. Kan noen hjelpe meg sånn at jeg kan installere windows? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Kan være det på en eller annen måte er deaktivert i bios e.l. Prøv å se om det finnes noen innstilinger for det i bios (evnt reset). Eller har jeg lest et sted at du kan velge acpi mode under installasjon av XP. Når du starter opp fra CD kommer det et valg hvor du kan trykke F6 for installasjon av scsi drivere etc. Det skal da gå å trykke F5 istedet og komme inn i en meny hvor du selv kan velge acpi mode. Lenke til kommentar
johnhah Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Takk for hjelp, det fungerte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå