Gå til innhold

Saltstraumen i kveldssol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker motivet veldig godt, men jeg ville rendyrket det mer. Jeg ville gått nærmere innpå, og evt klonet bort de siste restene av vegetasjon. Cropping hadde også fungert. Uansett ville jeg gått for å understreke de funksjonalistiske formene. Bra bilde, men det kunne vært enda bedre utført.

Lenke til kommentar

Er stort sett enig med PMnormal.

Det jeg fant mest interessant med bildet var det fine lyset og utsiktsplattformen. Da plattformen virker nokså skjev, ville jeg bestrebe meg på å rette komposisjonen rundt de rette linjene i dette byggverket. Det er noe fortegning av rette linjer i bildet, men det er uten tvil for skjevt. Det neste var å gå lenger fram for å unngå den uskarpe forgrunnen og forenkle komposisjonen, som blir litt uryddig.

Jeg er ikke for å ta bort elementer man ikke liker i PS, men jeg er realist .

Ved å gjøre bildet ferdig i komposisjonering har man gjort de rette valg ideelt sett mener nå jeg.

Jeg har rettet bildet, men hadde feil på cropfunksjonen (slik er det når man kjører betaversjon), slik at jeg ikke fikk illustrere hva jeg ville vektlegge i komposisjonen.

[attachmentid=87522

post-47394-1153182768_thumb.jpg

Endret av brainware
Lenke til kommentar

Flott med tilbakemelding, og jeg er enig i alt dere sier.

Egentlig er dette bare en test for å se hvor flink jeg er med Photoshop, siden himmelen og vannet er byttet ut. Jeg ville legge dette ut for å se om dere la merke til dette, noe dere kanskje ikke gjorde?

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke kommentert dette bildet, fordi jeg syntes det ikke ga meg noe særlig. Jeg synes at et for stort område av bildet består av betong, noe jeg ikke er så glad i alle fall... Men at du har manipulert himmel og hav, må jeg innrømme at jeg ikke klarer å se. I så fall har du gjort en god jobb. :)

PS! Kunne vært interessant å sett originalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...