spamkua Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Heisann, kjempe flott forum. Sitter å har veldig lyst til å lære meg programering. Har ikke studiekompetanse. Har lyst til å lære programering både fordi jeg synes det virker spennede og pga. jobbmuligheter. Hva slags utdanning trenger man for å jobbe innen programering? Er det mulig å ta kurs\sertifisering som dreier seg om programering? Og noen som har noen ideèr om hvordan jobbmarkedet er på dette området, og hvilke programeringsspråk det lønner seg å satse på? Hjelp en stakkar med stort lærebehov :!: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Bare til å ta en bachelor det. Du kan ta et forkurs til ingeniør-studier ved de fleste skoler og ta matten og fysikken samtidig som førsteåret. De fleste ansettelser i dag ser etter folk som kan Java/C(++) og dette er vel nokså vanlige språk overalt tror jeg. Lenke til kommentar
spamkua Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Nå har det seg sånn at jeg ikke har fullført et videregående løp i det hele tatt, da kan jeg vel ikke bare hoppe rett på forbredende til ingeniør, eller? Og hva innebærer en bachelor? takk for svar foresten Lenke til kommentar
smetho Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Synes du burde gå for å få den generelle studiekompetansen. Dette vil åpne mange dører for deg om du har lyst å drive med programmering, eller eventuelle andre ting. Er massevis av skoler og linjer du kan gå på. Du vil nok tjene på det i lengden om dette er noe du vil satse på. Angående språk så er Java, .NET-språkene og C++ vanlige, men absolutt ikke de eneste. Smak og behag, samt krav prosjektet stiller, bestemmer ofte hvilke språk en velger. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå