Spinner109 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei. Skal snart kjøpe inn et nytt AM2 system da mitt gamle system nærmer seg tre år og litt for mange blåskjermer. Så da lurer jeg litt på dette systemet: Min Handlevogn Er det noen som har noen synspunkter på dette? Er disse overklokkingsvennlig slik at kanskje en 4000+ vil gjøre samme nytten? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei. Skal snart kjøpe inn et nytt AM2 system da mitt gamle system nærmer seg tre år og litt for mange blåskjermer. Så da lurer jeg litt på dette systemet: Min Handlevogn Er det noen som har noen synspunkter på dette? Er disse overklokkingsvennlig slik at kanskje en 4000+ vil gjøre samme nytten? 6507973[/snapback] Først av alt vil jeg påpeke at du burde lese de nyere artiklene www.hw.no og andre nettsteder hvor de har testet Intel Core 2 Duo. Pr i dag ville jeg ikke gått for AMD i det hele tatt. Og CPUene koster ikke mer. Drøy en måned til alle nye hovedkort er på plass og kjøp da. Tips til PSU, sjekk ut MIST sine strømforsyninger. Jeg har MIST500W selv, og den høres ikke. Dette er ikke bare sagn og sus som man kommer med fordi dette er dyrt, men fordi de faktisk er lydløse. Det har kommet ut noen nye modeller fra MIST med modulkontakter, slik at du ikke trenger å ha alle kabler i kabinettet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei! Vent til prisfallet til AMD i slutten av måneden, så vil du kunne få en X2 5000+ til rundt 3200 kr. Resten er bra, men hovedkortet og strømforsyningen er unødvendig dyre etter min mening. Jeg tror jeg ville spart inn litt og kanskje kjøpt kraftigere skjermkort. En Hiper på 580W vil være mer en tilstrekkelig. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Hadde ikke lest om Core 2 Duo...disse så virkelig interressante ut ja Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Hei. Har lagt inn bestilling på et Core 2 Duo system. Har valgt en E6600 og et Asus P5W DH Deluxe HK. Valgte dette minnet. Er minnebrikkene bra nok til å få klokket prosessoren opp til godt over 3GHz? (har sett at noen har klart 4GHz) Eller er overklokkingen av CPUen ikke så minneavhengig? Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hehe.. noen har bodd i en hule de siste dagene. Etter at Core 2 Duo testene kom ut og vi fikk priser på det så er det ingen ved sine fulle 5 som lengere vil tenke på å bygge en ny pc med AMD prosessor. Men godt valg av prosessor og hovedkort når du først så lyset btw. du bør også vurdere Corsair TWIN2XP2048-6400C4. De har litt bedre timing men koster et par hundre mer. Det er ikke store forskjellen på de brikkene men verdt å sjekke før man kjøper. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Akkurat kommet hjem fra ferie med begrenset Internett tilgang EDIT: Glemte å si at jeg også la til dette skjermkortet. Endret 19. juli 2006 av Spinner109 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Håper du er klar over at det kan ta litt tid før de får inn core 2 duo cpuene hos div nettshoper. Når det gjelder rammen så kan en fort spare noen kroner på velge noe billig med slappe timings da tester viser at de ikke har så mye å si for core 2 duo. https://prisguiden.no/product.php?productId=39848 Eller disse latterlig billge sakene, klokker kanskje ikke så bra da men https://prisguiden.no/product.php?productId=39801 Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Vet at det kan ta sin tid, men håper å få de i hus innen første halvdel av neste måned... Er skjermkortet et bra valg eller burde jeg gå for et X1900 XT? Endret 19. juli 2006 av Spinner109 Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Ble litt usikker på mitt valg av skjermkort. Er det et bedre valg å gå for et ATI skjermkort da dette hovedkortet støtter CF? Vil f.eks et GeForce 7950 fungere på dette hovedkortet? Vurderer å legge til et X1900XTX i stedet for et 7900GT... Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Når det gjelder skjermkort så ville jeg valgt 7900GT. Grunnen til det er overklokkingspotensialet. Her har du et kort som med veldig enkle grep kan yte som et 7900GTX. Hvis du ønsker mer info om det så har jeg flere lenker til sider som tar for seg voltmod av nettopp dette kortet. Og det er mange som har prøvd dette. Det er nesten ufarlig. Noen har selvfølgelig klart å kløne det til så de har brent litt kort. Men de som ikke tar snarveier og hele tiden følger instruksjoner får det til. Pass også på at du må ha god kjøling på kjernen og minnet hvis du skal gjøre dette. Så det holder ikke med standard vifte. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Så det er egentlig ikke verdt å betale 1700 mer for et X1900XTX ift et 7900GT? Tenkte også litt fremover...tar jeg et ATI kort kan jeg kjøre CF hvis jeg en gang i fremtiden får tak i et til kort. Har heller ikke noen planer om å voltmodde skjermkort så da er det vel liksågreit å gå for et kort som i utgangspunktet yter veldig bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå