mck Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Skal kjøpe meg et nytt kamera imorgen tenkte jeg, har kommet fram til at jeg vil kjøpe Canon, og disse to har scoret bra i tester. Noen som mener hvilket jeg bør gå for? Og hvordan SD-kort jeg bør gå for? Håper på svar Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det er to veldig forskellige aparater. Det største tar bedre bilder, og har lengre zoom. Det får ikke plass i lommen. Det minste er.... minst, og får lett plass i lommen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Av SD kort, mener jeg du bør holde deg til Sandisk og Lexar for størst mulig driftsikkerhet. Da ligger bildene dine tryggest mulig frem til overføring til datamaskinen. Ellers er det som PMnormal sier, to veldig forskjellige kamera. Du må selv definere hva bruksområdet er før du bestemmer deg for kameraet. Lenke til kommentar
Anders73 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei. Nå ble jeg veldig i tvil på hvilket kamera jeg skal kjøpe. Det sto mellom Panasonic FZ7 , Canon s3is og Sony DSC-H5. (fant ut at denne typen passer meg bra da jeg syns det er praktisk med videoopptak også.Og det er jo ikke mulig med 350D)Så var jeg inne på www.dpreview.com . Dro opp to vinduer og så på bildetesten til de forskjellige kameraene opp mot hverandre. Så for moro skyld gikk jeg inn på kamera til kjæresten min, Ixus 800. Bildet er jo best på den jo!! Spørsmålet mitt er om bildet med et ultra- zoom kamera relativt sett blir bedre bilder da man kan komme nærmere motivet. Håper dere kan hjelpe meg litt. Føler jeg går i sirkler på diverse tester osv på nettet. (Kanskje jeg ender opp mer 350D og et videokamera ) Mvh Anders Ask Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Dro opp to vinduer og så på bildetesten til de forskjellige kameraene opp mot hverandre. Så for moro skyld gikk jeg inn på kamera til kjæresten min, Ixus 800. Bildet er jo best på den jo!!Ikke sikkert det, skjønner du. Bildet på Ixus 800 er oppskarpet, fargemettet og etterbehandlet automatisk i kameraet i mye større grad enn på mer profesjonelle kamera. For mange vil faktisk bildet fra en Ixus 800 virke bedre enn bildet fra en Canon 30D eller Nikon D200. Man må tenke på at de som kjøper mer profesjonelle kamera, gjerne er interessert i å etterbehandle selv, for på den måten å ikke gå glipp av viktige detaljer og ekte farger som fort kan gå tapt ved automatisk (og for hard) etterbehandling i et kompaktkamera. Lenke til kommentar
Anders73 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Så du vil generelt anbefalle s3is eller FZ7 over Ixus800 ? Har sett litt på fz30 også, men det er jo noe dyrere. Andre kameraer ? viktig med ok video og manuell fokus. Takk takk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 FZ7 gir litt mer støy ved høy ISO enn S3IS. Ixus 800 og S3IS sin bildebrikke er vel omtrent den samme, men optikken er bedre og mer anvendelig på S3IS (mer zoom). FZ30 er en litt annen type kamera, med mer profesjonelle funksjoner. Blant annet er manuell zoomring og fokus på selve objektivet ting som gjør livet lettere å leve for mange. S3IS har god videofunksjon, og du har manuell fokus selv om den er knappestyrt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Man får det man betaler for, og et trinn opp i kvalitet er ofte verdt de ekstra kronene. FZ30 har så mange av slr'ens egenskaper, samt det beste fra kompaktkameraets verden (stor zoom og god dybdeskarphet), at det kan være det ideelle kameraet for mange. Litt stort, kanskje. Jeg synes også du skulle vurdere den nye til Fuji som det står en artikkel om på nyhetssiden til akam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå