Gå til innhold

Meget irriterende lagging i Unreal Tournament 2003 (både SP

Anbefalte innlegg

Vil bare si ifra til alle kverulanter og grinebitere på forumet at jeg HAR brukt søkefunksjonen etter løsninger, og funnet intet.

Saken er denne:

Jeg spiller Unreal Tournament 2003. Etter å ha spilt i en 1-2 minutter, uansett kart/singleplayer/multiplayer/instant action, lagger det kraftig. Hele spillet fryser i en 5-10 sekunder, for så å fortsette igjen. Men det lagger hele tiden etter det. Men hvis jeg går i Settings og endrer 3D-lydinnstillingene (Software/Hardware/EAX/Safe Mode) og går inn i spillet igjen. forsvinner laggingen. Men den kan komme tilbake etter en 10-15 minutters tid. Det hjelper ikke å sette 3D-innstillingen til f.eks Safe Mode, da lagger det til jeg igjen endrer denne innstillingen - laggingen forsvinner (midlertidig) uansett valg.

Jeg har prøvd å deaktivere alle programmer i bakgrunnen (jeg har ingen antivirusprogram installert), avinstallere/reinstallere UT2003 og driveren for lydkortet (SB Live! 1024, byttet Creative sin driver mot Microsoft sin og tilbake igjen). Men dette har har ikke hjulpet, mistenker at dette er en feil med selve spillet.

Noen andre som har opplevd noe liknende eller som har en løsning? Kom med SAKLIGE svar. Dere som tenker "For en j*vla fjortis!" / "Han kjører sikkert Warez" / "KJØP spillet, fordømte tyv" o.l, dere kan bare la være å svare. Jeg har kjøpt spillet (som for øvrig er et av de jeg spiller mest ved siden av BF1942) og er stolt over å ha gjort det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Jeg spiller Unreal Tournament 2003. Etter å ha spilt i en 1-2 minutter, uansett kart/singleplayer/multiplayer/instant action, lagger det kraftig. Hele spillet fryser i en 5-10 sekunder, for så å fortsette igjen.

Det er umulig at du opplever lagg i single-player.

Fortell mer om maskinen din, for det du opplever er mest sansynlig hakking pga for lave system-specs.

Lenke til kommentar

Ok, her er mine specs:

AMD Athlon XP1800+ (153*11 -> 2000+)

512MB DDR-RAM

Abit KR7A-RAID (BIOS 6N)

Creative GeForce4 Ti4400 (304/675) - Detonator 40.72

Creative SB Live! 1024

Windows XP Professional

Overklokkingen av CPU/GPU er egentlig ikke relevant, har også testet i uoverklokket tilstand uten at det hjalp.

UT2003-demoen gikk helt glimrende, det samme gjorde fullversjonen, FØR jeg avinstallerte WinXP og reinstallete samme OS, men med SP1.

Skal fyre inn demoen igjen og se hvordan denne går.

Alle andre spill jeg har som bruker EAX funker 100%.

EDIT: Testet demoen, den fungerte 100%. Må være noe med de ekstra innstillingene for grafikken som fu<ker opp (det er ikke noen forskjell i lydinstillingene fra demo til full, så vidt jeg vet). På Infogrames Support står det faktisk om at disse innstillingene (Dynamic Lightning osv.) kan få spillet og resten av systemet til å kræsje. Men det er bare det at spillet (fullversjonen) fungerte prikkfritt med alt på maks FØR jeg installerte SP1. Men jeg tror ikke det er SP1 som forårsaker problemet, for da ville mange flere enn bare meg ha merket dette. Får vente på en ny patch til spillet...

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-10-17 20:53 ]

Lenke til kommentar

SP1 er en ganske spesiell sak.. Tror ikke microsoft tenkte så godt igjennom denne for den virker til å skape masse rare problemer på masse forskjellige maskiner..

Prøv uten service pack og se hvordan det går. (kan hende du må formatere da :/ )

Sett alle settings i grafikk til low og slå av all ekstra.. se hvordan det går da

[ Denne Melding var redigert av: Blodhemn på 2002-10-17 22:25 ]

Lenke til kommentar

Fant ut hva problemet skyldtes.

Etter å ha sett gjennom forumet til Guru3D, fant jeg en tråd som omhandlet Detonator 40.72-driveren, som jeg bruker. Der nevnes det at i enkelte spill kan de forekomme såkalte "spike lags", der spillet fryser helt i noen sekunder, for så å fortsette igjen.

Dette er akkurat det samme jeg har slitt med i UT2003..! Skal teste ut de nye 41.03-driverne snart, og se om det er noen forskjell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...