Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre med 2000 kr?

Fattigutten

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har 2000 kroner som jeg vil bruke på et nytt skjermkort og 256/512 ram. Jeg bruker SD-Ram.

Lurte på om noen der ute har noen forslag på hva jeg kan kjøpe, og hvor dette er billigst. Fint hvis dere kunne legge ut noen linker.

Er ikke så feldig "avhengig" av ekstrem spillytelse, vil bare ha "mest for penga."

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er DDR-RAM så mye bedre enn SD-RAM??? Veit jo seff at det er bedre men er det så stor forskjell som noen skal ha det til??? Noen påstår jo til og med at DDR-RAM er dobelt så bra (selfølgelig er det helt tilfeldig at de som sier det har DDR-RAM selv...)

Jeg har 512MB SD-RAM så hvis dette er tilfellet skal jeg herretter ikke nevne noe om hvilken type RAM jeg har, bare si at jeg har 512 MB RAM :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 22:59, skrev megavolt:

Er DDR-RAM så mye bedre enn SD-RAM??? Veit jo seff at det er bedre men er det så stor forskjell som noen skal ha det til??? Noen påstår jo til og med at DDR-RAM er dobelt så bra (selfølgelig er det helt tilfeldig at de som sier det har DDR-RAM selv...)

DDR SD-RAM er nok dobbelt så bra, ja. Ikke det at maskinen din blir dobbelt så rask, men ram-en går på dobbel hastighet. DDR=double data rate.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 23:03, skrev IceXCool:

DDR er mye bedre enn SD ja, spesielt grafikk messig.

Hva mener du her?

Mener du at du får finere grafikk med ddr-ram, eller at 3dmark2001 gir deg en fetere score med ddr-ram?

Det er flere fordeler med sd-ram også, og en er at så lenge cpu-en bruker mindre enn den båndbredden sd-ram greier å levere, go brikkene kjører på samme hz, så er sd-ram raskere.

Lenke til kommentar

Ja vell da, så er vell DDR-RAM dobelt så bra hvis det i tilegg ligger i navnet... Så det var altså ikke bare oppskryt, **** heller...

Men uansett, jeg gidder ikke bytte ut både hovedkort og RAM-brikke bare pga det.

Foresten; Hva er best av 1024 MB SD-RAM og 512MB DDR-RAM??? (og da spurte jeg om hva som var BEST)

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hva du bruker maskina til...

DDR-ram er som sagt raskest vanligvis, men hvis du bruker programmer som trenger veldig mye minne så er nok maskinen med SD-ram (sansynligvis) raskest. Dette siden du da må bruke det virtuelle minnet (harddisken) på alt som det ikke er plass til i 512MB DDR-brikken.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 18:41, skrev Jannis-15:

mitt råd:

bruk pengene på et nytt HK som støtter DDR og kjøp et GF3 Ti200/500 kort og 512Mb ram... :smile:

tror dette kommer på ca 2500,- +/-

hva er resten av hardwaren din?

Mvh, Jan Erik

da er det bedre at han bygger ny pc. kjøp ram, det holder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...