Gå til innhold

Den store kampsport tråden

Anbefalte innlegg

shiyt ass.. å jeg som alltid trudd at bruce lee takla 5stk eller flere.. L*O*L

hvorfor i alledager skryter folk ham så høyt.

8155590[/snapback]

5stk noe problem for en proff? Noen kan slite, men en som har trent lenge kan klare seg fint! :)

8155657[/snapback]

Håper virkelig du kødder nå............. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shiyt ass.. å jeg som alltid trudd at bruce lee takla 5stk eller flere.. L*O*L

hvorfor i alledager skryter folk ham så høyt.

8155590[/snapback]

5stk noe problem for en proff? Noen kan slite, men en som har trent lenge kan klare seg fint! :)

8155657[/snapback]

Håper virkelig du kødder nå............. :nei:

8155678[/snapback]

naj, kødder ikke :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Blir man angrepet av 5 stk. på gata blir man ikke igjen og slåss uansett hvor godt trent man er. Da gjør man det man burde gjøre: Løpe som faen. :)

8155925[/snapback]

Fornuftig.

Men som sagt: (vet det er nevnt mange ganger nå)

Putt HVILKEN som helst KungFu\TKD\Karate\ninjutsu i ringen med Fedor\CroCop\Noguera\Silva og det ville blitt en nedslakting uten like. Dere må gjerne mene og synes at deres stilart er den beste å drive med osv, men ikke kom å si at det er den mest effektive. Alle som har peiling vet at det er bullshit. Jet Li har selv sagt at han hadde blitt halshugd om han hoppet i ringen med en av de gutta.

Lenke til kommentar
Og taekwondo mannen er jo også svæær. Haha, morsomt når de lar han kutte med katana. Han har jo ikke noe teknikk i forhold til MANGE andre jeg har sett.

8154834[/snapback]

litt pussig mening:"Han har jo ikke noe teknikk i forhold til MANGE andre jeg har sett."

Verdensmester i TKD har selvfølgelig driit go teknikk, i teknikken ligger hurtiheten og kraften som brukes i sparring/kamp(spark og slag og blokkeringer)

8155248[/snapback]

Hadde du lest så er teknikkdelen når det gjelder hans bruk av katana. Jeg sa ikke noe om hans taekwondoteknikk og ferdigheter, kun at hans teknikk med katana ikke var av det beste og at det var artig at de valgte han. Greit å lese alt sammenhengende og ikke trekke ut enkeltsetninger.

Lenke til kommentar

Er Hennanhennan er ny bruker lagd av Avean? synspunktene deres er i hvert fall ganske like, selv om Avean burde vite mer (han har vel trent ganske lenge), mens hennanhennan bare driter seg ut og er skråsikker uten (virker det som) å ha noen særlig bakgrunn...

Og Göncz: Ikke tro at all TMA er dritt og at MMA er det klart beste. MMA har fremdeles regler, så MMA vil ikke være så effektivt i selvforsvar, og noen FÅ TMA er bra.

Lenke til kommentar
Er Hennanhennan er ny bruker lagd av Avean? synspunktene deres er i hvert fall ganske like, selv om Avean burde vite mer (han har vel trent ganske lenge), mens hennanhennan bare driter seg ut og er skråsikker uten (virker det som) å ha noen særlig bakgrunn...

Og Göncz: Ikke tro at all TMA er dritt og at MMA er det klart beste. MMA har fremdeles regler, så MMA vil ikke være så effektivt i selvforsvar, og noen FÅ TMA er bra.

8158852[/snapback]

Okey... hva mener du med at jeg bare driter meg ut? (Avean?) hvilket grunnlag har du får å si det? hvordan kan du bare si at jeg driter meg ut, uten å underbygge det? Hva er din bakrunn? Det virker for meg som du bare si det de fleste andre sier.

Lenke til kommentar

TKD karen har ikke noen teknikk med katanaen. Det er ikke snakk om teknikk engang. Det er bare showof. Skjønner ikke hvorfor de skal trekke TKD og eldgamle krigskunster sammen. De gutta som kuttet matter i fight sience hadde mye mer peil. Og bare så det er sagt, fight sience var bare for de uten generel kjennskap til kampsport. Stemplet Jallafaktor. Det er slike program som får folk som Gøncz (no hard feelings gøncz) til å riste på hode av TMA stiler. Spesielt det youtube klippet. Morsomt å se på, jalla og alt, og show factor høy. Men det er alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Alltid syns TMA er kult (som showoff kampsport), men reagerer litt når jeg hører folk som tror det er noe mer. Driver selv med MMA, så noen vil nok påstå at det er en selvfølge for meg å ikke like TMA, men slik er det altså ikke.

MuaiThai er TMA, men den eneste TMA stilen som faktisk duger.

Lenke til kommentar

Ville ikke gå så langt som å si at alle TMA stiler er unyttige bortsett fra å showe. Det er en stor forskjell mellom å være like effektivt som MMA og ikke duganes til noe. Tror du kan bruke mye av det du lærer i TMA i en virkleig situasjon. Men mot en MMA/boxer osv. utøver bør du helst komme på bedre tanker. Men husk, det er langt i fra alle du møter som trener de kampsportene. Så skjønner ikke hvorfor du skulle reagere så veldig på at noen mener at det kan være en fordel å ha trent mange år i TMA enn ikke noe i det hele tatt.

But hey, thats me.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Selvfølgelig duger det til noe, det jeg reagerer på er de som påstår at det er mer effektivt en MMA\Boxing.

Lenke til kommentar

Det kan jeg skjønne at du reagerer på hehe Gøncz. (Får ikke til den "svenske" ø'en.)

En ting jeg også stussa litt på når det gjelder den whatever ninjutsu karen på fightscience var at han brukte hira shuriken (ninjastjerna, shaken) til å vise hvor effektivt den dreper. Mener det var det (lenge siden jeg så den nå).

http://www.martialartsgear.com/Rangedweapo..._shuriken.shtml Når egentlig ninjastrerner ble brukt som en avledningsmanøver. Vanlig at noen som ble forfulgt kastet mot de som forfulgte for å vinne tid, eller i en duell kasta en mot motstanderen for så straks å hogge mot ham med sverd. Mens de vanlige shuriken lettere kunne drepe hvis truffet riktig, bo-shuriken.

http://www.secrets-of-shuriken.com.au/design.htm

Disse la du gjerne i hånden for så å slenge den mot motstanderen.

Her har du Yoshio Sugino klar til å kaste en.

http://www.intk-token.it/forum/uploads/pos...-1147463321.jpg

Interiserer meg for de noe eldre kampkunseter så jeg tenkte jeg slengte med noe av det også hehe. Ble litt mye MMA vs. TMA diskusjon her.

Lenke til kommentar

det du skriver er bare "PISS"(unskyld), men "harmløse"? er du helt "Lost"? still deg foran TKD eller karatemannen og la dem slå, så vil du finne ut at de IKKE er harmløse!(aboslutt ikke å anbefale) + det der med kung-fu er også helt feil, 100 slag i minuttet er utrolig kjapt, nok til å holde en motstander unna, dersom han ikke bruker slag. Og myggstikk? tenk på hvor de forskjellige kampsportene skal brukes. Kung-fu er effektivt blant annet på gata, muay thai er ikke fult så effektiv der.

8155328[/snapback]

selvom det er et par dager siden må jeg bare si noe: hahahaha, du har seriøst ikke noe peiling på hva du snakker om. Kung Fu effektiv i forhold til en fullkontaktskamsport som tar for seg albuer, knær, spark, slag og clinch over hele kroppen. Det er faktisk helt usaklig. Og til det andre. Så klart smeller det hvis TKD eller karatemannen slår deg, men de gjør det uansett hvem som slår så lenge de legger litt kraft bak slaget. Og, til det med 100 slag i minuttet. Kan du fortelle meg hvilken reel situasjon noen kommer til å gjøre det, bortsett fra hvis motstanderen står stille? *venter i spenning*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...