hennanhennan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 hva er bakgrunnen din? det aner meg at du er en hjernevaska kung-fu gutt som tror chi-ko funker... Stilene du mener at er kjempebra, er brukbare. Problemet er at du må trene dem i minst 10 år for at det skal kunne fungere i en selvforsvarssituasjon, mens med f.eks. Krav Maga kan du forsvare deg mot de aller fleste og det aller meste i løpet av 2 år, avhengig av hvor mye og hvor hardt du trener. 8151877[/snapback] Jeg går på TKD. Og på frititden trener jeg diverse kampstiler litt med venner. hvordan ville krav maga funke dersom det er en slosskamp(hvor en angriper deg), og ikke en voldtekt(hvor en f.eks tar kvertak på deg)? krav maga- er en fin kapsport hvor du lærer mye bra. Men bare som du vet det, har FORSKERE funnet ut hvilken kamsport som er best/ mest effektiv og det er ninjutsu(fra japen- kommer fra ninjaene/anti-samuraiene) Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 hva er bakgrunnen din? det aner meg at du er en hjernevaska kung-fu gutt som tror chi-ko funker... Stilene du mener at er kjempebra, er brukbare. Problemet er at du må trene dem i minst 10 år for at det skal kunne fungere i en selvforsvarssituasjon, mens med f.eks. Krav Maga kan du forsvare deg mot de aller fleste og det aller meste i løpet av 2 år, avhengig av hvor mye og hvor hardt du trener. 8151877[/snapback] Jeg går på TKD. Og på frititden trener jeg diverse kampstiler litt med venner. hvordan ville krav maga funke dersom det er en slosskamp(hvor en angriper deg), og ikke en voldtekt(hvor en f.eks tar kvertak på deg)? krav maga- er en fin kapsport hvor du lærer mye bra. Men bare som du vet det, har FORSKERE funnet ut hvilken kamsport som er best/ mest effektiv og det er ninjutsu(fra japen- kommer fra ninjaene/anti-samuraiene) 8152573[/snapback] Dagens mest illeluktende oppgulp. Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 kan du gi meg en kilde for den påstanden din? og Krav Maga er generelt selvforsvar og ikke bare mot voldtekt osv. og er kåret til verdens beste selvforsvarssystem... og ang. ninjutsu: http://www.youtube.com/watch?v=wibghUhQzHo antakeligvis verdens største bullshit system, men for folk som ikke kjenner til kampsport ser det like bra ut som KM demoer (kan legge ut linker, dårlig tid nå) Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 kan du gi meg en kilde for den påstanden din? og Krav Maga er generelt selvforsvar og ikke bare mot voldtekt osv. og er kåret til verdens beste selvforsvarssystem... og ang. ninjutsu: http://www.youtube.com/watch?v=wibghUhQzHo antakeligvis verdens største bullshit system, men for folk som ikke kjenner til kampsport ser det like bra ut som KM demoer (kan legge ut linker, dårlig tid nå) 8152625[/snapback] programmet jeg så, gikk på National Geographic Channel, søk der, og du vil finde det. En kåring står ikke så sterkt som at forskere har BEVIST og kommet frem til at det er det ultimate. (de brukte "ultimate" under programmet). D der på youtube, kan hvem som helst legge inn, men jeg skal ta en titt . Hva er din erfaring med kampsport? og hva hører du til? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det hennanhennan tenker på er vel Fight Science som gikk på NGC. Det er diskutert mye om det på kampforum, orker ikke finne link nå. Der, og andre steder, konkluderte de med at programmet viser det folk vil se, og det er ikke nøyaktig vitenskap. De måler styrken på forskjellige teknikker og våpen, der noen utøvere er omtrent dobbelt så tunge som andre, og da blir ikke målingene mye nøyaktig. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det hennanhennan tenker på er vel Fight Science som gikk på NGC. Det er diskutert mye om det på kampforum, orker ikke finne link nå. Der, og andre steder, konkluderte de med at programmet viser det folk vil se, og det er ikke nøyaktig vitenskap. De måler styrken på forskjellige teknikker og våpen, der noen utøvere er omtrent dobbelt så tunge som andre, og da blir ikke målingene mye nøyaktig. 8153170[/snapback] Stemmer det. Har dette programmet liggende på PC'en. Ikke rart bokseren slår hardere enn Kung Fu typen. Mannen er jo dobbelt så stor. Morro program å se på, men man bør absolutt ikke bruke dette som noen mal. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Og taekwondo mannen er jo også svæær. Haha, morsomt når de lar han kutte med katana. Han har jo ikke noe teknikk i forhold til MANGE andre jeg har sett. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Fight Science er tåpelig, og lite realistisk. Greit nok at kung fu fyren slår 100 slag i minuttet, men disse er som myggstikk og regne. Putt en av de i Pride ringen, og de hadde blirr eid i første runde. Programmet beskriver også "The one punch knockout" som en myte. Dette tårelig, det fins MANGE eksempler på one punch knockouts i div. Bokse og MMA\ Muai Thai kamper. Dette fordi de slår hardt og presist, i motsetning til disse fjompenissene som bare regner på med harmløse og fancy slag. Greit nok at de ser kule ut, men de er fortsatt harmløse. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Og taekwondo mannen er jo også svæær. Haha, morsomt når de lar han kutte med katana. Han har jo ikke noe teknikk i forhold til MANGE andre jeg har sett. 8154834[/snapback] litt pussig mening:"Han har jo ikke noe teknikk i forhold til MANGE andre jeg har sett." Verdensmester i TKD har selvfølgelig driit go teknikk, i teknikken ligger hurtiheten og kraften som brukes i sparring/kamp(spark og slag og blokkeringer) Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 programmet jeg så, gikk på National Geographic Channel, søk der, og du vil finde det. En kåring står ikke så sterkt som at forskere har BEVIST og kommet frem til at det er det ultimate. (de brukte "ultimate" under programmet). D der på youtube, kan hvem som helst legge inn, men jeg skal ta en titt . Hva er din erfaring med kampsport? og hva hører du til? Jeg fryktet faktisk at du skulle være dum nok til å bruke det programmet som kilde... Hvis du fulgte med, så kom de ikke med noen konklusjon, de testet veldig få angrep, de tok ikke hensyn til vekta til utøverne, de målte bare en utøver fra de få, utvalgte stilartene, de viste ikke hvor gode folk var etter hvor lenge de hadde trent osv. Generelt var hele programmet lagd for at noen få black-belts kunne vise seg fram litt. Ninjutsu-show-off-biten var bare komisk, hva er über-deadly med å hoppe rundt på staker? jeg skal innrømme at fyren hadde en imponerende balanse, men ellers var det BARE piss... Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Fight Science er tåpelig, og lite realistisk. Greit nok at kung fu fyren slår 100 slag i minuttet, men disse er som myggstikk og regne. Putt en av de i Pride ringen, og de hadde blirr eid i første runde. Programmet beskriver også "The one punch knockout" som en myte. Dette tårelig, det fins MANGE eksempler på one punch knockouts i div. Bokse og MMA\ Muai Thai kamper. Dette fordi de slår hardt og presist, i motsetning til disse fjompenissene som bare regner på med harmløse og fancy slag. Greit nok at de ser kule ut, men de er fortsatt harmløse. 8154836[/snapback] det du skriver er bare "PISS"(unskyld), men "harmløse"? er du helt "Lost"? still deg foran TKD eller karatemannen og la dem slå, så vil du finne ut at de IKKE er harmløse!(aboslutt ikke å anbefale) + det der med kung-fu er også helt feil, 100 slag i minuttet er utrolig kjapt, nok til å holde en motstander unna, dersom han ikke bruker slag. Og myggstikk? tenk på hvor de forskjellige kampsportene skal brukes. Kung-fu er effektivt blant annet på gata, muay thai er ikke fult så effektiv der. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Fight Science er tåpelig, og lite realistisk. Greit nok at kung fu fyren slår 100 slag i minuttet, men disse er som myggstikk og regne. Putt en av de i Pride ringen, og de hadde blirr eid i første runde. Programmet beskriver også "The one punch knockout" som en myte. Dette tårelig, det fins MANGE eksempler på one punch knockouts i div. Bokse og MMA\ Muai Thai kamper. Dette fordi de slår hardt og presist, i motsetning til disse fjompenissene som bare regner på med harmløse og fancy slag. Greit nok at de ser kule ut, men de er fortsatt harmløse. 8154836[/snapback] det du skriver er bare "PISS"(unskyld), men "harmløse"? er du helt "Lost"? still deg foran TKD eller karatemannen og la dem slå, så vil du finne ut at de IKKE er harmløse!(aboslutt ikke å anbefale) + det der med kung-fu er også helt feil, 100 slag i minuttet er utrolig kjapt, nok til å holde en motstander unna, dersom han ikke bruker slag. Og myggstikk? tenk på hvor de forskjellige kampsportene skal brukes. Kung-fu er effektivt blant annet på gata, muay thai er ikke fult så effektiv der. 8155328[/snapback] Du har så utrolig lite peiling på hva du snakker om at det er morsomt :!: Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Fight Science er tåpelig, og lite realistisk. Greit nok at kung fu fyren slår 100 slag i minuttet, men disse er som myggstikk og regne. Putt en av de i Pride ringen, og de hadde blirr eid i første runde. Programmet beskriver også "The one punch knockout" som en myte. Dette tårelig, det fins MANGE eksempler på one punch knockouts i div. Bokse og MMA\ Muai Thai kamper. Dette fordi de slår hardt og presist, i motsetning til disse fjompenissene som bare regner på med harmløse og fancy slag. Greit nok at de ser kule ut, men de er fortsatt harmløse. 8154836[/snapback] det du skriver er bare "PISS"(unskyld), men "harmløse"? er du helt "Lost"? still deg foran TKD eller karatemannen og la dem slå, så vil du finne ut at de IKKE er harmløse!(aboslutt ikke å anbefale) + det der med kung-fu er også helt feil, 100 slag i minuttet er utrolig kjapt, nok til å holde en motstander unna, dersom han ikke bruker slag. Og myggstikk? tenk på hvor de forskjellige kampsportene skal brukes. Kung-fu er effektivt blant annet på gata, muay thai er ikke fult så effektiv der. 8155328[/snapback] Du har så utrolig lite peiling på hva du snakker om at det er morsomt :!: 8155430[/snapback] Haha! det mener du ja! hvilken erfaring har du med kampsort da? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Lang erfaring. Å komme med utsagn som at kung fu er mer effektivt på gata en muai thai blir rett og slett for dumt. Jeg ler. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Lang erfaring. Å komme med utsagn som at kung fu er mer effektivt på gata en muai thai blir rett og slett for dumt. Jeg ler. 8155473[/snapback] lang erfaring? gå lit nærmere innpå det? bare tenk: Det kommer 5 man på deg, skal du være utrolig kjapp men ikke så sterk eller litt "sterkere" men ikke så kjapp? mot flere personer er det MYE mer effektivt å være kjapp enn "sterk"- tenk før du skriver! L-O-L Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Lang erfaring. Å komme med utsagn som at kung fu er mer effektivt på gata en muai thai blir rett og slett for dumt. Jeg ler. 8155473[/snapback] lang erfaring? gå lit nærmere innpå det? bare tenk: Det kommer 5 man på deg, skal du være utrolig kjapp men ikke så sterk eller litt "sterkere" men ikke så kjapp? mot flere personer er det MYE mer effektivt å være kjapp enn "sterk"- tenk før du skriver! L-O-L 8155521[/snapback] I LOL`D :!: Mot 5 stk har INGEN kjans uansett. Du har sett for mye på film. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) shiyt ass.. å jeg som alltid trudd at bruce lee takla 5stk eller flere.. L*O*L hvorfor i alledager skryter folk ham så høyt. Endret 14. mars 2007 av gatebarn Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Enig med deg Göncz. Ganske festelig lesing her. En som har sett for mye på film, å ikke helt skjønner hva som funker i realiteten. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 shiyt ass.. å jeg som alltid trudd at bruce lee takla 5stk eller flere.. L*O*Lhvorfor i alledager skryter folk ham så høyt. 8155590[/snapback] 5stk noe problem for en proff? Noen kan slite, men en som har trent lenge kan klare seg fint! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 shiyt ass.. å jeg som alltid trudd at bruce lee takla 5stk eller flere.. L*O*Lhvorfor i alledager skryter folk ham så høyt. 8155590[/snapback] 5stk noe problem for en proff? Noen kan slite, men en som har trent lenge kan klare seg fint! 8155657[/snapback] You do not have a clue. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå