Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Noen av dere som har vært borti Kung Fu eller?

8050699[/snapback]

Kung-fu går mere på blokking enn andre kampsporter om jeg ikke tar feil. Hadde en liten uofisiell match mot en som har gått kung-fu, meg selv TKD, dæven han var god til å bruke henda og blokkere, men jeg vant :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte begynne på en kampsport / selvforsvar nå til våren, TKD er uaktuelt bare så det er sagt, gikk på dette et halvår tok en gradering. For mye jalla teori, samt for mye spark etter min mening. Vill gjerne trene allsidig altså både litt på bakken og stående.

 

Noen som har gått på Krav Maga i Oslo og har noen stalltips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Selvsagt er det bedre dess tidligere du begynner, men min erfaring er at de fleste ikke begynner før den tid. Noen unntak, men de fleste jeg kjenner begynte etter fylte 16.

Selv begynte jeg i en alder av 21...

8064382[/snapback]

holder du på enda, med hva gren, viss du gjør har du vell svart belte?

8064661[/snapback]

Holder på ennå ja... Hoppet av beltejaget etter gult... så jeg har kun 3.kyu (grønt) i Kyokushinkai og grønt i ju jitsu...

Lenke til kommentar
hvordan får man bedere reflex? hva er det du må gjøre for å få det?

8132830[/snapback]

 

 

Det finnes vel flere måter å trene opp dette på.Hvis du og en kompis øver sammen kan dere gjøre f. eks dette (ikke bry deg om navnene): Arne står med ryggen mot Lars. Lars har en gjenstand i hånden og skal slippe den ned på gulvet. I det arne hører lyden av gjenstanden som treffer gulvet skal han legge seg ned på bakken.

Er ikke det en grei øvelse?

 

-

Martin

Lenke til kommentar
hvordan får man bedere reflex? hva er det du må gjøre for å få det?

8132830[/snapback]

 

 

Det finnes vel flere måter å trene opp dette på.Hvis du og en kompis øver sammen kan dere gjøre f. eks dette (ikke bry deg om navnene): Arne står med ryggen mot Lars. Lars har en gjenstand i hånden og skal slippe den ned på gulvet. I det arne hører lyden av gjenstanden som treffer gulvet skal han legge seg ned på bakken.

Er ikke det en grei øvelse?

 

-

Martin

8137925[/snapback]

 

men hva er det du lærer da, hvordan kan man lære å ungå slag? selv så går ikke jeg på karate elns.. men har tenkt å begynne.. men aner ikke hvilke..

 

anbefalings? hørt at Ju Jutu er grei?

Lenke til kommentar
hvordan får man bedere reflex? hva er det du må gjøre for å få det?

8132830[/snapback]

 

 

Det finnes vel flere måter å trene opp dette på.Hvis du og en kompis øver sammen kan dere gjøre f. eks dette (ikke bry deg om navnene): Arne står med ryggen mot Lars. Lars har en gjenstand i hånden og skal slippe den ned på gulvet. I det arne hører lyden av gjenstanden som treffer gulvet skal han legge seg ned på bakken.

Er ikke det en grei øvelse?

 

-

Martin

8137925[/snapback]

 

men hva er det du lærer da, hvordan kan man lære å ungå slag? selv så går ikke jeg på karate elns.. men har tenkt å begynne.. men aner ikke hvilke..

 

anbefalings? hørt at Ju Jutu er grei?

8139992[/snapback]

 

For å si det slik, ikke begynn på jujitsu hvis du vil lære å blokkere slag.

 

har er en liste du kan forholde deg til

TKD- spark,slag og blokkeringer + selvforsvar teknikker

karate- mye det samme som TKD, men mer slag mindre spark

kung fu- mye det samme som TKD og karate- men ikke fult så effektivt dersom du ikke trener i kina

 

jujitsu, judo- ganske mye av det samme(kast, kvelninger og holdegrep ol) jujitsu har også litt spark og slag

Lenke til kommentar

kk, men jeg har også hørt at TKD ikke er så bra det heller.. at Kungfu er bedere og det motsatte.. men søker alikavel, 1år så får jeg se;)

skal til kina/japan og studere der nede;D så det er jo like greit.. hva slags kampsport driver de der nede?

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar
kk, men jeg har også hørt at TKD ikke er så bra det heller.. at Kungfu er bedere og det motsatte.. men søker alikavel, 1år så får jeg se;)

skal til kina/japan og studere der nede;D så det er jo like greit.. hva slags kampsport driver de der nede?

8145245[/snapback]

 

kina/japan- neste alt, røttene til de tradisjonelle kampsportene kommer derfra

Lenke til kommentar

det kommer jo helt an på hva du vil lære deg, om du vil lære deg selvforsvar eller en fin (men ubrukelig) kampkunst...

ser du etter det første:

Krav Maga

Kuntao

San Soo

Kali Sikaran

Muay Thai

 

Ser du mer etter det andre er forslagene til Hennanhennan brukbare, evt er vel disse: Kuntao, San Soo og Kali Sikaran en god kombinasjon av 1 og 2... Dette er tradisjonelle kampsporter som allikevel er effektive.

Lenke til kommentar
det kommer jo helt an på hva du vil lære deg, om du vil lære deg selvforsvar eller en fin (men ubrukelig) kampkunst...

ser du etter det første:

Krav Maga

Kuntao

San Soo

Kali Sikaran

Muay Thai

 

Ser du mer etter det andre er forslagene til Hennanhennan brukbare, evt er vel disse: Kuntao, San Soo og Kali Sikaran en god kombinasjon av 1 og 2... Dette er tradisjonelle kampsporter som allikevel er effektive.

8146995[/snapback]

 

feil- de gamle/eldste kampsportene er de beste, dersom du trener dem rett

Lenke til kommentar

hva er bakgrunnen din? det aner meg at du er en hjernevaska kung-fu gutt som tror chi-ko funker...

 

Stilene du mener at er kjempebra, er brukbare. Problemet er at du må trene dem i minst 10 år for at det skal kunne fungere i en selvforsvarssituasjon, mens med f.eks. Krav Maga kan du forsvare deg mot de aller fleste og det aller meste i løpet av 2 år, avhengig av hvor mye og hvor hardt du trener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...