krizkriz Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Fant en video på youtube. Synes den var bra laget til å være en amatørvideo med så dårlig kamera Lenke til kommentar
SteffenG Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Grunnene til at jeg misliker mange TMA stilarter, dette er høyt respekterte personer innenfor sine respektive stiler: G. Dillman Ninja "Karate fyren har lilla belte i BJJ og er MMA fan. Aikido mannen påsto at Pride var bare tullball og at han var uberdødelig (ikke fikk lov til å fighte i konkurranser pga det osv). Veddemålet var at om mr Aikido vant, måtte mr Karate gi han $50.000. Om mr Karate vant, måtte mr Aikido stenge skolen sin innen 2 uker " 7881825[/snapback] Haha. Skjønner deg hvis det er dette du ser på som kampkunst. For noe tull. Ingen seriøs Aikidoka ville ha blitt med på noe slikt, eller sagt noe som han sier. Hvis det du sier stemmer. Dette er mer hva du kan kalle kampsport igjen. Vet det er TKD og at en MMA ville mest trolig grisejult dem når du skal ta hensyn til vekt o.l, men mye mer morsomt igjen. Og det jeg liker og interesserer meg litt for, Aikido. http://www.youtube.com/watch?v=-RaUpEMpxuY Faen hvor jeg elsker den mannen 7886008[/snapback] Har skjønt det Mattthew Mullins er en skuespiller og akrobatør. Det eneste håndfaste de viser av han er at han har andregradert svart belte i karate. Noe som forteller meg at han er veldig ineressert og har noe peil på det. Ikke noe mer. De sier han også er våpen expert. Det kan jeg uten å ha sett han bruke det, si er høyst overvurdert. Det jeg derimot er enig med martin-sama om er at MMA ikke er noe for de som ikke driver med et. Med en gang jeg så det fikk jeg avsmak. Jeg tviler ikke ett sekund på at det ikke er effektivt. Men mangelen på kontrolerte innøvde bevegelser og brutaliteten får meg til å ikke like det. Hver sin smak. Endret 8. februar 2007 av SteffenG Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Alltid like deilig å se TKD-folka sparre uten guard, det er ikke rart at de sparker hverandre rett ned da :!: Aikido er ca. like håpløst dårlig. Hva hindrer meg fra å slå vekk grepene fra hånda mi når de drar?? ingenting..I tillegg til dette lærer de verken spark eller forsvar mot spark før på svartbelte nivå Hapkido er (hvis mulig) enda dårligere lo forresten godt av det ninjutsu klippet Göncz linka til Lenke til kommentar
SteffenG Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 He he. Som du sikkert har skjønt så er jeg ikke den typen som bryr meg mest om selvforsvar i typen å denge løs. Liker heller den type hvor du skal uskadeliggjøre motstanderen uten å skade personen for mye. Bruke hans kraft i mot ham. hehe. Lenke til kommentar
litium123 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Noen som har noen filmer fra kamper de har gått her da? Jeg har en, men er usikker på om jeg bør legge den ut... Må snakke med motstanderen først Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Nå var det lite liv i denne tråden, syntes jeg. Det er blir for dumt. Spør du meg: Når det kommer til sammenligninger av ren TMA (traditional) og MMA (mixed): la være. det er et morsomt tankespill, men det er i realiteten litt som å sammenligne epler og bananer eller sebraer og gnuer. Det bare funker ikke. PS: Når det kommer til godeste Fedor er det Sambo og Judo han har trent i en årrekke. PS2: Er det noen som trener på Frontline her? Endret 14. februar 2007 av rasgar Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg trener på Frontline, ihvertfall etter planen. Ikke vært der på en stund nå pga blant annet sykdom og mye jobbing med revy på skolen. Trener BJJ og er ganske så ny, akkurat kjøpt meg Gi, men ikke fått brukt den enda. Blir gøy i morgen hvis de ikke trenger meg på revyen! Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kjipt. Strekkskader eller? PS: Trener MT på Frontline. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ikke strekk nei, diverse sykdom, men hovedsakelig revy som har tatt opp tid. Tenkte meg på trening i dag, men måtte visst hjelpe til med revyen istedet. Siste dag i morgen, så skal nok komme ordentlig i gang igjen til uka! Gleder meg! Har du trent der lenge? Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Heya all Trenger litt hjelp driver med MMA ( mixed marshal arts) sliter veldig med teknik når vi slåss stående , altså sliter med slag og venstre spark noen tips evnt noen tutorials? takker for alle svar^^ Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vi fikk to nye medlemmer siste TKD trening. De har drevet med WTF Taekwondo tidligere og der lærte de nesten ikke teknikk, bare å sparke/slå. Noen som vet om det er stor forskjell på ITF og WTF? Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 WTF er i mange klubber veldig sparringsorientert siden dette er den olympiske grenen og mange er konkurranserettet. Dette er dog veldig individuelt, mange WTF-klubber fokuserer også mye på mønster/teknikk. Akkurat som mange ITF-klubber fokuserer på sparring.. Dette er nok helt avhengig av klubb og bakgrunn. (og ikke minst: egeninteresse). Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har gått på WTF taekwon-do. Den største forskjellen syntes jeg var at vi ikke lærte noe teori. Bare slag, spark og mønster. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) @ Lineplx: hvordan sliter du med venstre sparkene? Er det venstra du sliter med når det kommer til boksinga også? Effektiv stepping (spark) er noe som ofte tar litt tid å lære seg, samt at man veldig ofte er ganske stiv i hofta i begynnelsen. Øving gjør mester. @PureChaos: Nei, jeg har ikke trent FL lenger enn siden starten av August. (Har riktignok trent MT og kickboksing aldri så liten stund andre steder før det) Endret 17. februar 2007 av rasgar Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ahh så dritt. Var sååå motivert for å dra på trening på tirsdag, og stakk tidlig ut med en kompis for å sjekke hvordan det var å trene i Gi, før jeg skulle det på Frontline. Jeg følte meg litt slapp, men trodde det skulle gå over. Det ble verre og verre, og jeg orka ikke gjøre noe, så jeg kunne ikke dra på trening og har ligget hjemme nå i 3 dager! MÅ komme meg på trening på tirsdag igjen!! Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Å det er kjedelig. Glede seg skikkelig til trening, men så kan du ikke pga en utrolig plagsom forkjølesle. Har skjedd meg før også, veldig leit. God bedring Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 I går skulle jeg egentlig trene, men det kom ingen det er værre, med tanke på reisevei osv. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Martin-sama: Takk! Var hos legen og fant ut at det er lungebetennelse og skal gå på 10 dagers penicilin kur, og legen sa at jeg ikke skal trene før kuren er over. Så kjiipt! Men nå skal jeg ikke plage dere mer med sykdomspratet mitt, DISKUTER KAMPSPORT FOLKENS! Endret 24. februar 2007 av PureChaos Lenke til kommentar
nyvvo Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Noen av dere som har vært borti Kung Fu eller? Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 nja, jeg trener KunTao, det er en slags variant av kung fu, selv om KunTao stammer fra kinesere som utvandret til Indonesia, hvor de møtte Silat Jeg så litt på teknikken til en som har trent det på skolen min, men ble ikke akkurat imponert. Han viste meg hovedsakelig hvordan kung fu gjør litt forskjellige spark, men han var veldig åpen, og sparkene hadde ikke noe særlig kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå