Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Har ikke sett på noen av bildene, men så på videoen det ble linka til, og for meg så så det ut som at han var dyktig.

 

Og ja, det ble sagt mye rart, bl.a det med at det ville vært verre å møte Matt Mullins i en mørk bakgate enn Fedor. Det jeg reagerte på derimot er at det virker som at mange må trekke inn MMA i alle kampsport-relaterte diskusjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men Matt Mullins driver ikke med MMA, og alt som ble sagt til å begynne med var at han var dyktig.

7886060[/snapback]

 

At han er dyktig i sin gren er det ikke tvil om.

 

Grunnen til at MMA ofte blir dradd inn i kampsport sammenheng er nok at MMA er den måten man kan måle de forskjellige grenene opp mot hverandre. Hva er effektivt? Sånn det er nå, så må man kunne både det ene å det andre. Hjelper ikke å bare være sinnsykt god i f.eks KickBoxing eller Bryting. Noe jeg også nevnte tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Jeg sa aldri at Matt Mullins var en kjempeskummel, dødelig fighter! Det var ulrikft som startet med "Mullins VS Fedor" greiene.

 

Den filmen av Fedor er et godt eksempel; slike utøvere forbinder jeg ikke med kampsport. Det der syntes jeg bare er smakløs kamp, ok han er farlig, teknisk flink og jævelig sterk, men jeg liker ikke det han driver med.

For en som ikke har peiling ser der ut som han bare slår løs på en annen (noe hvem som helst kan gjøre), da har jeg ikke peiling, for det er det jeg syntes det ser ut som...

 

Jeg har nok ikke så mye peiling om dette nei, men jeg får vel lov til å ha egne meninger for det...

 

Folk som Matt Mullins får meg til å tenke på kampsport, han har smidige bevegelser, er mester med sverd og diverse våpen, for å si det vedlig barnslig så mener jeg "Matrix-aktig" stil ;). For meg er det kampsport. Jeg kommer aldri til å like MMA, jeg syntes det er brutalt og stygt.

 

Og ja , ulrikft, jeg har funnet meg en ny hobby for lenge siden , driver ikke med kampsport lenger. Men jeg syntes det er litt artig å se på .

 

-

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Vi har alle rett til våre meninger, å jeg respekterer dine. Er bare ikke enig. Kampsport forbinner jeg med noe man kan bruke i virkligheten, altså sloss. Er jo det det hele er. Derav ordet KAMPsport. Men er enig i at dette Matt Mullins holder på med er fett å se på. Men like kult som MMA kamper? Nei. Er ikke uten grunn at MMA er verdens raskest voksende sport. Alle som ikke vet så mye om det sier det ser så brutalt ut. Sannheten er at det er mye mindre skadelig enn Boksing. Veldig skjeldent det er alvorlige skader i MMA, mens i Boksing dør folk hvert år.

Lenke til kommentar
Vi har alle rett til våre meninger, å jeg respekterer dine. Er bare ikke enig. Kampsport forbinner jeg med noe man kan bruke i virkligheten, altså sloss. Er jo det det hele er. Derav ordet KAMPsport. Men er enig i at dette Matt Mullins holder på med er fett å se på. Men like kult som MMA kamper? Nei. Er ikke uten grunn at MMA er verdens raskest voksende sport. Alle som ikke vet så mye om det sier det ser så brutalt ut. Sannheten er at det er mye mindre skadelig enn Boksing. Veldig skjeldent det er alvorlige skader i MMA, mens i Boksing dør folk hvert år.

7886175[/snapback]

 

 

Da mener vi rett og slett bare forskjellig da. Ikke noe galt i det.

 

 

 

Han ser ikke spesielt sterk ut nei, men tror han har nok av styrke. :p

Lenke til kommentar
Den filmen av Fedor er et godt eksempel; slike utøvere forbinder jeg ikke med kampsport. Det der syntes jeg bare er smakløs kamp, ok han er farlig, teknisk flink og jævelig sterk, men jeg liker ikke det han driver med.

 

Det er slike uttalelser som får meg til å se grønt.. "smakløs kamp".. Virkelighet kaller vi andre det, det du ser på som fantastisk er virkelighetsFLUKT...

Lenke til kommentar
Den filmen av Fedor er et godt eksempel; slike utøvere forbinder jeg ikke med kampsport. Det der syntes jeg bare er smakløs kamp, ok han er farlig, teknisk flink og jævelig sterk, men jeg liker ikke det han driver med.

 

Det er slike uttalelser som får meg til å se grønt.. "smakløs kamp".. Virkelighet kaller vi andre det, det du ser på som fantastisk er virkelighetsFLUKT...

7887127[/snapback]

 

 

Det var da fælt så sta du var da? :nei: Jeg sa at det var min mening. Virkelighetrealtiske kamper eller ei, bryr ikke meg, for det er ikke det jeg forbinder med kampsport.

 

Så slutt å se grønt.... :dontgetit:

 

Ok?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Matt mullins driver med såkalt oppvisnings kampsport. Veldig flott og se på og han er veldig atletisk med piruettene sine. Det skal han ha. Det som irriterer mange er at disse ofte reklamerer om kor sinnsyk dødeligt og effektiv stilarten deres er og dette med diverse "death" punch osv. De skryter men ikke pokker om de skal prøve det ut med minde det er i slow motion demonstrasjoner.

 

Som sagt så er det sikkert fint å drive med det for kropp og sjel og som det det faktisk er en kampKUNST.

 

Når det gjelder mma må dere også huske at mma folk tar det som faktisk er effektivt fra de mange TMA stilene. Rene TMA'ere taper som oftest om det er bjj folk eller kung fu/tkd osv. Det er nettop DET som er så bra med mma at de kun bruker det som funker og ikke fantasi ting som chi KO. :p

Lenke til kommentar

Kan legge til at "action skuespiller" Jean Claude Van Damme er faktisk stor Fedor fan.

 

fedor-vandamme.jpg

 

De spurte faktisk Mirco Cro Cop (en av verdens største fightere) om han trodde han kunne banke Jean Claude Van Damme. Da begynte han bare å le. Skjønte vel hvor teit spr.målet egentlig var :D

 

Legge ved ett bilde av Mirco Cro Cop, å hans farligste våpen.

 

031005_kak_pride_08_dj01_b.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Den filmen av Fedor er et godt eksempel; slike utøvere forbinder jeg ikke med kampsport. Det der syntes jeg bare er smakløs kamp, ok han er farlig, teknisk flink og jævelig sterk, men jeg liker ikke det han driver med.

 

Det er slike uttalelser som får meg til å se grønt.. "smakløs kamp".. Virkelighet kaller vi andre det, det du ser på som fantastisk er virkelighetsFLUKT...

7887127[/snapback]

 

 

Det var da fælt så sta du var da? :nei: Jeg sa at det var min mening. Virkelighetrealtiske kamper eller ei, bryr ikke meg, for det er ikke det jeg forbinder med kampsport.

 

Så slutt å se grønt.... :dontgetit:

 

Ok?

7887487[/snapback]

 

Nei, du forbinder tydeligvis turn med KAMPsport.. kreativt nok

Lenke til kommentar
sykt mange flere enn meg her som ikke var på trening i går da :p kan vel egentlig ikke sammenligne en dårlig danser med Fedor...Hadde vært bedre å sammenligne Fedor med Tony Jaa fra ong bak :)

7890167[/snapback]

 

Tony Jaa hadde kanskje vært ett bedre valg ja, med tanke på at han er ThayBoxer. Men dere må slutte å sammenligne Film kampsport med the Real Deal. Jet Li sloss jo mot en del UFC folk i filmen Cradle 2 the Grave . I behind the scenes fra den filmen spurte de han hva han synes om de. Da svarte han enkelt å greit at han følte de kunne tatt livet av han når som helst. Det som ofte er problemet med sånne folk som Jet Li å Tony Jaa. De sloss med "hollywood" stil. Klart de kan sloss, men ikke i samme klasse som de som lever av MMA. Andre problemet er at disse folkene er for små. En liten tasseladd på 50 - 60 kg sliter med å banke en på 100kg. Så enkelt er det bare. Hvis begge hadde vært like godt trent, hadde det blitt slakt. I dette tilfelle, så er MMA fighteren nesten dobbel så stor, pluss bedre trent i MMA. Hadde ikke blitt en kamp en gang desverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...