Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Den tiden hvor BJJ folkene vinner er til en viss grad over. Grunnen er at det har kommet mye bedre og mer erfarne strikere på banen. Før i tiden dominerte Gracie familien UFC, nå blir de eid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og som nevnt her er BJJ grappling, d.v.s. bakkekamp... Så hvis man møter en thaiboxer i bakgata om natta, er det fullt mulig at du ikke får deg med han ned i bakken i hele tatt

7852810[/snapback]

 

Skulle jeg vedda på noen der ville jeg nok satsa på BJJ-mannen. Vi så jo det i de tidlige UFC, at det var nesten alltid grappler som vant over striker. Hovedgrunnen til at BJJ ikke er like bra på gata er faren for å ta de ttil bakken hvis motstanderen har venner, og fordi en ikke trener forsvar mot våpen.

7852852[/snapback]

 

Ehhhh når nevnte jeg UFC i denne sammenhengen?

Please show me where..?

 

Dessuten det eneste jeg sa var at det er fullt mulig for en thaiboxer og banke en grappler, så man kan ikke si BJJ er den mest effektive kampsporten.

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

Göncz: Grunnen til det er jo fordi en har begynt med MMA, altså og krysstrene, der begge utøverne trener både striking og grappling.

 

Zic0: Du nevnte ikke UFC, men du nevnte BJJ vs Muay Thai, altså grappling vs striking, og det så vi mye av i de tidlige UFC'ene og det er eneste sammenligsningsgrunnlaget jeg har. Og jo, det er fullt mulig, sa bare at jeg personlig ville tippet BJJ-mannen, forutsatt at de er like godt trent osv. Jeg sa heller aldri at BJJ er den mest effektive kampsporten, men en av de mest effektive i 1on1 kamper der en bare har trent en stilart hver, som vi som sagt så en del av i de tidlige UFC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Göncz: Grunnen til det er jo fordi en har begynt med MMA, altså og krysstrene, der begge utøverne trener både striking og grappling.

 

7852885[/snapback]

 

Jeg er klar over det. Men mye av grunnen skyldes også at det for det meste var "sluggere" i UFC før, som feks. Tank Abbot.

Lenke til kommentar

Hehe. Likte Tank Abbot, men det var jo ikke bare folk som han. Var en del, hørtes det ut som, respekterte thai- og kickboxere også. Nå vet jeg ikke mye om hvor gode de egentlig var, men det var som oftest grapplerne som gikk ut seirende. Og vi hadde jo berømte Gracie-challenge, der gracie-familien ble utfordret, der de vant nesten alltid, selv om det meget mulig sier ganske lite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Fedor er jo gud både på bakken og nede. CroCop er striker ja.

 

Det blir morsomt å se Rampage og CroCop i UFC til helgen, tror nok både Tito og Chuck vil dukke under.

 

Anbefaler deg å se Fedor vs. Mark Hunt, den nest beste strikeren i pride. Se også Fedor vs. Fujita.

Lenke til kommentar

Skulle du havne i en situasjon der flere angriper eller har våpen er det ikke noe som er mer effektiv enn å stikke av. Eg ler hver gang eg ser "demonstrasjoner" av diverse selforsvar stilarter der de viser effektiviteten at stilarten mot motstandere med kniv eller flere angripere. I virkeligheten er det fullstending anderledes og minste feil kan koste livet ditt.

 

Det ligger en video på nettet med flere kniv angrep som ble filmet av overvåkings kamera der folk ble stukket og mange av disse var folk trent i diverse selvforsvar arter. Eg kommer dog ikke til å legge ut videon fordi de viser sterke bilder av kniv drepte. Flere av disse hadde svart belte i diverse TMA.

 

Anbefaler deg å se Fedor vs. Mark Hunt, den nest beste strikeren i pride. Se også Fedor vs. Fujita.

7852978[/snapback]

Mark hunt er rå! Fedor har aldri slitt i kamp mot noen slik han gjorde mot hunt. Crocop sies jo å være den beste strikeren men han tapte jo mot mark hunt. :p
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Anbefaler deg å se Fedor vs. Mark Hunt, den nest beste strikeren i pride. Se også Fedor vs. Fujita.

7852978[/snapback]

Mark hunt er rå! Fedor har aldri slitt i kamp mot noen slik han gjorde mot hunt. Crocop sies jo å være den beste strikeren men han tapte jo mot mark hunt. :p

7856637[/snapback]

 

Helt konge kamp ja :) Smerteterskelen til Fedor slutter aldri å forbause meg. kan virke som om han heller lar arma brekke i en chickenwing en å tappe ut. Mark hadde jo en konge bra og tight chickenwing på ham, men han holdt ut. Når fedor fikk inn en ikke fullt så tight chickenwing på Hunt tappet han ut med en gang.

 

Men jeg tror faktisk at om Fedor hadde gått stående med Hunt hadde Hunt vunnet. Mannen har syke slag.

Lenke til kommentar
Skulle du havne i en situasjon der flere angriper eller har våpen er det ikke noe som er mer effektiv enn å stikke av. Eg ler hver gang eg ser "demonstrasjoner" av diverse selforsvar stilarter der de viser effektiviteten at stilarten mot motstandere med kniv eller flere angripere. I virkeligheten er det fullstending anderledes og minste feil kan koste livet ditt.

 

Jeg ville ikke regnet det som en situasjon hvis du kan stikke av, ingen vil slåss mot en med kniv hvis man har muligheten til å løpe...

 

Kniv er i tillegg ekstremt vanskelig å forsvare seg mot, spesielt hvis angriperen har trent knivkamp, og vet hvordan han skal bevege kniven for å gjøre det vanskelig for deg :(

Lenke til kommentar

Nei husker ikke han. Men husker jeg har sett noen snutter av en eller to episoder av det for en del mnd siden. Det jeg husker er jo bare tull når det gjalt våpen delen. En kar brukte bo'en sin som et sirkus instrument. Snurra det kjempefort rundt, kasta den opp i lufta og hoppa opp elegant som en katt. BS. Og det jeg ikke så var også om kyudo. En jeg trener med har trent tradisjonen i fem - åtte år, og hun sa at det var nesten ikke ett eneste ord som var sant. Sverddelen så jeg heller ikke men han jeg trente med sa at det også bare var tull. Bare flashy movements. Og når han endelig angrep gjorde han det fulstendig feil.

 

Men men, en kan ikke forvente alt her i verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Grunnene til at jeg misliker mange TMA stilarter, dette er høyt respekterte personer innenfor sine respektive stiler:

 

 

G. Dillman

 

Ninja

 

 

 

 

"Karate fyren har lilla belte i BJJ og er MMA fan. Aikido mannen påsto at Pride var bare tullball og at han var uberdødelig (ikke fikk lov til å fighte i konkurranser pga det osv).

 

Veddemålet var at om mr Aikido vant, måtte mr Karate gi han $50.000. Om mr Karate vant, måtte mr Aikido stenge skolen sin innen 2 uker :D"

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Nei husker ikke han. Men husker jeg har sett noen snutter av en eller to episoder av det for en del mnd siden. Det jeg husker er jo bare tull når det gjalt våpen delen. En kar brukte bo'en sin som et sirkus instrument. Snurra det kjempefort rundt, kasta den opp i lufta og hoppa opp elegant som en katt. BS. Og det jeg ikke så var også om kyudo. En jeg trener med har trent tradisjonen i fem - åtte år, og hun sa at det var nesten ikke ett eneste ord som var sant. Sverddelen så jeg heller ikke men han jeg trente med sa at det også bare var tull. Bare flashy movements. Og når han endelig angrep gjorde han det fulstendig feil.

 

Men men, en kan ikke forvente alt her i verden.

7881615[/snapback]

 

Mulig det, men programmet med Matt Mullins syntes jeg var helt rått! Han skal visst ha vunnet VM i kampsport (det var faktisk det de sa) 5 ganger. Han var temmelig rå.

 

Han har sammen med en kompis konstruert sin egen stil som du også fikk se litt av.

 

 

Grunnene til at jeg misliker mange TMA stilarter, dette er høyt respekterte personer innenfor sine respektive stiler:

 

 

G. Dillman

 

Ninja

 

 

 

 

"Karate fyren har lilla belte i BJJ og er MMA fan. Aikido mannen påsto at Pride var bare tullball og at han var uberdødelig (ikke fikk lov til å fighte i konkurranser pga det osv).

 

Veddemålet var at om mr Aikido vant, måtte mr Karate gi han $50.000. Om mr Karate vant, måtte mr Aikido stenge skolen sin innen 2 uker :D"

7881825[/snapback]

 

 

Det er veddemålet sitt! :p

 

-

Martin

Lenke til kommentar

VM i kampsport? Er vel noe alla det samme som VM i bullshit vil jeg tro. :D Å stå å lage rare lyder så svimer folk av. Vet ikke om jeg skal le eller grine...

 

For å konkurere med folk fra Pride å UFC så må man kunne mer enn bare en kampsport. 10 år siden når UFC å Pride begynte så var det sånn. Bryter mot Karate. Ninjitsu mot KickBoxing osv. De som er de beste nå kan litt (mye) av alt. Eneste muligheten å klare seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...