thrice Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Helt enig, Taekwon-do kan egentloig ikke klassifiseres som kampsport, det er jo nærmere balett eller dans... 7732102[/snapback] Hehe ikke akkurat så ekstremt. Men er forskjell mellom kampkunst og kampsport Virker som det er mange mennesker som ikke helt ser forskjellen. Endret 16. januar 2007 av wrangler Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg ser forskjellen jo, men putt en TMA fyr i buret med en MMA\Shootfighter\eller freefighter, så skal du se... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 ja, i buret ja. Men diskusjonen som har holdt på her har dreid som om gateslagsmål o.l. blant vanlige mennekesker med ulik kamsportbakgrunn. Ikke topptrente mma-utøvere Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 En gjennomsnittlig MMA utøver ville slått en gjennomsnittlig TMA utøver på gata. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) På gata er det vel litt hm.. forskjellig vil jeg tro. Er tross alt regler i MMA også, hvis man går utifra at begge parter har null erfaring i å sloss på gata ville jeg satt penga mine på han med MMA bakgrunn, men kommer veldig ann på personen og tidligere erfaringer i slike situasjoner. Hjelper lite og ha gått på MMA hvis TMA duden er flink til å plukke opp en murstein fra bakken f.eks. siden han kjenner en del triks etter og ha vært i mange slike situasjoner. Nå har jeg vært så heldig at jeg at jeg ikke har mer enn et par episoder "på gata", så er overhode ingen ekspert tought. Endret 16. januar 2007 av wrangler Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 har trent Kyokushinkai karate i 3 år. Sluttet pga. Pause og andre interesser. veldig morro, mye å lære. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Er ikke Kyokushinkai fullkontaktskaraten? hørt mye flott om den hehe Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Har i dag hatt prøvetime på Kali Sikaran, og har begynt på det. Så nå er det om å gjøre å få meldt seg inn i IKAEF, betalt litt avgifter og få skaffet seg T-skjorte, pinner og tilhørende utstyr. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 artigt med en kampsport tråd...fant den først no.. eg trener taekwondo, har 2.dan. instruerer og driver Mudo Instituttet i sogndal.. flere som trener i Mudo her eller..?? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Har i dag hatt prøvetime på Kali Sikaran, og har begynt på det. Så nå er det om å gjøre å få meldt seg inn i IKAEF, betalt litt avgifter og få skaffet seg T-skjorte, pinner og tilhørende utstyr. 7746707[/snapback] Oslo Kali Sikaran klubb? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Helt enig, Taekwon-do kan egentloig ikke klassifiseres som kampsport, det er jo nærmere balett eller dans... 7732102[/snapback] Hva slags dans/ballett er det du har drevet med? Snart gradering igjen allerede. Hadde undervisning i Ho Sin Sul (selvforsvar) med en som har sort belte i taekwondo og jiu jitsu. Dæven så tøft! Treneren på over 100 kg klarte ikke legge denne spinkle mannen i bakken. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 På gata er det vel litt hm.. forskjellig vil jeg tro. Er tross alt regler i MMA også, hvis man går utifra at begge parter har null erfaring i å sloss på gata ville jeg satt penga mine på han med MMA bakgrunn, men kommer veldig ann på personen og tidligere erfaringer i slike situasjoner. Hjelper lite og ha gått på MMA hvis TMA duden er flink til å plukke opp en murstein fra bakken f.eks. siden han kjenner en del triks etter og ha vært i mange slike situasjoner. Nå har jeg vært så heldig at jeg at jeg ikke har mer enn et par episoder "på gata", så er overhode ingen ekspert tought. 7737735[/snapback] 1) MMA-duden kan like gjerne plukke opp murstein som TMA-duden, nå bruker du eksterne faktorer for å forklare TMA-trenings utilstrekkelighet 2) TMA egner seg for så mangt.. god fysisk trening, godt miljø (noen ganger hvertfall..), kroppsbeherskelse osv. Kan man ikke bare la det være med det? i stedet for late som om det er noe mer.. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 På gata er det vel litt hm.. forskjellig vil jeg tro. Er tross alt regler i MMA også, hvis man går utifra at begge parter har null erfaring i å sloss på gata ville jeg satt penga mine på han med MMA bakgrunn, men kommer veldig ann på personen og tidligere erfaringer i slike situasjoner. Hjelper lite og ha gått på MMA hvis TMA duden er flink til å plukke opp en murstein fra bakken f.eks. siden han kjenner en del triks etter og ha vært i mange slike situasjoner. Nå har jeg vært så heldig at jeg at jeg ikke har mer enn et par episoder "på gata", så er overhode ingen ekspert tought. 7737735[/snapback] 1) MMA-duden kan like gjerne plukke opp murstein som TMA-duden, nå bruker du eksterne faktorer for å forklare TMA-trenings utilstrekkelighet 2) TMA egner seg for så mangt.. god fysisk trening, godt miljø (noen ganger hvertfall..), kroppsbeherskelse osv. Kan man ikke bare la det være med det? i stedet for late som om det er noe mer.. 7750118[/snapback] Helt enig her, TMA er bra for kroppsbeherskelse osv. men det egner seg ikke for ren slossing\fighting. Trente selv TMA (Taekwon-Do) i perioden 2002-2003 og skiftet så over til MMA i 2003 fordi jeg ikke følte at TMA hadde noe å gi meg i en slosskamp eller en organisert slosskamp eller league. Vi har hatt svartbelter i fleng på besøk i MMA klubben vår, og ale har måttet se seg eid av selv mindre erfarne i klubben vår. Det sier jo seg selv at noe er galt når en 16 åring har 2. dan... Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Helt enig her, TMA er bra for kroppsbeherskelse osv. men det egner seg ikke for ren slossing\fighting. Trente selv TMA (Taekwon-Do) i perioden 2002-2003 og skiftet så over til MMA i 2003 fordi jeg ikke følte at TMA hadde noe å gi meg i en slosskamp eller en organisert slosskamp eller league. Vi har hatt svartbelter i fleng på besøk i MMA klubben vår, og ale har måttet se seg eid av selv mindre erfarne i klubben vår. Det sier jo seg selv at noe er galt når en 16 åring har 2. dan... 7750152[/snapback] Du blir ikke ferdigutlært på ett år. Det er forresten umulig for en 16 åring å ha 2. dan. Man får ikke ta sort belte før man er 16 år. Og etter dette skal man hvertfall vente ett år før man kan ta neste dan gradering. Endret 18. januar 2007 av krizkriz Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Har i dag hatt prøvetime på Kali Sikaran, og har begynt på det. Så nå er det om å gjøre å få meldt seg inn i IKAEF, betalt litt avgifter og få skaffet seg T-skjorte, pinner og tilhørende utstyr. 7746707[/snapback] Oslo Kali Sikaran klubb? 7748209[/snapback] Trondheim. Trives meget godt. Mulig at jeg blir med Oslo på trening i sommeren hvis jeg bor hjemme på Østlandet da, hvis det viser seg mulig. Om du skal på seminar i Molde i helga får du se Petra, som er den ene av instruktørene i klubben, holde oppvisning sammen med en annen fyr fra Bergen. Jeg er jo uerfaren så jeg kan ikke bedømme slikt så godt, men hun virker dritgod. Har ikke sett mange proffe Kali Sikaran-utøvere, men de får jeg har sett som er gode imponerer veldig. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Vel, en jeg kjenner er 16 og har 1 dan, og han kjenner visst en på samme alder med 2. dan. Menmen, uansett, TMA egner seg ikke i real life situasjoner. Har sett rundt 20 kamper hvor TMA blir satt opp mot MMA, og TMA`erne har ikke vunnet en gang. Mesteparten har endt opp hardt skadet. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Trondheim. Trives meget godt. Mulig at jeg blir med Oslo på trening i sommeren hvis jeg bor hjemme på Østlandet da, hvis det viser seg mulig. Om du skal på seminar i Molde i helga får du se Petra, som er den ene av instruktørene i klubben, holde oppvisning sammen med en annen fyr fra Bergen. Jeg er jo uerfaren så jeg kan ikke bedømme slikt så godt, men hun virker dritgod. Har ikke sett mange proffe Kali Sikaran-utøvere, men de får jeg har sett som er gode imponerer veldig. @ Zethyr: Jeg bor 1 minutt til fots unna lokalet hvor det skal holdes. Fikk mail av Leif T. Røbekk i går med tilbud om å bli med. Har litt dårlig økonomi for tiden, så det er lite trolig Skal du til Molde? Endret 18. januar 2007 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 @ Zethyr: Jeg bor 1 minutt til fots unna lokalet hvor det skal holdes. Fikk mail av Leif T. Røbekk i går med tilbud om å bli med. Har litt dårlig økonomi for tiden, så det er lite trolig Skal du til Molde? 7750397[/snapback] Naj, jeg skal ikke dit. Med 1 time og 30 minutters erfaring med kampsport, og studier å holde rede på, så tror jeg ikke det er stedet for meg. Muligens om det blir noe slikt om 1 år. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 ok, hvor bor du da? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 ok, hvor bor du da? 7750848[/snapback] Når jeg studerer: Trondheim. Når jeg har ferie: 6-7 mil nord for Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå