b_naimy Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Skal prøve å legge inn nyere bios i min ASUS P5w DH Delux som ikke vil fungere. For bare opp "USB device over current status detected!! Computer will shutdown in 15 sec" Det er ikke mulig å komme inn i bios på den vanlige måten siden jeg for opp den satans meldingen før jeg kommer så langt. Den finner cpu+ram osv, men så kommer den meldingen. Det jeg gjorde først var å ta ut BIOS brikken og putte den i en annen asus kort og prøve å flashe den på den måten med Award BIOS Flash programet. Startet opp den gammle maskinen med orginal brikke, bootet til dos med en windows 98 boot disk. Tok ut den orginale bios brikken og puttet inn den jeg vill flashe. Men når jeg bruker det programet så sier den at den ikke vil passe den." Finnes det noen programer som jeg kan bruke i windows eller dos som bare flasher biosen uten å tenke på om det passer eller ikke. Mvh Bashir Naimy ps: det er vist den eneste måten å fikse det på, enten nyere bios version eller en eldre. Endret 18. juli 2006 av b_naimy Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 er det ikke force parameter på awardflash programmet da? Mener å huske jeg brukte noe slikt en gang i verden..... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Men når jeg bruker det programet så sier den at den ikke vil passe den." P5W DH Deluxe har AMI BIOS, ikke Award. Finnes det noen programer som jeg kan bruke i windows eller dos som bare flasher biosen uten å tenke på om det passer eller ikke. Prøv AFUDOS V2.21, AMI BIOS update tool ps: det er vist den eneste måten å fikse det på, enten nyere bios version eller en eldre. Mulig problemet er minnet, enten "for mye" (4GB) eller inkompatibel? Tror jeg ville prøvd "USB device Over Current Detected" Bios Fix Here - samme problem er tema Her Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Asus levere eget program som gjør nesten alt for deg.... Hvorfor ikke bruke asus update? når du først har det *enkelt* Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Skal prøve å legge inn nyere bios i min ASUS P5w DH Delux som ikke vil fungere.For bare opp "USB device over current status detected!! Computer will shutdown in 15 sec" Det er ikke mulig å komme inn i bios på den vanlige måten ... Hvordan gikk det? Ble det bra eller ble det retur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå