gibs Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Skal snart flytte inn i ny bolig og planlegger CAT6 UTP kabling. Kan noen fortelle meg om det stilles spesielle krav til nettverkskontaktene? Så for meg å bruke denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100342, men "tilpassede standarder" er i følge Komplett "EIA/TIA-568 kategori 5" uten at jeg vet hva det vil si... Kan jeg bruke denne i et CAT6 nettverk uten å miste noe ytelse? Ser også at de har en type som heter "flush mount". Noen som kan fortelle meg hva det er? /gibs Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Den kontakten er sertifisert for Cat5, som vil si at nettverket blir "degradert" til Cat5. Svakeste ledd dominerer. "Flush mounted" er engelsk for innfelt kontakt. Altså slike kontakter som man benytter i skjultanlegg. Lenke til kommentar
gibs Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Tusen takk for et kjapt og presist svar! Har du noen linker til hvor jeg får tak i CAT6 kontakter? /gibs Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 kan være lurt og bruke skjerma kabel Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Cat6 - Komplett m. mange flere.... Endret 17. juli 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå