Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 546i og Vlan ?

Anbefalte innlegg

Hei ... Driver og setter opp nett hjemme ... i den forbindelsen har vi kjøpt Managed gigabit switsj osv ... routeren / modemet vi skal bruke er Speedtouch 546i

men det jeg lurer på om den har Vlan ?

hvis ikke ... setter jeg det antageligvis som modem ... men da må jeg ha en router ... med vlan ....

kan jo sette opp en pc som det

men det må noen vise meg på hvordan jeg skal gjøre d :roll:

osv ...

og .. driver og tenker på firewall ... går jo og sette opp en pc som det og ...

men hvordan .... hadde vært fint om noen kunne vise meg det og .. :dontgetit:

Takker stoort for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal jeg bruke AP? .. jeg ønsker VLAN ...

evt noen som kan lage en guide elr linke til det om og sette opp en pc som router ...

og firewall da... :p:roll:

tnx

Edit : trur du ikke skjønte det helt

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg bruke AP? .. jeg ønsker VLAN ...

evt noen som kan lage en guide elr linke til det om og sette opp en pc som router  ...

og firewall da...  :p  :roll:

tnx

Edit : trur du ikke skjønte det helt

6508367[/snapback]

Du er altså ute etter å segmentere ditt nettverk i flere virtuelle nettverk (vlan).

Lenke til kommentar

ja ... endelig ... men lurer på om noen vet om 546i har støtte for dette ?

og viss noen kunne komme med en guide elr link til det ... om hvordan jeg setter opp en pc som router .... og en til pc som firewall ... ... som er meget aktuelt :cool:

Maange takker :whistle:

Lenke til kommentar

herregud da. ... det er kjekt og få vite og hvilken software de kjører på pcn osv .

(router pcn) .. hva som er stabilt ... av de som har prøvd det da...

du er jo ikke glup nokk sjøl da...

Lenke til kommentar
la7dfa-com Postet i dag, 15:30

For å være helt ærlig så trodde jeg du egentlig mente å skrive wlan istedet for vlan.

Ble bare litt irritert over at du antydet at jeg var 'dum'.

Håper du får det svaret du søker 

heheh .... neei mente overhodet ikke at du var dum....

skjønner at folk kan blande det med Wlan ... men jeg ønsker Vlan

hååper noen som kaan hjelpe meg litt .... ( ser ikke ut som at 546i har Vlan )

så da hadde det vært kjekt med litt erfaringer med "Router pc" og oppsett osv ...

er helt blank akuratt på det omerådet

feks. lage en guide elr linke ...(A) og kom gjeerne med erfaringer ... hva som er stabilt osv ...

takkker ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

så da hadde det vært kjekt med litt erfaringer med "Router pc"  og oppsett osv ...

feks. lage en guide elr linke ...(A) og kom gjeerne  med erfaringer ... hva som er stabilt osv ...

takkker ;)

6520561[/snapback]

ST546 med R5.3 og seinere har muligheter til å kjøre vlan men en får bare ikke tak i innstillinger webinterfacet. En må i telnet....

Egentlig er det letter å gjøre dette i en konfigurasjonsfil (user.ini) som en laster opp til modemt etterpå.

Det som er saken her er at alle tilpassninger som en er nødt til å gjøre inne i konfigurasjonen i en Speedtouch er mere avanserte funksjoner i ruter/modem sånn som f.eks vlan, qos, bridgeing av LAN-porter og flere PVC-verdier på ATM-nivå. Derfor er det stort sett operatøren som har forrhåndsdefinert en konfigurasjon fra leverandør slik at operatøren kan styre dette etter sitt ønske.

Hadde en operatør hatt ønske om at kunden skulle kunne sette opp sine egne vlan så hadde dette vært mulig via setup-wizard inne i webinterfacet.

skulle bare adverge at noen dissa speedtouch :!:

Lenke til kommentar
sabohn Postet i dag, 13:11

QUOTE(Djgunnah @ 19/07-2006 : 20:30)

så da hadde det vært kjekt med litt erfaringer med "Router pc"  og oppsett osv ...

feks. lage en guide elr linke ...(A) og kom gjeerne  med erfaringer ... hva som er stabilt osv ...

takkker

ST546 med R5.3 og seinere har muligheter til å kjøre vlan men en får bare ikke tak i innstillinger webinterfacet. En må i telnet....

Egentlig er det letter å gjøre dette i en konfigurasjonsfil (user.ini) som en laster opp til modemt etterpå.

Det som er saken her er at alle tilpassninger som en er nødt til å gjøre inne i konfigurasjonen i en Speedtouch er mere avanserte funksjoner i ruter/modem sånn som f.eks vlan, qos, bridgeing av LAN-porter og flere PVC-verdier på ATM-nivå. Derfor er det stort sett operatøren som har forrhåndsdefinert en konfigurasjon fra leverandør slik at operatøren kan styre dette etter sitt ønske.

Hadde en operatør hatt ønske om at kunden skulle kunne sette opp sine egne vlan så hadde dette vært mulig via setup-wizard inne i webinterfacet.

skulle bare adverge at noen dissa speedtouch

hehe

har elr kommer til og få adsl2+ fra ngt

så vet ikke ... men driver og vurderer og sette den i bridge og sette opp en pc som router ... men vet ikke helt hvordan enda :blush:

( men jeg klarer garantert og gå inn i telnet ... men må da ha pw og bruker navn ... ) bruker kun telnet til og konfigurere min nåverende neteopia

så jeg vet ikke helt enda ... men tar imot forslag ... :D

-takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...