Bjarnez Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Lager et nytt emne hvor folk kan poste tester og meninger om nye og eksisterende hovedkort for Intels nye prosessorserie Core 2. Greit å samle infoen i en post fra start av:) Hilsen Bjarne Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Anandtech har testet en del hovedkort til Core 2. Også noen P965 hovedkort. Men det ser ut som det er ASUS P5W-DH Deluxe som drar lengste strået i den testen. Er fremdeles i tvil selv om jeg skal gå for et 975 eller et 965 kort. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg hadde ventet til nforce 590 SLI Intel Edition kommer. Hvertfall om du har tenkt å ha mulighet for SLI. Intel sitt chipset er veldig bra, men de har en uheldig allianse med ATI når det gjelder grafikkort som støttes. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 DFI har jo ett nF590SLI Intel Ed. på vei som unektelig ser meget spennende ut. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 DFI har jo ett nF590SLI Intel Ed. på vei som unektelig ser meget spennende ut. 6526653[/snapback] Jepp. Fant noen bilder og litt info om det hos hexus.net. Fant noe info jeg stusset litt på, det står følgende: "DFI has used a digital PWM controller and eliminated the need to populate the board with space-taking capacitors". Hvis dette virkelig sparer så mye plass på hovedkortet så burde vi da se en god del hovedkort produsenter som benytter seg av det i fremtiden. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Anandtech titter på Abit AB9 pro. Virker som et interessant alternativ til ASUS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Ja, det er frustrerende å finne ut av hk for Conroe.. Intel "badaxe" har vært på markedet lengst, og har bevist? at det kan klare høy FSB (av de som har testet det uofisielt). Dersom man følger med på forumet på xs.org (ref: uofisiell testing) så kan det se ut som at flere av de nye hk'ene tildels ikke håndterer Conroe (noboot etc..) De som frekventerer dette fora synes forøvrig det er normalt å modde hk for å oppnå mest mulig FSB/klokk, noe som er temmelig urealtistisk for mange som vurderer en conroe-platform. Fellesnevner for hk til Conroe er at de er stort sett svært dyre, det er kun ett og annet unntak. Shamino på Vr-zone har testet ASRock ConRoeXFire-eSATA2. Dette er ett hk til ca. 700kr her til lands, og det kan kjøpes *nå* (mpx.no). Det skuffer jo forsåvidt i testen med å "bare" klare FSB300 og ikke ha option for å justere VCore i Bios, men dette kan kanskje endres ved en seinere Bios-release. Med tanke på pris og tilgjengelighet kan likevel dette hk'et være interessant. Selv venter jeg på flere tester (ofisielle.. og uten hardmod tweaks) før jeg bestemmer meg for hk. Abit AB9 kan se interesssant ikke minst pga. prisen. Dette hk er også tilgjengelig *nå* fra Komplett.no. Edit: Jeg ville vært skeptisk til nForce chipset for Intel, inntil tester viser at disse faktisk fungerer stabilt samt er klokkevennlige for Intel/Conroe. Nåværende nForce hk for S775 har ikke vist seg å være i nærheten av de bedre hk basert på Intel chipset (i955x/i975x). Selv synes jeg ATI's crossfire løsning er teknisk bedre enn Nvidias SLI løsning. Endret 21. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå