Gå til innhold

TES: Nettopp kjøpt Morrowind...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I morrowind virker ting litt mere uoppnåelig, så derfor får man vel mer lyst til å spille det... I Oblivion kan man løpe runt i full eboney rustning på lvl 1, og banke gørra ut av alt og alle...

6517924[/snapback]

hvordan da? man har ikke styrke nok til det hehe. ebony rustningen den er tung azz. men er ikke vanskelig å få tak i ebony rustning og det beste sverdet på lvl 1 sant det.

nå har ikke jeg spilt mer en 2-3timer morrowind så skal ikke utale meg for mye. men det eneste jeg kan si til fordel for morrowind er lyden. har spilt oblivion 60-70 timer nå også innstalerte jeg morrowind. det første jeg la merke til når jeg kom ut av fengselet/båten var den fantastiske musikken i bakgrunnen fått inn stemmer i morrowind så hadde lyden vært perfekt... men ser jo ut som de har driti på seg når de løper/går da :p... hehe er litt off topic dette da men må vel få inn noen gode ting med morrowind også. grafikk, fysikk og animasjoner er jo mindre imponerende da ihvertfall i år 2006. og måten man bruker sverdet på er jo bare dum. vet ikke om dette blir bedre dersom skillen blir høyere jeg. hvordan skal maqn treffe med pil og bue?

EDIT: må bare legge til at "journalen" som jeg har skjønt at det heter er virkelig tungvin.

the elder scrolls 5 = sammenslåing av morrowind og oblivion... kanskje en bedre grafikkmotor.

EDIT2: masse leif.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

For meg var journalen i Oblivion veldig tungvint de første ukene. Jeg savnet rett og slett den gode gamle journalen fra Morrowind (med Tribunal og Bloodmoon, vel å merke). Jeg fikk opp gjeldende quest med ett tastetrykk ("J"), mens inventory og kart hadde høyreknapp. Jeg er fremdeles ikke overbevist at Oblivion har bedre brukergrensesnitt. Hvis jeg har sett på kart og videre på inventory, må jeg regne med 4-5 museklikk for å komme til journalen.

Lenke til kommentar

Wow, visste ikke at innlegget mitt ville fått så mange svar! For det første må jeg si tusen takk til alle detaljer og forklaringer, jeg setter stor pris på det! Hva skulle jeg gjort uten dette forumet? :!: Og for det andre, siden jeg kjøpte denne billige utgaven (med manual på cd og ingen manual i coveret eller kart) så skulle jeg virkelig hatt kartet og hengt det opp på veggen.. Det er så fint. Tror jeg printer ut et moddet farget og mer detaljert kart av Cyrodiil og henger det opp ved siden av. haha, men hvor kan jeg få tak i kart og manual for hånd og ikke på pc? Kan ikke akkurat gå til spaceworld ellernoe og spørre om jeg kan få eller kjøpe manual for en liten penge? Dummet meg ut nok der med å sitte å snakke lenge med alle de ansatte om oblivion og morrowind og ha sure folk i kø stående bak meg.. :hmm:

*Installere Tribunal og Bloodmoon* Kan ikke vente med å legge inn ansiktsmoddene for Morrowind! Alt som trengs så blir Morrowind like kult i grafikk o.l. som Oblivion. :)

Lenke til kommentar
For meg var journalen i Oblivion veldig tungvint de første ukene. Jeg savnet rett og slett den gode gamle journalen fra Morrowind (med Tribunal og Bloodmoon, vel å merke). Jeg fikk opp gjeldende quest med ett tastetrykk ("J"), mens inventory og kart hadde høyreknapp. Jeg er fremdeles ikke overbevist at Oblivion har bedre brukergrensesnitt. Hvis jeg har sett på kart og videre på inventory, må jeg regne med 4-5 museklikk for å komme til journalen.

6524198[/snapback]

lær deg å bruke F1-F4 da er alt mye lettere/kjappere. også bruke TAB å stenge den med.

men viste ikke at man måtte trykke "j" for å komme til quests. trudde jeg ikke hadde fått noen quest enda jeg siden jeg ikke fikk noen melding elns.

Lenke til kommentar

Menuen i Morrowind var mye mer oversiktlig og ryddig. Et høyreklikk så har du oversikt over inventoryen, stats, spells og map.

Oblivion sin menu er bare rotete og slitsom. Det blir altfor mye scrolling opp og ned.

Lenke til kommentar
innstaler BTmod 2,20. fortsatt mye scrolling(nøkler) men det hjelper. da kan man vise 15-20 object på en side.

6527160[/snapback]

Du har også denne modden hvor du kan feste alle nøklene i et nøkkelknipe ellerns som du har i inventory. Genial mod!

Lenke til kommentar

Måten informasjonen er spredt utover på forskjellige sider. Lukter altfor mye konsoll av det hele.

Ja, jeg vet at quick-keys er et lurt redskap, men likevel. Menuen ser fin ut, men er ekstrem slitsom å bruke og lite nybegynnervennlig.

Endret av Soth
Lenke til kommentar

En dag i dag tørr jeg ikke å sette meg ned å spille Morrowind!

Jeg blir rett og slett skremt av å være i huler, og av å gå i mørke omgivelser. Dette går helt greit i Oblivion.

Grafikken i Morrowind er bra om du kjører ned noen patcher til modellene i spillet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Ps. Går det ann å fasttravel i Morrowind?

6507004[/snapback]

Ja, det går fint det. Trur du må gå inni konsollen og skrive "coc <namnet på plassen>". Det funka iallfall sist eg spelte Morrowind.

7175620[/snapback]

Viktig å skrive navnet på plassen i anførselstegn, dersom stedsnavnet består av flere ord. Anførselstegn tror jeg er Shift-Ø; konsollen i spillet bruker engelsk tastesett.

Lenke til kommentar

Et aspekt jeg liker med Morrowind som er ganske ubrukelig i vanilla, men har fått en komplett overhaling med mods, er vampyrisme. Veldig underholdene å suge fiender tom for blod, og å gjøre en hel by om til vampyr-slavene dine. :D En liten bakdel at man ikke kan gå ut i solen, men det er verdt det med alle kreftene du får jo lengre du spiller som vampyr.

Modden heter Vampire Embrace, btw. Bruker i tillegg Vampire Realism og Vampire Hunger. Og hvis du laster ned Scripted Spells i tillegg kan du shapeshifte til ulv, flaggermus, eller en tåkesky. :thumbup:

Etter jeg oppdaget disse mod-ene har alle karakterene mine vært vampyrer.

Lenke til kommentar

synes ikke grafikken i Oblivion er noe å skryte av jeg... Var bare det billige sløret av tekstur over det hele, slikt som er moderne på grafikkkfronten for tiden.

Var mer imponert over MW sin grafikk i sin tid, selv om jeg ellers var skuffa alt fra da jeg plukket opp dolken i bordet og fant ut at jeg ikke kunne svinge den som i forgjengern. Kjøpte f*** meg 3-d kort for spille det å. Bortkasta penger. det TNT-2 kortet jeg hadde ville holdt til alt annet jeg har spilt siden.

Endret av daggerfall
Lenke til kommentar
Det værste med morrowind er imo at det ikke gå ann(jeg vet ihvertfall ikke hvordan) å fjerne quests jeg allerede har gjort fra journalen ><

7223287[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du mener. Hvis du bruker opprinnelig, 1.1 Morrowind, får du en dagbok, hvor questene ikke spesifiseres hver for seg, og det blir unaturlig å fjerne noe derfra.

Når det gjelder Tribunal-generasjon av Morrowind (1.3), er det riktig at questene blir liggende i journalen, men utførte quester skjules i oversikten, slik at du må spesifikt be om å få sett dem. Og selv om du kanskje ikke har Tribunal, tror jeg at samme endringer er gjort også i en av patchene (1.2).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...