AndersT2 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei. Litt rart emne tittel, men men. Jeg driver å installerer Windows på en ny maskin nå. Der har jeg puttet inn 2 stk 250 GB disker, men under installasjonen så setter de seg kun som 131 GB disker. Så jeg tipper Hovedkortet trenger SP1 før det kjenner igjen større disker. Litt rart siden dette er ett Abit KN8 SLI kort som ikke er altfor gammelt. Så hvis jeg lager en partisjon på den ene 250 disken, på 20 GB og legger Windows der, så vil Windows og HK kjenne igjen 250 diskene etter at jeg har fått lagt inn SP2, og da kan formatere resten av disken og få utnyttet all plass der. Har jeg gjort det riktig, eller er det noe annet jeg burte gjøre først? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg vet om den, men ville bare ha en bekreftelse på om jeg har gjort det korrekt. Det står heller ingen direkte info om førstegangs installasjon på guiden så hvis jeg kunne lese når jeg skummet igjennom. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Såpass nytt HK vil detektere disken automatisk(LBA) Kjør inn SP1, helst SP2 nå for tiden og gå til diskbehandling etterpå, vanligvis kan du formatere resten av disken derifra. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Det funket strålende. Den andre disken fikk laget en 127 GB partisjon automatisk, mens resten lå ulaget. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Du kan få store problemer i framtiden hvis du har en gammel versjon av XP og SP i "løs" utgave. Forumet flyter av tråder om folk som har mistet data når de har brukt en slik CD på store disker. Lag den en ny CD med SP integrert. http://www.simplyguides.net/guides/using_a...ostreamer.shtml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå