Gå til innhold

Gratis antivirus?

Pug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-17 18:25, skrev Nikita:

bruk AVG, det beste..

Enkelt i bruk og beskytter mot boot,mail og filer.

Hei! Du mener kanskje AVP. AntiViral Pro?

Adressen deres er http://www.avp.ch

Dette er det beste virusprogram jeg har prøvd. En bakdel er at det går av og til så grundig til verks at det merkes på maskinens resurser (Gjelder Versjon4.x, som er til XP,2000,NT).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 18:48, skrev SirMixaloT:

Quote:

Den 2002-10-17 18:25, skrev Nikita:

bruk AVG, det beste..

Enkelt i bruk og beskytter mot boot,mail og filer.

Hei! Du mener kanskje AVP. AntiViral Pro?

Adressen deres er

Dette er det beste virusprogram jeg har prøvd. En bakdel er at det går av og til så grundig til verks at det merkes på maskinens resurser (Gjelder Versjon4.x, som er til XP,2000,NT).

AVG er det beste gratisprogrammet, men gir ikke god beskyttelse. Om du bare skal sikre deg før du kjøper et program (ikke kjøp NAV) så kan du også bruke gratis DOS basert f-prot fra f-prot.com.

AVP (Antivir) er ikke AVG, det er Kaspersky, og det er det beste ja.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=57506&forum=26

[ Denne Melding var redigert av: substeve på 2002-10-21 15:16 ]

Lenke til kommentar

zn00ker,

Sorry, men jeg har ikke vært her på en stund.

Spørsmålet ditt var om man ikke kan kjøre 2-3 antivirusprogrammer samtidig for å oppnå bedre beskyttelse.

Generelt, nei. Antivirusprogrammer legger seg som et filter mellom prosesser i systemet, og å kjøre flere programmer samtidig vil ofte skape konflikter. Alle antivirusprogrammer ber deg om å fjerne tidligere programmer før du installerer et nytt. Noen har større problemer med dette enn andre.

Men det jeg gjør er å kjøre et windowsbasert antivirusprogram til daglig (i bakgrunnen), og hvis det skjer noe rart, eller ved jevne mellomrom, så kjører jeg f-prot for DOS i tillegg.

Lagt til: Bør også si at like viktig som antivirus, er det å kjøre et anti-spyware program som ad-aware. Mange spywareprogrammer er i praksis det samme som et virus, men blir ikke fjernet av antivirusprogrammer.

Lagt til2: Det viktigste er sunt pc-vett, og å oppdatere programmet sitt ofte. Antivirusprogrammer stopper bare mellom 15% og 50% av nye viruser (dvs. virus programmet ikke har i signaturdatabasen sin på maskina di)

[ Denne Melding var redigert av: substeve på 2002-10-21 18:06 ]

Lenke til kommentar

Takk, substeve.

Som sagt tidligere brukte jeg jo F-Secure, men jeg har nå gått over til NAV2003 pga manglende e-mail støtte i F-Secure og beskyttelse mot mindre virus. Eneste som er en ulempe med NAV er at det ikke søker gjennom archives (.ace, .rar). Mulig dette er endret i 2003 versjonen??

Forumet beste side finner du her.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-21 18:10 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 18:07, skrev zn00ker:

Eneste som er en ulempe med NAV er at det ikke søker gjennom archives (.zip, .rar). Mulig dette er endret i 2003 versjonen??

Ja det er mulig i de nyere versjoner!

Jeg bruker NAV 2003 i tillegg til Panda sine verktøy..

Alt er gratis, men jeg sier ikke hvor..

Det er jo fali det :eek:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 18:11, skrev BeachDumb:

Quote:

Den 2002-10-21 18:07, skrev zn00ker:

Eneste som er en ulempe med NAV er at det ikke søker gjennom archives (.zip, .rar). Mulig dette er endret i 2003 versjonen??

Ja det er mulig i de nyere versjoner!

Nei, det er det IKKE.

NAV 2003 scanner fremdeles ikke RAR og ACE filer, hverken av typen single arkiv, nestede arkiv eller exe-arkiv.

[ Denne Melding var redigert av: substeve på 2002-10-21 18:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...