Gå til innhold

Hvordan bygge opp filtabell for ødelagt partition?

t542978

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har mistet alt som er på disken sin. Det vil si at disken ser ut som den er tom, men operativsystemet oppgir at det er 7 GB der. Mest sansynelig er det at det er partitionstabellen som er ødelagt, siden dataen er der.

Noen som programer som gjennopretter denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

andrees skrev (2002-10-17 18:04):

En kompis av meg har mistet alt som er på disken sin. Det vil si at disken ser ut som den er tom, men operativsystemet oppgir at det er 7 GB der. Mest sansynelig er det at det er partitionstabellen som er ødelagt, siden dataen er der.

Jeg "mistet" filtabelen min og jeg brukte programmet GetDataBack. På en partisjon på 10 Gb tok det ca 1 1/2 uke å hente ut dataene....

Lenke til kommentar

Quote:

B|Real skrev (2002-10-18 08:43):

Quote:

ZoRaC skrev (2002-10-18 08:37):

Jeg "mistet" filtabelen min og jeg brukte programmet GetDataBack. På en partisjon på 10 Gb tok det ca 1 1/2 uke å hente ut dataene....

Lette du selv etter filene da eller lot du GDB gjøre jobben selv?

GDB søker gjennom sektorene på maskinen først og bygger opp filtabelen slik at GDB kan lese den. Så blar du deg bare gjennom mappene og finner det du vil ta vare på og redder ut det til en annen disk. Så kan du bare formatere disken... :smile:

(jeg reddet 1Gb dokumenter og saker for de 4 siste årene og jeg hadde ikke backup)

Lenke til kommentar

Quote:

B|Real skrev (2002-10-18 08:49):

Ok...er litt lenge siden jeg har brukt GDB :smile:

Tror jeg skal se om jeg kan finne den gammle mail-boxen min som jeg nettopp mistet :smile:

Er det NTFS partisjoner? Vær klar over at det er en for FAT og en for NTFS? hvis det er NTFS kan jeg maile deg programmet? :smile:

Lenke til kommentar

Den 2002-10-18 08:37, skrev ZoRaC:

Quote:

Jeg kjører dualboot med w2k og w98. Mista en partisjon i w2k, men fant fremdeles partisjonen i w98 så jeg fikk kopiert ut alle data. Kanskje prøve å hive disken i en maskin med w98. Han kan jo være heldig...

HW

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 08:52, skrev ilex:

EasyRecovery fra ontrack funker også utmerket.

Jeg ville også anbefale EasyRecovery, jeg hentet ut 30 gigabyte med "tapt" data fra en maskin her om dagen, tok ca 3 timer. Den bygger ikke opp filsystemet, men lar deg hente ut filer som ligger der.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Den 2002-10-18 08:56, skrev hwe:

Quote:

Den 2002-10-18 08:37, skrev ZoRaC:

Quote:

Jeg kjører dualboot med w2k og w98. Mista en partisjon i w2k, men fant fremdeles partisjonen i w98 så jeg fikk kopiert ut alle data. Kanskje prøve å hive disken i en maskin med w98. Han kan jo være heldig...

HW

Dvs mista den ikke, men fikk beskjed i w2k at partisjonen ikke var formatert. Om jeg ville formattere den nå. NEEEEI !....

Lenke til kommentar

nei nei. bruk GetDataBack det er det beste programmet. har også testet EasyRecover men den finner ikke allt!!! men det gjør getDataBack.

om du har NTFS så bruker du GetDataBack for NTFS, om du bruker FAT32 så bruker du GetDataBack for FAT.

kontakt med om du vil ha mer info! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...