hans A Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 IE låser seg på internett. Er det noen plass på webben det står tips til årsaker. Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 IE er no dritt, gå på opera.no og last ned det, det er mye bedre... etter min mening ihvertfall :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hva mener du med at den låser seg? Litt nøyere beskrivelse av problemet hadde nokk hjelpt. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hva slags internett-oppkobling har du? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Vel heldigvis er det ikke min maskin. (men min søsters, som hun fikk av meg) Problemet er f.eks når internett laster inn den første siden så må man holde fingra vekk fra musa, ellers låser maskinen seg. Og man er nødt til å resette PC'en. Men den kan også låse seg ved vanlig surfing. Maskinen: Compaq 5260 (P2-400 ) Vanlig internt modem. (analog) Mus (Rulle mus fra microsoft, har ikke funnet orginal driverne til den) Windows 98 IE 6.0 Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hadde samme problemet selv når jeg kjørte Win98 og IE 6.0. Låste seg, kræsjet (spesielt i Fokus nettbank), bare tull og tøys. Kan vel kanskje anbefale Win2000, selv om det er en drastisk dyr løsning. Legg på SP3. Opera er billig (gratis?), men garanterer ingenting. Har hatt dønn stabil maskin etter at jeg la inn Win2000 for 2-3 måneder siden. Mvh Terje Lenke til kommentar
hans A Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Kan desverre ikke legge inn w2k på den maskinen. Selv om jeg gjerne skulle gjort det. Men maskinen brukes til spill av ungene, og mange spill er ikke w2k komp. Jeg har selv brukt w2k på min PC i ca. 6 mnd. Og den har aldri låst seg, eller skaffet meg noe annet hodebry. Lenke til kommentar
corky Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei. Jeg hadde en Compaq maskin tidligere, ble lei av den, kjøpte deler og bygde selv. Jeg hadde store problemer med at Compaq maskinen låste deg. Det jeg gjorde var å kjøpe et nytt skjermkort til den. Da ble den MYE bedre. I den maskinen som er en 7930 var det et 16MB skjermkort. Det var ikke særlig bra med tanke på spilling. Maskinen låste seg spesielt ved spilling og surfing. Prøv å bytt skjermkort(hvis du har et ekstra liggende). Mvh. Corky Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 11:44, skrev hans A:Problemet er f.eks når internett laster innden første siden så må man holde fingra vekk fra musa, ellers låser maskinen seg.Og man er nødt til å resette PC'en.Men den kan også låse seg ved vanlig surfing.Maskinen:Compaq 5260 (P2-400 )Vanlig internt modem. (analog)Mus (Rulle mus fra microsoft, har ikke funnet orginal driverne til den)Windows 98IE 6.0 Kjør full Vedlikeholdspakke ( inkl. defrag. ), restart og velg Stopp Oppgaveplanlegging. Prøvd å sette ned aksellerasjonen på musa ? - kan være skjermkortet som 'puster tungt' - tips: åpne egenskaper for Skjerm/ velg Skjermbeskytter (Ingen), i Effekter, fjern alle haker unntatt 'Vis ikoner med alle farger', i Web, fjern merket 'Vis Active Desktop...' Det burde lette noe på 'trykket' - under Avansert aner jeg ikke hvilke muligheter du har. Neste tips: åpne IE6 velg Verktøy/ Alt.for internett/ fliken Avansert, fjern alle haker under Multimedia unntatt: Avansert bilderastrering Vis bilder Siste jeg kan komme på blir om den har gående i bakgrunnen div. programmer med automatisk oppdatering. [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-10-22 15:30 ] Lenke til kommentar
hans A Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Skal prøve noen av tipsene når jeg får kloa i Pc'en. Men skjermkortet i compaq'en er innebygd. (ATI 3D Rage LT Pro 8MB 2xAGP) Og skal man montere et ekstra må man sette i et vanlig PCI kort. Så den muligheten må jeg nok se bort fra. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Kom på etpar ting til ( bortsett fra lite ram, nettverkskort med software interface, d.v.s. protokoller som omfatter software til modem/ fax-funksjon... eller full harddisk, så IE6/ windows mangler 'arbeidsom' ): Åpne Ekstern pålogging, høyreklikk ISP'n ( tilkoblings-ikonet ), og velg Egenskaper. Under Generelt blank ut boksen for retn.nr. - under fliken Servertyper, fjern samtlige haker unntatt TCP/IP, klikk TCP/IP-innstillinger og fjern haken for Bruk IP-filhodekomprimering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå