Lukilock Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hallo! Jeg har en LapTop, som jeg hadde tenkt å koble til TVen slik at jeg kan se på filmer etc. på TVen . Som sagt så bruker jeg S-Video kabel. MEN, når jeg har kobla til, så kommer det bare Svart-Hvit bilde på TVen. Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få farge på TVen? >Jeg har de nyeste skjermkort driverene. Hardware: HP Pavilion ZE2310EA (Helt orginal) Skjermkort: ATI Radeon Express 200Mobile Jeg har søkt på forumet, og har funnet en del tråder, men ikke noe som handler om denne type PC. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Feilen kan være: For gammel tv (noen har ikke s-video inngang) Feil inngang (har scart-overgang?. Ikke alle scart innganger har s-video.) Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Feilen kan være: For gammel tv (noen har ikke s-video inngang) Feil inngang (har scart-overgang?. Ikke alle scart innganger har s-video.) 6506747[/snapback] TVen min begynner å dra litt på åra Jeg kobler S-video kabel til Scart-overgang. PC-->S-video kabel-->Scart-overgang-->TV Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei! Jeg kjenner en som hadde samme problem med en kabel, så jeg testet den ut og testet en annen på samme tv. Den ene viste farger og den andre viste stort-hvitt. Så jeg tror det er feil med kabelen. Prøv den på en annen pc eller TV. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Qua_mi Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg hadde også samme problem med en tv fra '98. Men på nyere tv ble det farger, om enn litt blurry skjermbilde! Så bytt tv... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 nja... På min Panasonic-TV (og på min THOMSON-tv også, forsåvidt) er det forskjellige AV-kanaler. Du har vanlig AV, og du har AV-S... Dersom du har i vanlig AV, vil S-videosignalene bli sort/hvite. Løsningen er da å skifte til AV-S på TVen... Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 nja... På min Panasonic-TV (og på min THOMSON-tv også, forsåvidt) er det forskjellige AV-kanaler. Du har vanlig AV, og du har AV-S... Dersom du har i vanlig AV, vil S-videosignalene bli sort/hvite. Løsningen er da å skifte til AV-S på TVen... 6514431[/snapback] Jeg har bare en AV-kanal på TVen min.. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 prøvd å trykke en gang til på AV-knappen? Det er ofte sånn at når du trykker på AV-knappen en gang, kommer du til vanlige AV-kanalen. En andre gang - AV-S, og tredje gang - tilbake til vanlig TV.... Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 prøvd å trykke en gang til på AV-knappen? Det er ofte sånn at når du trykker på AV-knappen en gang, kommer du til vanlige AV-kanalen. En andre gang - AV-S, og tredje gang - tilbake til vanlig TV.... 6514553[/snapback] prøvd det...Står fortsatt på samme kanal Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 er nok tv'en din som ikke støtter s-video... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Åssen har du kobla PCen på tven, da? Direkte med s-video fra PC til s-video-inn på TVen? Lenke til kommentar
techs Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Noen Tv'er støtter ikke S-video derfor blir det svart-hvit. Spes. gamle TV'er Lenke til kommentar
The Trooper Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Noen Tv'er støtter ikke S-video derfor blir det svart-hvit. Spes. gamle TV'er 6516232[/snapback] Du kan teste å bytte scart adapter, mange av disse støtter ikke svideo, støtter dem ikke svideo så får du svart hvitt bilde i stede for farge bilde. Alltid best med Svideo direkte i tv. Om ingenting anna virker så kan man jo forsåvidt teste med en vga til tv kabel Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 er en stund side jeg har drevet på med dette, men kan ikke det være at ut-signalet på pc`n står på ntsc, menst tvn er en pal tv? Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ser det er nevnt over, men hjalp nettopp en kompis med samme problem. Da viste det seg at bare èn av de to scart-inntakene på tv'n tok s-video signalet skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå