Steina Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg lurer på om denne RAM'en støtter Dual-Channel: Komplett.no Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB Jeg får iallfall ikke kjørt Dual-Channel med denne. Jeg har virkelig gjort en bommert i kjøpet mitt hvis den ikke takler det, for BIOS klikker hver gang jeg setter den i Dual-Channel men funker i Single-Channel. Har også prøvd den i en annen PC og situasjonen har vært lik der. Hvis den skal støtte så ringer jeg Komplett og klager. Tråd med mere info Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Merkelig. Minnekontrolleren støtter dualchannel, og så lenge brikkene er like store, og monteres riktig, skal dualchannel aktiveres. Det er utelukkende en kontroller/buss-karakteristikk, som stiller visse kriterier til samsvaret mellom brikkene, og valg av sloter. Hvordan kanalene er fordelt mellom slotene varierer mellom forskjellige hovedkort. Når du kjører i single channel, mener du med en eller to brikker? På AM2-plattformen trenger man nemlig ofte 2T command rate selv med bare to brikker. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Når du kjører i single channel, mener du med en eller to brikker? 6506874[/snapback] Jeg kjørte begge brikkene samtidig ja, i slot 1 og 2, eller 3 og 4, slik at de ble i Single. Det som er rart er at jeg ikke fikk kjørt Dual-Channel på en annen PC med denne RAM'en. Har en kamerat som også har AM2, så vi byttet RAM for å teste. Jeg fikk kjørt Dual-Channel med hans. Jeg har også søkt igjennom RAM'en med memtest86 uten å finne noen feil. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Dette høres ut som et mysterium. Beklager, men jeg har ingen ide om hva som kan løse denne floken. Annet enn å kontakte forhandleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå