Gå til innhold

Photoshop problem med RAW filer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg forstår ikkje heilt kva du meiner. Når du fyrst opner RAW-bileta i PS vert dei vist i Camera RAW, der du kan justere kvitbalanse, eksponering, kontrast, beskjære det, osb. For å opne det på "vanleg måte" i PS må du trykke Open, eventuelt Save for å lagre ein kopi i eit anna format, til dømes JPEG eller TIFF.

Lenke til kommentar

Jeg går inn i Photoshop, velger Fil - Browse og så merker jeg bildene. trykker open og da kommer denne feilmeldingen opp;

- Could not complete your request because this version of Photoshop does not supply the services required by this plug-in module.

Jeg installerte Camera_RAW 3.4. Jeg tror denne tilbehører Photoshop CS2. Hva kan jeg gjøre for å få åpnet bildene da?

Lenke til kommentar

alt er i orden nå... men jeg får ikke åpnet bildene i Browse slik at de blir store og dukker opp i store vinduer og jeg får ikke redigert kontrast osv... men finnes det en riktig plug-in fil som er beregnet til Photoshop CS 8.0.? den jeg har lagt inn nå er visst for PS CS2. derfor får jeg ikke åpnet bilde i store vinduer.

Lenke til kommentar

Stone sa tidligere at jeg skulle installere Camera RAW 3,2 for min CS versjon 8,0 og jeg gjorde det nå..

Men får samme feilmelding opp når jeg prøver å åpne bildene...

- Could not complete your request because this version of Photoshop does not supply the services required by this plug-in module.

noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Stone sa tidligere at jeg skulle installere Camera RAW 3,2 for min CS versjon 8,0 og jeg gjorde det nå..

Men får samme feilmelding opp når jeg prøver å åpne bildene...

noen som vet hva som kan være feil?

6578617[/snapback]

Det er da ikke det minste rart, du må jo først legge inn riktig Camera Raw, og som du nevnte i et tidligere innlegg så står det klart på Adobe sine sider at Camera Raw 3.2 er for CS2. Det skulle vel ikke være så vanskelig å tenke seg til at det da må bli feil, du finner riktig Camera Raw her http://www.adobe.com/support/downloads/pro...latform=Windows

Forresten så er det vel tvilsomt om Camera Raw for CS har støtte for ditt kamera, det må du sjekke, i tilfelle da er eneste alternativ enten å oppgradere til CS2, eller kjøpe frittstående converter som Rawshooter, Bibble, Capture one etc.

Alternativt laste ned siste DNG converter og etter å ha konvert alle RAW filene til DNG, så kan du åpne de i PS derfra.

Endret av hostebo
Lenke til kommentar

jeg lastet ned camera RAW 2,4 nå for CS og da kom denne meldingen opp.. men jeg så etter det du snakker om her at kanskje ikke det støtter 350D og det gjorde nettopp ikke 2,4.

could not complete your request because it is not the right kind of document.

Lenke til kommentar

Du kan ikke åpne Raw-filer fra 350D i PS CS, uansett hvilken plug-in du installerer. CS støtter ikke Canon 350D. Du må konvertere Raw-filene til DNG for å åpne dem i CS, dette er ikke noe problem og programmet lastes ned gratis fra Adobe. Evt. kan du oppgradere til CS2 for ca. 5500 kr.......

Lenke til kommentar
Du kan ikke åpne Raw-filer fra 350D i PS CS, uansett hvilken plug-in du installerer. CS støtter ikke Canon 350D. Du må konvertere Raw-filene til DNG for å åpne dem i CS, dette er ikke noe problem og programmet lastes ned gratis fra Adobe. Evt. kan du oppgradere til CS2 for ca. 5500 kr.......

6580746[/snapback]

Oppgradering fra CS til CS2 koster da vitterlig ikke 5500 men 1500, altså ikke så mye mer enn en frittståente RAW converter koster https://istore.adobe.com/b2c_adobe/b2c/init...=EN&areaID=PHSP

Endret av hostebo
Lenke til kommentar
Jepp :D Jeg så  norsk oppdatering Photoshop CS2.. den selges på Komplett.no for 2700 kr eller noe sånt.. men det var norsk... jeg trenger engelsk tror jeg..  Tror jeg kjøper den kanskje? hva mener dere?

Denne kanskje jeg må gå for?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=50952

6585119[/snapback]

Har du engelsk fra før så må du også bruke engelsk oppgradering, men hvorfor ikke laste den ned fra Adobe sine sider, da koster den 1500 kr, lastes ned herfra https://istore.adobe.com/b2c_adobe/b2c/init...=EN&areaID=PHSP

Lenke til kommentar

okei nå har jeg Photoshop CS2 på PCen men når jeg går inn i Adobe Bridge og skal åpne bildene.. da kommer denne meldingen:

Vi hadde samme problem med CS2 og 350D på skolen og da installerte IKT-folka bare en oppdatering så var det i orden.

Lenke til kommentar
okei nå har jeg Photoshop CS2 på PCen men når jeg går inn i Adobe Bridge og skal åpne bildene.. da kommer denne meldingen:

Vi hadde samme problem med CS2 og 350D på skolen og da installerte IKT-folka bare en oppdatering så var det i orden.

6597146[/snapback]

Last ned Camera RAW 3.4 fra her http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3364

Vær nøye med å følge anvisningene for hvordan du legger den inn

Lenke til kommentar

takk :) Men det står i instruksene at jeg skal legge den inn på; Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats

Jeg har ikke lagt inn den på dette området men på Programfiler/Adobe

skal jeg legge den inn på Programfiler/Adobe/Adobe Photoshop CS2/Plug-Ins/File formats ?

Lenke til kommentar

Min Camera Raw plug-in(vers. 3.3), ligger på 2 plasser:

C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats og

C:\Programfiler\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins\File Formats.

Husker ikke hvorfor, men det fungerer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...