TST Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Et offisielt faktaark om Wii avslører spesifikasjoner og funksjonalitet for den spennende kontrolleren. Les mer Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Nintendo har nok fleire ess i ermet. Gleder meg til vi får høyre meir vedrørende Wii og kontrollen. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 den konsollen ser veldig intresant ut. Blir nok til at jeg kjøper meg en utgave hvis det er noen intresante titler til den Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Er litt skuffa over at fjernkontrollen bruker vanlege batterier Hadde håpt Nindento kom med noko som ein kunne lade. Nå blir det ladebatterier som må inn og ut heile tida. Det betyr at eg kjem til å skifte batterier 2-3 gonger i månaden som er litt for ofte Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Lade batteriene må man jo uansett da. Det er jo MYE bedre enn å betale 300 for en batteri-pakke. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Nå kommer vel Nintendo-fanboys til å kalle EyeToy for plagiat, og si at det egentlig er Nintendos oppfinnelse ... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Men det hadde vore mykje greiare å fått eit stativ å plassere kontrollane på når dei trengte å lades. Fordelen her er vell at det er ikkje dyrt å skifte batteri når dei dør etter 2-3 års bruk. Men å fikle med batterier ut og inn er ikkje så veldig gøy. Håper Nintendo kjem med ein lausning der ein kan lade batteriene utan å ta dei ut. Nå kommer vel Nintendo-fanboys til å kalle EyeToy for plagiat, og si at det egentlig er Nintendos oppfinnelse ... 6507400[/snapback] Dårleg forsøk på å starte ein PS3 vs Nintendo krig her, det finnes utallig andre tråder for det. Innlegg som ikkje har noko med emnetittelen å gjere vil bli sletta. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Rumble funksjonen i Wii kontrolleren var dårligere enn eg trudde.. on/off rumble...alså ikkje sterkere eller svakere viberering etter behov slik som i Dualshock2.. menmen..det er no i det minste meir enn ingen vibrerering slik som en annet spillkonsoll gigant har valgt og bruke... Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Rumble funksjonen i Wii kontrolleren var dårligere enn eg trudde.. on/off rumble...alså ikkje sterkere eller svakere viberering etter behov slik som i Dualshock2.. menmen..det er no i det minste meir enn ingen vibrerering slik som en annet spillkonsoll gigant har valgt og bruke... 6507592[/snapback] Ja, men den ha jo rumble og det er jo det som er det viktig. Sto det ikke info om ekstragreien til kontrolleren der? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Rumble funksjonen i Wii kontrolleren var dårligere enn eg trudde.. on/off rumble...alså ikkje sterkere eller svakere viberering etter behov slik som i Dualshock2.. menmen..det er no i det minste meir enn ingen vibrerering slik som en annet spillkonsoll gigant har valgt og bruke... 6507592[/snapback] Har ikke lest om noen klager så langt etter folk testet kontrollen på E3. De fikk vel muligens ikke inn en skikkelig rumble funksjon i den lille kontrollen tipper jeg. Ser fram til å teste det selv til høsten. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Whoa, hold yer horses. Ok, dere har nettopp oversatt en av de mest spekulative artikler IGN har skrevet om Wii, og noen av spekulasjonene er helt på bærtur. For det første, Wii sin kontroller kan ikke fungere som et kamera. Den er omtrent et like bra kamera som musa di er en scanner. Wii-kontrolleren vet sånn ca hvor den peker, men den vet ikke hva den peker på. For det andre, 6 KB er omtrent nok til å få ut et lite pip i en høyttaler hvis man bruker ukomprimerte lyddata. Blir ikke så mye mer med komprimering. Det er heller ikke noen måte å skrive til dette minnet, i alle fall ikke avdekket i dokumentasjonen IGN har fått tak i. Mer sannsynlig er det at den lagrer informasjon til internt bruk i kontrolleren. edit: tagtull Endret 17. juli 2006 av baltie Lenke til kommentar
baltie Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Rumble funksjonen i Wii kontrolleren var dårligere enn eg trudde.. on/off rumble...alså ikkje sterkere eller svakere viberering etter behov slik som i Dualshock2.. menmen..det er no i det minste meir enn ingen vibrerering slik som en annet spillkonsoll gigant har valgt og bruke... 6507592[/snapback] Det skal visst gå an å få kraftigere rumble ved å skru rumble av og på veldig fort. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hmm, litt dårlig om man ikkje skulle kunne få varierte rumble signal i form av svakere eller meir intense effekter basert på det som skjer i spillet. Men om det fungerer slik du sier baltie så skulle det vel ikkje bety så mye. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hmm, litt dårlig om man ikkje skulle kunne få varierte rumble signal i form av svakere eller meir intense effekter basert på det som skjer i spillet. Men om det fungerer slik du sier baltie så skulle det vel ikkje bety så mye. 6512655[/snapback] Enig i at det er litt dårlig, men når jeg tenker etter vet jeg ikke helt om veldig varierte rumbles hadde vært så nyttig. Ser for meg at normal rumble og kraftig rumble egentlig holder, bruker ikke tenke så mye over rumble når jeg spiller. Kjekk i Uno på X360 når den rister når det er min tur å legge ut da. Og er jo ellers en fin effekt når det skjer ting i spillet, for eksempel noe svært som beveger seg i nærheten. Men ville vi egentlig merket forskjell på svak og nokså svak rumble, sånn rent praktisk? Er varierende styrke på rumble nyttig informasjon (og da tenker jeg på totalopplevelsen, hvor godt man lever seg inn i spillet, ikke bare feedback i form av at noe skjer)? Personlig tror jeg at en konstant effekt er bra nok, og muligheten til å justere styrken med å skru den av og på i en eller annen hurtig frekvens skulle gi nok feedback. Jeg er nå bare glad rumble-effekten vil være der i det hele tatt... Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Vel, jeg vil si at varierende rumble helt opplagt kan være nyttig. Ta Outrun 2006 for eksempel, hvor kontrolleren rister mer jo kraftigere du svinger. Veldig relevant informasjon, på en måte som ikke kunne vært formidlet like effektivt med kun to stati på ristefunksjonen. Jeg husker faktisk ikke hvordan ristingen fungerte på E3. :flau: Saken er i hvert fall at hvis Nintendo begrenser ristefunksjonen til to stati, så er det et steg i gal retning uansett hvordan man vrir på det. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Vel, jeg vil si at varierende rumble helt opplagt kan være nyttig. Ta Outrun 2006 for eksempel, hvor kontrolleren rister mer jo kraftigere du svinger. Veldig relevant informasjon, på en måte som ikke kunne vært formidlet like effektivt med kun to stati på ristefunksjonen. Jeg husker faktisk ikke hvordan ristingen fungerte på E3. :flau: Saken er i hvert fall at hvis Nintendo begrenser ristefunksjonen til to stati, så er det et steg i gal retning uansett hvordan man vrir på det. 6513463[/snapback] Hva vil du da si om PS3 sin kontroller? Jeg vet ikke så mye om hvordan rumble kan påvirkes ved varierende frekvens med av- og påslåinger, mulig vi vil bli behagelig overrasket. Eksempelet ditt var et veldig bra eksempel på når varierende rumble kan være nyttig. Et annet eksempel jeg kom på nå er Table Tennis hvor kontrolleren vibrerer kraftigere jo større sjansen er for at du bommer på bordtennisbordet. Lenke til kommentar
Miyamoto Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 eller et mere relevant eksempel! i wii-sports-tennis Når du slår f.eks en "lob" så rister ikke kontrollenså mye! Når du tar en "smash" så rister den mye! Lenke til kommentar
joebush Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 "Videre blir vi informert om at sensoren, som skal plasseres over eller under fjernsynet, er 20 cm lang. Denne enheten kommuniserer med Wii-konsollen via Blåtann-teknologi og 2.4 GHz-bånd." Man skulle tro at forfatteren ikke leste kilden han oversatt fra. Sensoren er fysisk koblet til konsollen, som viser seg i bildet i kildeartikkelen. Om den en gang skulle ha Bluetooth som forfatteren paastaar (jeg tror det er selve konsollen som har det, men er ikke 100% sikker) saa snakker den ikke med konsollen via Bluetooth (bare tenkt om man maatte skifte batterier paa den i tillegg). Sensorens jobb skal vaere aa finne ut hvor kontrolleren befinner seg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg