Gå til innhold

Dele kataloger uten bruk av brukernavn og passord?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

( en fortsettelse fra denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=602609&hl= )

Som linken viser så har jeg et problem med å dele kataloger i nettverk fra EN PC (ikke de to andre) til Xbox 360 Media Center.

Jeg lurer på om jeg kanskje vet hvorfor, men ikke hvordan jeg skal løse det..

Jeg har 3 maskiner samt en Xbox 360, og jeg vil dele kataloger fra samtlige PC'er til Media Centeret, men den finner ikke min stasjonære PC (signatur -PC'n).

Mitt spørsmål blir; Hvordan kan jeg dele kataloger på min "Signatur-PC", uten at de som vil koble til de gitte katalogene på PC'n må skrive inn et brukernavn og passord!?

For, slik som det er nå, så må jeg skrive inn pass/login (dvs; brukerkonto-brukernavn og brukerkonto-passord som er identisk med da det jeg logger inn som når jeg logger meg inn i Windows "oppstartsmenyen"). Kronglete forklart? hmm.. (etter førstegangsinnlogging på kataloger til PC'n, så blir passordet og slikt husket) .. Det hjelper IKKE å kutte ut brukerkontoen, da hjelper INGEN passord.. Jeg MÅ ha en brukerkonto på signatur-PC'n for å dele kataloger fra den (og jeg MÅ dermed taste inn pass/login på de andre PC'ene). Alle kjører Windows XP, og en kjører Windows XP Media Center.. men, det er bare på "denne" PC'n som at jeg har dette "Problemet" med..

Så, hvordan skal jeg få det til slik at jeg får fjernet denne "passord/brukernavn" beskyttelsen på delte kataloger?

For, jeg tror det er DET som gjør at Xbox'n ikke finner mine delte kataloger når jeg søker etter kataloger å dele..

Tusen takk for hjelp! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Run : secpol.msc

Local policy -> Security ...

Network : Sharing and security model for local accounts: "Only guest".

Explorer: Tools -> folder options -> view -> Enable simple filesharing.

Jeg sitter på en norsk maskin her så navnene kan være litt feil.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Åi! Takker .. hmm.. Du kan gjerne ta den norske versjonen, siden jeg også sitter på norsk OS! :) (leter etter den "sharing and security..:" tingen :blush: )

EDIT: Tror jeg fant det nå! :) ..skal teste ut! Håper det fungerer .. hmm.. kanskje jeg må restarte?? ..

(ps: skulle også spørre fra en kompis.. fungerer media center på den gamle xbox'n også? Slik som den gjør på den nye?)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...