Iris_L Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg vil gjerne legge inn et slags blogg system på siden min. Slik at jeg kan skrive inn nye tekster ol, gjerne med kommentar mulighet. Går det ann å få dette? Uten gode kunnskaper for php? Som sagt før så holder jeg på å lære php nå (leser Webprogrammering i php) men det hadde vært en stor pluss om bloggen kunne blitt satt opp på nett, slik som coopermine galleriene Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg ville anbefale Wordpress som er nesten urimelig enkelt å sette opp. Men det forutsetter MySQL. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Takk skal du ha Jeg skal prøve det Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Er det mulig å installere norsk språk og flere templates? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det er det, norsk språkfil finnes: http://nyvri.net/norsk-wordpress/ Der finner man også en oversatt utgave av Default-templaten. De fleste templates finnes på engelsk og må manuelt oversettes til Norsk, dette er ikke så vanskelig, men tar litt tid (30min til 1 time) Men du kan jo også sjekke om noen andre har oversatt den templaten du har lyst på. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Tusen hjertelig takk Det er en liten ting til som jeg trenger hjelp til.. Du skjønner, jeg finner ikke språkmappen. Det står at den ligger i wp-includes men det gjør den ikke Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Du lager den selv, så du har helt rett, du finner den ikke egentlgi der Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Du lager den selv, så du har helt rett, du finner den ikke egentlgi der 6506164[/snapback] Aha.. Så jeg lager bare en ny mappe som heter languages i wp-includes og deretter legger jeg .mo filen i den mappen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Aha.. Så jeg lager bare en ny mappe som heter languages i wp-includes og deretter legger jeg .mo filen i den mappen? 6506176[/snapback] Absolutt korrekt. Si i fra hvis du skulle trenge noe hjelp med oversettelse eller noe, det er egentlig ikke så vanskelig engang. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Tusen takk Skal si i fra om jeg trenger mer hjelp EDIT: I toturialen på den norske wordpress siden står dette som pungt nummer 2 På serveren din lager du mappen /languages inni /wp-includes. Jeg har nå bare laget en mappe som heter languages i wp-includes og lagt .mo filen i språk mappa. Skal jeg bare overse det da? Eller skal jeg opprette en mappe som heter /languages inni /wp-includes i ftp programmet? Endret 17. juli 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg lastet ned den norske utgaven av standardtemaet til WordPress, men dette kommer opp når jeg skal skifte: The following themes are installed but incomplete. Themes must have a stylesheet and a template. Name Description standard-norsk Stylesheet is missing. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Da har du et mappenivå for meget på themen. Sannsynligvis så ligger den nå på nivået: Wordpress -> wp-content -> themes -> Norsk standard -> Norsk Standard. Den skal ligge på: Wordpress -> wp-content -> themes -> Norsk standard Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Jeg går inn på Wordpress -> wp-content -> themes -> Norsk standard Dette ligger i den mappa: Standard norsk & __MACOSX. Hvis jeg går inn på den standard norsk igjen så kommer alle filene opp. Altså bilder, linker footer osv.. Endret 17. juli 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Jeg går inn på Wordpress -> wp-content -> themes -> Norsk standard -> Standard Norsk så ligger dette i den mappa: Standard norsk & __MACOSX. Hvis jeg går inn på den standard norsk så kommer alle filene opp. Altså bilder, linker footer osv.. 6506447[/snapback] Nettopp, flytt alle filene et nivå opp og slett den macosx mappen. Du vil ikke opplyse om adressen? Endret 17. juli 2006 av Lomz Lenke til kommentar
amod Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hvis du skal lære php, så er dette en god mulighet for å virkelig lære mye. Driver å prøver å lage mitt eget blogsystem selv og lærer utrolig mye. Bloggen blir selvsagt ikke i nærheten av like god som wordpress sin, men du kan skryte av å ha laget den selv. Jeg har brukt skript jeg har funnet på nettet for noen funksjoner, og tilpasset dem til mine egne ønsker. Dette tar mye tid, men som sagt så lærer man masse og har det gøy. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Hvis du skal lære php, så er dette en god mulighet for å virkelig lære mye. Driver å prøver å lage mitt eget blogsystem selv og lærer utrolig mye. Bloggen blir selvsagt ikke i nærheten av like god som wordpress sin, men du kan skryte av å ha laget den selv. Jeg har brukt skript jeg har funnet på nettet for noen funksjoner, og tilpasset dem til mine egne ønsker. Dette tar mye tid, men som sagt så lærer man masse og har det gøy. 6511392[/snapback] Ja jeg får prøve meg frem Har alerede lært masse, men ikke på langt nær nokk til å lage noe selv helt enda. EDIT: Dette er sikkert det enkleste spørsmålet som er postet her, men jeg må visst lage en ny database for å legge wordpress i, og jeg har aldri gjort det før Er dette noe jeg gjør i phpadmin? Endret 18. juli 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Okey, jeg tror jeg vet hvordan man gjør det nå, men skal jeg velge Kollasjonering? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Okey, jeg tror jeg vet hvordan man gjør det nå, men skal jeg velge Kollasjonering? 6511512[/snapback] Hvor får du dette valget? Etter at du har opprettet tabellene? Wordpress oppretter automatisk tabellene når du velger innstallering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå