Gå til innhold

Blogg system på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne legge inn et slags blogg system på siden min. Slik at jeg kan skrive inn nye tekster ol, gjerne med kommentar mulighet.

Går det ann å få dette? Uten gode kunnskaper for php? Som sagt før så holder jeg på å lære php nå (leser Webprogrammering i php) men det hadde vært en stor pluss om bloggen kunne blitt satt opp på nett, slik som coopermine galleriene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du lager den selv, så du har helt rett, du finner den ikke egentlgi der

6506164[/snapback]

Aha.. Så jeg lager bare en ny mappe som heter languages i wp-includes og deretter legger jeg .mo filen i den mappen? :)

Lenke til kommentar

Tusen takk :) Skal si i fra om jeg trenger mer hjelp :)

EDIT:

I toturialen på den norske wordpress siden står dette som pungt nummer 2

På serveren din lager du mappen /languages inni /wp-includes.

Jeg har nå bare laget en mappe som heter languages i wp-includes og lagt .mo filen i språk mappa. Skal jeg bare overse det da? Eller skal jeg opprette en mappe som heter /languages inni /wp-includes i ftp programmet? :blush:

Endret av Iris_L
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned den norske utgaven av standardtemaet til WordPress, men dette kommer opp når jeg skal skifte:

The following themes are installed but incomplete. Themes must have a stylesheet and a template.

Name Description

standard-norsk Stylesheet is missing.

Lenke til kommentar

Jeg går inn på Wordpress -> wp-content -> themes -> Norsk standard

Dette ligger i den mappa: Standard norsk & __MACOSX.

Hvis jeg går inn på den standard norsk igjen så kommer alle filene opp. Altså bilder, linker footer osv..

Endret av Iris_L
Lenke til kommentar
Jeg går inn på Wordpress -> wp-content -> themes -> Norsk standard -> Standard Norsk så ligger dette i den mappa: Standard norsk & __MACOSX.

Hvis jeg går inn på den standard norsk så kommer alle filene opp. Altså bilder, linker footer osv..

6506447[/snapback]

Nettopp, flytt alle filene et nivå opp og slett den macosx mappen.

Du vil ikke opplyse om adressen?

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Hvis du skal lære php, så er dette en god mulighet for å virkelig lære mye. Driver å prøver å lage mitt eget blogsystem selv og lærer utrolig mye. Bloggen blir selvsagt ikke i nærheten av like god som wordpress sin, men du kan skryte av å ha laget den selv. Jeg har brukt skript jeg har funnet på nettet for noen funksjoner, og tilpasset dem til mine egne ønsker. Dette tar mye tid, men som sagt så lærer man masse og har det gøy.

Lenke til kommentar
Hvis du skal lære php, så er dette en god mulighet for å virkelig lære mye. Driver å prøver å lage mitt eget blogsystem selv og lærer utrolig mye. Bloggen blir selvsagt ikke i nærheten av like god som wordpress sin, men du kan skryte av å ha laget den selv. Jeg har brukt skript jeg har funnet på nettet for noen funksjoner, og tilpasset dem til mine egne ønsker. Dette tar mye tid, men som sagt så lærer man masse og har det gøy.

6511392[/snapback]

Ja jeg får prøve meg frem :) Har alerede lært masse, men ikke på langt nær nokk til å lage noe selv helt enda.

EDIT:

Dette er sikkert det enkleste spørsmålet som er postet her, men jeg må visst lage en ny database for å legge wordpress i, og jeg har aldri gjort det før :blush: Er dette noe jeg gjør i phpadmin? :)

Endret av Iris_L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...