OdinTheGod Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei. Jeg vurderer å bytte min subaru Legacy STV 98 mod. i en Volkswagen Caravelle 95 mod. Link til info im min bil: Subaru Legacy Link til info om Caravellen: Volkswagen Caravelle Bilder av bilen (Klikk på bildet for større bilde) Dette skriver eieren av Caravellen i en mail til meg: Hei kommer litt info om bilen, som er en 95 mod som er gått 260000. Har vært eid av Denofa lilleborg og brukt som firmabil.HAr vært på alle servic helt frem til ifjor da vi kjøpt den, da som minibuss. Vi registrerte den ned til personbil, dvs at det er god plass i baksetet og ikke som i combi med skille vegg. Det er og bare to seter fremme, i motsetning til andre som har 3, noe som gjør at det er trangt fremme. Det er armlener fremme. Alle seter ble renset ifor og bilen er hel og fin inni. ekstra friskluft for passasjerer i baksetet som i busser der hver enkelt kan justere det. Og så er det lite ratt, noe som kom på 95 mod. eldre modeller har bussratt. Ellers er det skiftet bensinpumpe ifjor+ plugger, fordeler, dyser, potensiometer til gass spjeld. bilen går godt, men kan nøkke litt på lavt turtall, skulle nok vært justert på tenning. Det er en liten bulk i panser og ei rip i høyre side. og et knust glass over tåkelys. Bilen ble eu ok i august ifjor uten anmerkninger. Har litt fri eksos, som e skal fikse straks. Knall god å kjøre langt med, blir ikke sliten uansett kor langt du kjøre. Selges for vi har ikke sertifikat for å trekke vogn med og trenger ikke så stor bil. Va hos volkswagen og fikk pris for hva vi kunne ta og dem sa vi kunne få 90000,- men anser det som en urealistisk pris da det er mange slike biler til salgs og få vil ha bensin, så vi har sagt 50000,- Har vel ikke mer å si om bilen, skal ikke den veien på ei stund. Skal skifte reg reim om 30000 km, ellers er det ikke noe å gjøre med bilen. Så.. Nå har dere info om bilene... Så hvorfor i hule bytte fra en Subaru til en Caravelle? Vell.. Bilen vår er kjørt langt.. Selv om den nesten er prikkfri vil det kreves reperasjoner etter hvert.. Bilen bruker mye drivstoff, er dyr pg forsikre, dyre deler og kansje generelt dårlig plass.. Vi har alltid ønsket oss en caravelle.. Helst disel da.. Men denne bilen bruker uansett mindre drivstoff enn den vi allerede har. Så.. Hvorfor burde/burde jeg ikke bytte? Byttet er likt mot likt... Ps.. Piller av handsfree og spiller... ;-) Håper på seriøs hjelp.. Takk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 En Caravelle er ikke kjent som så veldig solide og problemfrie biler så jeg skjønner ikke helt argumentet ditt at du ønsker og bytte i en Caravelle som har gått lengre og er eldre. De ruster ille i mange tilfeller. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 En Caravelle er ikke kjent som så veldig solide og problemfrie biler så jeg skjønner ikke helt argumentet ditt at du ønsker og bytte i en Caravelle som har gått lengre og er eldre.De ruster ille i mange tilfeller. 6507258[/snapback] Subaruen runder snart 500.000 km. Motoren har gått 160.000 km. Jeg trenger en bil jeg kan har i 3-4 år.. Og vite at i den perioden har jeg en bil som ikke koster skjorta.. Caravellen er uten rust.. Om det skulle være noe er det bare i overflaten. At den er 3 år eldre gjør ikke noe.. Billigere for meg og registrere Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Har du vurdert Toyota hiace? Er vanskeligere å få taki som personbil\kombi enn caravelle , men har færre feil. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Når vi snakker om rust, ikke tenk på Hiace engang Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 PÅ en hiace fra 80 tallet kanskje kremt, men på Hiace fra rundt 1990 og oppover er rust sjeldent et problem\ ikke et problem, caravelle derimot ruster mye. Alle biler ruster men opel har rekorden Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Alle biler ruster når de blir skjødesløst behandlet, også Caravelle Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Selvsagt vil de det til slutt, men det at rust er et problem på caravelle fra tidlig 90 tall og oppover er velkjent. Brodern har en 1992 som har mye rust rundt dører, kanaler, bakluke osv. Det er et vanlig syn på disse caravellene, men inntrykk av det er bedre på senere årsmodeller av samme type. Skulle jeg kjøpt caravelle ville jeg valgt en fra midten av 90 tallet og oppover. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Derfor man må foreta regelmessig behandling vet du Lenke til kommentar
Bjorn_ Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 jeg ville IKKE kjøpt den caravellen, vi hadde en sånn, bare litt nyere.. registerreima røk på 70.000, de pleier å bytte den på 120.000 for å være sikre... varmesetene har aldrid funket,(ja, vi kjøpte den ny!) +++ mye mye mer! blir for mye vis jeg skal ramse opp alt.... Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ser ut som den Caravellen har hatt en eier/eiere som ikke har vært særlig glad i den. Caravellene som går her, samt transporterne har fungert bra, aldri hatt problemer med viftereim, at det kan ryke på 70k hos noen er som med mange andre biler. Det kan skje feil på dem lenge før det ventes å skje, man må nesten ta alle solgte og se på hvordan disse er. Her i kommunen brukes det en Caravelle, og den er kjørt hardt på, ikke de fineste veiene her oppe i Nord. Gode biler, men for å være ærlig så tror jeg du vil få mye påkostninger på denne som du tenker på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå