Gå til innhold

Habilitet blandt moderatorer

Anbefalte innlegg

Jeg mener selvfølgelig at moderatorer skal ha full anledning til å delta i debatter på lik linje med andre, men mener at det er særlig viktig at de har en avklart rolle i de debatter de deltar i.

Det jeg sikter til er enkelte moderatorer som lett kan oppfattes som å blande roller litt vel mye. Når de deltar i en debatt som omhandler deres arbeidsplass burde dette komme klart og tydelig frem, og man burde kanskje legge "moderator hatten" vekk.

Når man begynner å moderere i debatter som omhandler ens egen arbeidsplass burde dette være svært gjennomtenkt og når man velger å stenge tråden er det lett å stille spørsmål om motivet.

I de fleste situasjoner ellers i samfunnet er man i en slik situasjon inhabil da man også har personlige egeninteresser i de som diskuteres, og er det slik at noen kjeder butikker tjener på å ha "ansatt" moderatorer? Jeg håper at man kan få en oppryddning på dette området, da ingen er tjent med at slike spørsmål om habiltet kan stilles.

Ser selvfølgelig fordelen med at man også har delategere med "bransjekunnskap" og mener selvfølgelig de skal delta, men ikke på en slik måte at det kan stilles spørsmål om motiver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har ikke tatt kontakt med den/de aktuelle moderatorer for å diskutere dette, da jeg synes at dette omhandler et generelt tema som har innteresse utover det jeg kan diskutere med den enkelte moderator på PM.

Det er godt mulig at den enkelte moderator ikke har tenkt på dette temaet, men da er vi virkelig ved kjernen av problemet. Om man ikke tenker på dette og er bevist denne problemstillingen , er det virkelig på tide at man får avklart og ryddet opp i dette.

Det burde ikke være slik at man sitter å modererer tråder man har egeninnteresse i, uten å være bevist på de problemstillinger det medfører!

Forøvrig så er dette ikke innlegget resulat av en enkelt tråd, men derimot flere. Har dog ikke lyst til å linke til noen av disse nå, da resultatet fort blir en diskusjon om den enkelte tråd og ikke en debatt om dette generelt.

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke tatt kontakt med den/de aktuelle moderatorer for å diskutere dette, da jeg synes at dette omhandler et generelt tema som har innteresse utover det jeg kan diskutere med den enkelte moderator på PM.

Det er godt mulig at den enkelte moderator ikke har tenkt på dette temaet, men da er vi virkelig ved kjernen av problemet. Om man ikke tenker på dette og er bevist denne problemstillingen , er det virkelig på tide at man får avklart og ryddet opp i dette.

Det burde ikke være slik at man sitter å modererer tråder man har egeninnteresse i, uten å være bevist på de problemstillinger det medfører!

Forøvrig så er dette ikke innlegget resulat av en enkelt tråd, men derimot flere. Har dog ikke lyst til å linke til noen av disse nå, da resultatet fort blir en diskusjon om den enkelte tråd og ikke en debatt om dette generelt.

6506080[/snapback]

Kjernen av problemet? Nei vet du hva altså..vi er alle mennesker her og er sikkert like glemsom som alle andre personer her i norge. En enkel PM til moderatoren er nok, da får den moderatoren beskjed og han/henne lar saken være og lar en annen moderator ta seg av saken. Hvorfor blåser du det opp til en sak som er egentlig ikke-eksisterende?

Og du gjør en korrekt avgjørelse om å ikke legge ut link til den saken det gjelder, skaper bare diskusjon om enkelthreaden og moderatoren det gjelder.

Lenke til kommentar

Syns moderatorer bør ta hensyn til uskyldige humortråder som andre brukere finner morsomme, selvom de kanskje ikke gjør det selv, istedet for å stenge dem som en gammel innbitt pensjonist.

Så lenge ting ikke er rasistisk e.l. syns jeg ikke de har noe å moderere.

Og når de i tillegg stenger tilbakemeldingstråden min uten å ha lest den skikkelig blir jeg frustert og får liten lyst til å være på dette forumet mer, noe som er synd siden jeg syns det er et stort antall svært interessante personer her.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Hei :)

Har faktisk opplevd at moderator har rapportert seg selv pga. inhabilitet, dette skjedde ca. en uke siden, en av de første dagene jeg ble mod. (undercover)

Vi har også egne retningslinjer som går ut på subjektivitet og uavhengighet her i huset. Kan ikke se at vi har et stort problem her ?

Vennligst send noen linker til Admin slik at vi får en brei vurdering av saken.

(og rettferdig for alle parter)

@tørrfisk, tråden din ble stengt av Admin. Vennligst ikke dra den saken inn i denne diskusjonen ;)

Lenke til kommentar

@tørrfisk, tråden din ble stengt av Admin. Vennligst ikke dra den saken inn i denne diskusjonen  ;)

6506680[/snapback]

Er jo ikke noe poeng i å opprette et ny tråd eller sende PM, for da blir den vel umiddelbart stengt ellers får jeg ikke svar som vanlig. Har ikke ambisjoner om å bruke forumet mer.

Lenke til kommentar
Har faktisk opplevd at moderator har rapportert seg selv pga. inhabilitet, dette skjedde ca. en uke siden, en av de første dagene jeg ble mod. (undercover)

6506680[/snapback]

Mod undercover..er det slik fredrikrb har vært siden 14/08-2003? :p

Men, tørrfisk, jeg skjønner egentlig ikke problemet. Slutter du på forumet fordi din tråd ble stengt? Fordi du er uenig med en/flere moderator(er)? Selv om jeg er uenig med brukere eller moderatorer på forumet betyr ikke det at jeg hater forumet automatisk.

Den tråden din var, ikke bare lite morsom, men også vanskelig å skjønne og dårlig forklart. Om det er diskriminering, vet ikke jeg, men det er heller ikke opp til meg å bestemme.

Men du får vær så god gjøre som du vil :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Opprett ny...