tomtomtom Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Her var det mange bra svar og kommentarer, og det er derfor jeg liker dette forumet Grunnen til at jeg antakeligvis ikke kommer til å overklokke er at jeg ikke har tid til å sette meg inn i det. Så da er det greit med en maskin som, rett ut av esken, sparker fra seg. De fleste kommentarene går på minne og skjermkort. Det betyr at jeg muligens kommer til å gjøre noen endringer på det området før jeg sender inn bestillingen. Ang. andrvas kommentar ifm Oblivion og skjermkort, så tror jeg han har rett. Jeg setter pris på "flisespikkingen" rundt minne og skjermkort siden budsjettet mitt er på 10-11 tusen. Lydkortet har jeg droppa og kjøper det ved senere anledning. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Er en del chippsett som støtter core 2 Mitt 945p støtter den å Conroe, Conroe XE and Allendale will all be using Socket LGA775; however, not every motherboard is compatible with these products. Supporting chipsets are Intel's: 865PE, 945P/PL/G, 955X, 975X and the latest 965P/G/Q (Note that 865PE support 800MHz FSB QDR while the processors are using 1066MHz FSB QDR), ATI's Radeon Xpress 200, RD600 and RS600, and NVidia's nForce 4 SLI Intel Edition and nForce 570/590 (Most likely all SLI) Intel Edition. *fra wikipedia* Men se leverandørene først... noen trenger en biosoppgradering.. da er det litt kjedelig viss man ikke har en annen cpu liggende Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Jeg har nesten vanskelig for å tro at alle de chipsettene støtter Conore. Dessuten har ikke BIOS så veldig mye å gjøre med støtten. Hvis jeg ikke husker feil er det noe med noe voltreguleringsgreier, det er i alle fall det som skiller revisjon 304 fra de andre Intel Bad Axe-kortene, ved siden av at det bare er 304 som støtter Conore. Igjen, hvis jeg ikke husker feil, er det 945P og oppover som støtter doble kjerner, hvis chipsett helt ned til 864PE støtter Conore blir jeg overraska. EDIT: Dette ble rotete gitt. Bare så vidt jeg skjønner hva jeg skreiv selv. Endret 18. juli 2006 av G.G. Lenke til kommentar
agarfors Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det naturlege framhaldet i ein diskusjon prega av imponerte AMD-fanboys er for meg kva chipset og/eller hovudkort som eigner seg til Conroe og gir best fart etc. I og med at eg har hatt ein del Athlon-maskiner og ikkje lukta på Intel sidan P3 og pre-GHz æraen, kunne nokre andre sagt eit par ord om det? Vedrørande offtopic overklokking = fjortis, eg kan vanskelig sjå samanhengen. Utanom om du overklokker pc-en din til ustabilitet fordi du likevel berre driv med useriøse saker. Øhh. Uansett, både under- og overklokking kan ha sin hensikt. Eg har drive på meir eller mindre aktivt i ca. ti år, men hadde betre tid før... (486-100->120, P90->P133, P150 -> P187,5, etc). Hobbyen kan alle ha uansett alder og forøvrig mental tilstand :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå