Gå til innhold

Ny Core2Duo PC - trenger tips og råd

Anbefalte innlegg

Hallo, godtfolk!

Jeg har hatt AMD baserte maskiner så lenge jeg kan huske, men nå frister Intel. Jeg vil ha en PC (kun kassa med komponenter) som takler Vista, BF2, Oblivion og Photoshop'ing godt, men jeg er helt på jordet når det gjelder Intelbaserte systemer.

Jeg har satt opp en handleliste her.

Ideeltsett burde den koste ca 10 lapper, men har havnet på 11400 kroner. Kan noen kommentere lista, evt. komme med forslag til endringer?

Takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det har jeg :)

Ikke kjøp value ram og ikke kjøp et klokka skjermkort da det er det letteste å klokke og hvor bra skjermkortet klokker har ikke noe å si på hva for noen andre deler du har :love:

Er ikke sikker på om hovedkortet støtter conroe da det bare er noen 975X som gjør det ellers støttes conroe av alle 965 brikkesett er jeg nokså sikker på ...

Lenke til kommentar
Ja det har jeg  :)

Ikke kjøp value ram og ikke kjøp et klokka skjermkort da det er det letteste å klokke og hvor bra skjermkortet klokker har ikke noe å si på hva for noen andre deler du har  :love:

Er ikke sikker på om hovedkortet støtter conroe da det bare er noen 975X som gjør det ellers støttes conroe av alle 965 brikkesett er jeg nokså sikker på ...

6505182[/snapback]

Oj, det la jeg ikke merke til :) Byttet hovedkort, skjermkort og minne.

Holder 400W PSU?

Ny handleliste her.

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper 7900gt og bruker det som blir til overs der på bedre ram ...

PS... Kjøp pc6400 (800mhz) Er ikke en nødvendighet da men  :roll:

Kommer ann på merke på PSUen

Renger med at du ikke skal klokke ?

6505317[/snapback]

Hei, Ghost :w00t: Takk for hjelpen så langt!

Nei, har ingen planer om å overklokke noe. Tror jeg må lese litt om RAM for jeg aner ikke hvor mye bedre ytelse jeg får med pc6400.

Nok en oppdatering.

Lenke til kommentar

Du har glemt CPU :hm:

Skal du først ha Conroe ville jeg klokket den i det minste litt ....

Conroe klokker noe syjt og det er folk som har fått E6600 opp i 4Ghz på luft :dribble:

Stock så yter den bedre enn X2 4600+ fra AMD

Selv jeg skal kjøpe meg conroe snart og jeg er Super AMD fanboy (Nja kanskje ikke så super men nokså)

Lenke til kommentar
Du har glemt CPU :hm:

Skal du først ha Conroe ville jeg klokket den i det minste litt ....

Conroe klokker noe syjt og det er folk som har fått E6600 opp i 4Ghz på luft :dribble:

Stock så yter den bedre enn X2 4600+ fra AMD

Selv jeg skal kjøpe meg conroe snart og jeg er Super AMD fanboy (Nja kanskje ikke så super men nokså)

6506429[/snapback]

La CPU til nå. Ser ut som jeg har kommet i mål. Eneste jeg er usikker på nå er om PSUen er god nok.

Lenke til kommentar

Conroen er nok best på overklokking, og det krever godt minne og hovedkort. Det må nok ganske god kjøling til for å få den til 4GHz.

Ellers vil nok en X2 4600+ være et godt kjøp etter prisdumpen, tiden vil vise hvilket kjøp som er best.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller anbefale deg å beholde X1900XT-kortet, da det yter en del bedre enn 7900GT (spesielt dersom du skal spille Oblivion), og beholde RAM'en. Er veldig lite vits med raskere minne enn det du har der, i.o.m du ikke vil merke ytelsen i praksis. 2GB RAM er alt som trengs, skjermkortet og CPU'en har mye mer å si for ytelsen, ikke bare i spill, men sånn generelt.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Conroen er nok best på overklokking, og det krever godt minne og hovedkort. Det må nok ganske god kjøling til for å få den til 4GHz.

Ellers vil nok en X2 4600+ være et godt kjøp etter prisdumpen, tiden vil vise hvilket kjøp som er best.

Hilsen,

efikkan.

6508852[/snapback]

Helt enig angående hovedkort, men minne? Er det ikke bare å sette lavere divider på minnet? Det vil gi litt dårligere ytelse, men tross alt er det snakk om noen få prosenter, det er vel bedre å bruke pengene på et bedre skjermkort? :)

Det minnet jeg har sett som gir best ytelse til conroe er ddr2-800 med cl5, det yter på linje med ddr2-667 på cl3.

Personlig tror jeg at jeg hadde gått for ddr2-667 på cl4 og sett hvor langt jeg kom, men så er jeg en gjerrigknark da ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Hilsen,

efikkan.

6508852[/snapback]

Helt enig angående hovedkort, men minne? Er det ikke bare å sette lavere divider på minnet? Det vil gi litt dårligere ytelse, men tross alt er det snakk om noen få prosenter, det er vel bedre å bruke pengene på et bedre skjermkort? :)

Det minnet jeg har sett som gir best ytelse til conroe er ddr2-800 med cl5, det yter på linje med ddr2-667 på cl3.

Personlig tror jeg at jeg hadde gått for ddr2-667 på cl4 og sett hvor langt jeg kom, men så er jeg en gjerrigknark da ;)

6509785[/snapback]

Båndbredden på DD2-667 er nok mer enn tilstrekkelig så det vil nok gå bra ytelsemessig. Det finnes DD2-800 på CL4, men dette er dyrt. Men det gir noe fordel i overklokking, hvor mye er ikke jeg rette personen til å svare på. :)

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...