834HF42F242 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Politikk, religion og samfunn er et såpass omfattende forum at det ikke bør ligge under Off Topic. Hovedårsaken til det er fordi folk som skriver der, ofte har lange og detaljrike innlegg. Derfor er det ikke rettferdig at de innleggene ikke telles med i "post count". Temaet i seg selv er også så stort at det passer bedre som egen kategori. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Helt enig. Det blir litt dumt at alt som ikke handler om IKT skal under Offtopic. Det er tross alt ikke bare Data-nerder på dette forumet. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Helt enig selv. Når musikk-delen som inneholder "backstage" telles, syns jeg da inderlig at PRS burde telle. Under eventuelt kultur. Postcount-horer holder seg som regel unna PRS uansett. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Dette er jeg enig i, det er få postcount-horer som holder til i PRS, de henger som oftest i OT-baren. Skal musikk og filmer gi postcounts, synes jeg prs bør det også Endret 17. juli 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Særlig pga at Musikk-forumet er det forumet det foregår mest småprat i med unntak av Offtopic selvsagt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Og det lenge før musikk-forumet ble koblet sammen med kulturo, og dermed var gyldig On Topic! Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Er høy postcount prestisje her inne? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Er høy postcount prestisje her inne? 6505223[/snapback] For noen er det kanskje det, men siden jeg holder til ganske aktivt i PRS, synes jeg det er gøy å se hvor mange poster jeg faktisk skriver. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det går an =) Du trykker på nicket ditt og trykker den lille grønne pilen til høyre for postcounts. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Er høy postcount prestisje her inne? 6505223[/snapback] Nei! Det er en erfaringsindikator. Jeg er ikke hungrig på å få høy "post count", men ser ofte på andre brukere hvor mye de har postet. Denne indikatoren blir jo helt feil for aktive folk i politikk-forumet. Jeg er ikke tilhenger av statistikkmanipuleringen som foregår her på forumet. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det går an =) Du trykker på nicket ditt og trykker den lille grønne pilen til høyre for postcounts. 6505271[/snapback] Ja, det går an, men da må jeg begynne å addere dette for å se hvor mange poster jeg har til sammen Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hvorfor er ikke "Politikk, religion og samfunn" under kultur? Hører vel sånn halveis hjemme der...? Hvordan definerer man kultur egentlig? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det vil etterhvert bli flyttet ut fra Off topic og over i mer passende kategori om jeg har forstått Ueland rett. Det jobbes sakte men sikkert med omstrukturering og utvidelse av diskusjon.no Off topic henviser til det som tidligere var off topic for et dataforum, men nå er det blitt slik at diskusjon.no er langt mer enn dette, derfor vil endringene komme. Sakte men sikkert, slik at man ikke mister kontrollen. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det vil etterhvert bli flyttet ut fra Off topic og over i mer passende kategori om jeg har forstått Ueland rett. Det jobbes sakte men sikkert med omstrukturering og utvidelse av diskusjon.no Off topic henviser til det som tidligere var off topic for et dataforum, men nå er det blitt slik at diskusjon.no er langt mer enn dette, derfor vil endringene komme. Sakte men sikkert, slik at man ikke mister kontrollen. 6508253[/snapback] Ok, liker måten ting blir gjort på Nå begynner diskusjon.no å bli et sted der man kan diskutere alt mulig, og dette er veldig bra ettersom det er "diskusjonsforumet til flere nettsider"; mange av dem datarelaterte, men også sider som f.eks tull.no. Navneendringen var også veldig fint ettersom "hw-forumet" blir for snevert i forhold til hva forumet nå omhandler. Jeg vet at diskusjon.no er norges nest største forum, men jeg tror det fortsatt er et stort potensiale til å samle flere brukere som kommer for å diskutere mye annet enn data. Veldig bra jobbet av forumstyret! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 ...Off topic henviser til det som tidligere var off topic for et dataforum, men nå er det blitt slik at diskusjon.no er langt mer enn dette...Savner tiden da HW var HW, Akam var Akam, osv., men det er nå vel bare meg. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 ...Off topic henviser til det som tidligere var off topic for et dataforum, men nå er det blitt slik at diskusjon.no er langt mer enn dette...Savner tiden da HW var HW, Akam var Akam, osv., men det er nå vel bare meg. 6509299[/snapback] Tja, ikke si det. Men personlig foretrekker jeg å ha et forum å forholde meg til når jeg ønsker å diskutere kultur, politikk, data, bil, helse eller hva det nå skal være. De siste årene har min interesse for hardware falt merkbart dog. Men det e rbare så som så med tid man har til å investere i forskjellige temaer. Det er ikke slik at datadelen automatisk vil tape seg, ikke så lenge hw.no eksisterer. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Så lenge alle de smarte flinke datamenneskene holder seg her inne så vil ikke forumet forfalle. Og hvem har vel sagt at disse tidligere nevnte menneskene ikke har interesse for noe annet enn data? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Forslaget er notert og tas med i forslaget rundt en samfunnskategori jeg publiserer her senere i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg