Gå til innhold

Må man kjøpe kjølepasta?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjølepasta som følger med er mer enn bra nok, du vil ikke merke temperaturforskjell i noe særlig grad.

På den nye kjøleren jeg kjøpte fant jeg en test, den pastaen som allerede var påført ga 1-3 grader lavere temperatur enn den beste av kjølepastaene på tube, så derfor tok jeg bare og benyttet meg av den.

Arctic Cooling Silencer kjøler BTW :)

Lenke til kommentar
Kjølepasta som følger med er mer enn bra nok, du vil ikke merke temperaturforskjell i noe særlig grad.

På den nye kjøleren jeg kjøpte fant jeg en test, den pastaen som allerede var påført ga 1-3 grader lavere temperatur enn den beste av kjølepastaene på tube, så derfor tok jeg bare og benyttet meg av den.

Arctic Cooling Silencer kjøler BTW :)

6506902[/snapback]

Jeg har en Intel celeron og da jeg kjøpte den det va ikke noe pasta som følgte me! :S Tror ikke jeg har pasta på en gang ! men tempen er fortsatt 23idle og 33load :love:

Lenke til kommentar
Jeg har en Intel celeron og da jeg kjøpte den det va ikke noe pasta som følgte me! :S Tror ikke jeg har pasta på en gang ! men tempen er fortsatt 23idle og 33load  :love:

6510409[/snapback]

Ja den sensoren er sikkert å stole på ja :p

Lenke til kommentar
Det er strengt tatt ikke nødvendig, men dersom du skal overklokke, vil det gi deg en merkbar forskjell i temperatur.

6504975[/snapback]

Kjølepasta er veldig nødvendig, men er klistret en kjølepute på boxed kjøleren som gjør jobben greit nok, så da trenger du ikke pasta.

Men aldri monter kjøleren rett på cpu uten Kjølepasta/-pute

Lenke til kommentar
Det er strengt tatt ikke nødvendig, men dersom du skal overklokke, vil det gi deg en merkbar forskjell i temperatur.

6504975[/snapback]

Kjølepasta er veldig nødvendig, men er klistret en kjølepute på boxed kjøleren som gjør jobben greit nok, så da trenger du ikke pasta.

6514702[/snapback]

Selvfølgelig er det nødvendig med en eller annen form for termisk overføring, enten det er kjølepasta eller "pute", men spørsmålet hans var om han trengte å kjøpe det utenom boxed-prosessoren sin, og da er det strengt tatt ikke nødvendig, da dette allerede følger med kjøleren, ferdig montert :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

6504975[/snapback]

6514702[/snapback]

Selvfølgelig er det nødvendig med en eller annen form for termisk overføring, enten det er kjølepasta eller "pute", men spørsmålet hans var om han trengte å kjøpe det utenom boxed-prosessoren sin, og da er det strengt tatt ikke nødvendig, da dette allerede følger med kjøleren, ferdig montert :)

6514840[/snapback]

Nei, det er ikke nødvendig når det følger med, det er sant. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...