ElderScrollsinisten Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei alle sammen! Jeg lurte på om Kjølepasta/pute var nødvendig å kjøpe i tillegg til CPU'en eller om dette fulgte med eller ikke strengt talt er nødvendig. Prosessoren jeg har bestilt er AMD 3800+, lenke under: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320787 Denne skal monteres i et MSI K9N Neo-F om det betyr noe...Takker for alle svar! Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det er strengt tatt ikke nødvendig, men dersom du skal overklokke, vil det gi deg en merkbar forskjell i temperatur. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Kjølepasta som følger med er mer enn bra nok, du vil ikke merke temperaturforskjell i noe særlig grad. På den nye kjøleren jeg kjøpte fant jeg en test, den pastaen som allerede var påført ga 1-3 grader lavere temperatur enn den beste av kjølepastaene på tube, så derfor tok jeg bare og benyttet meg av den. Arctic Cooling Silencer kjøler BTW Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Kjølepasta som følger med er mer enn bra nok, du vil ikke merke temperaturforskjell i noe særlig grad. På den nye kjøleren jeg kjøpte fant jeg en test, den pastaen som allerede var påført ga 1-3 grader lavere temperatur enn den beste av kjølepastaene på tube, så derfor tok jeg bare og benyttet meg av den. Arctic Cooling Silencer kjøler BTW 6506902[/snapback] Jeg har en Intel celeron og da jeg kjøpte den det va ikke noe pasta som følgte me! :S Tror ikke jeg har pasta på en gang ! men tempen er fortsatt 23idle og 33load Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg har en Intel celeron og da jeg kjøpte den det va ikke noe pasta som følgte me! :S Tror ikke jeg har pasta på en gang ! men tempen er fortsatt 23idle og 33load 6510409[/snapback] Ja den sensoren er sikkert å stole på ja Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Skal du bytte kjøler, anbefales det å rense CPU og påføre ny pasta. Skal du beholde "stock"-kjøler, så ern nok den som er på bra nok. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 det samme som "acemaster" var det til min celeron d 2.8 Ghz en Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det er strengt tatt ikke nødvendig, men dersom du skal overklokke, vil det gi deg en merkbar forskjell i temperatur. 6504975[/snapback] Kjølepasta er veldig nødvendig, men er klistret en kjølepute på boxed kjøleren som gjør jobben greit nok, så da trenger du ikke pasta. Men aldri monter kjøleren rett på cpu uten Kjølepasta/-pute Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Det er strengt tatt ikke nødvendig, men dersom du skal overklokke, vil det gi deg en merkbar forskjell i temperatur. 6504975[/snapback] Kjølepasta er veldig nødvendig, men er klistret en kjølepute på boxed kjøleren som gjør jobben greit nok, så da trenger du ikke pasta. Men aldri monter kjøleren rett på cpu uten Kjølepasta/-pute 6514702[/snapback] Selvfølgelig er det nødvendig med en eller annen form for termisk overføring, enten det er kjølepasta eller "pute", men spørsmålet hans var om han trengte å kjøpe det utenom boxed-prosessoren sin, og da er det strengt tatt ikke nødvendig, da dette allerede følger med kjøleren, ferdig montert Endret 18. juli 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Pcene jeg har bygget har det følgt med kjølepasta på cpu-kjøleren. Det er ivertfall slik med boxed-kjølere. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det er strengt tatt ikke nødvendig, men dersom du skal overklokke, vil det gi deg en merkbar forskjell i temperatur. 6504975[/snapback] Kjølepasta er veldig nødvendig, men er klistret en kjølepute på boxed kjøleren som gjør jobben greit nok, så da trenger du ikke pasta. Men aldri monter kjøleren rett på cpu uten Kjølepasta/-pute 6514702[/snapback] Selvfølgelig er det nødvendig med en eller annen form for termisk overføring, enten det er kjølepasta eller "pute", men spørsmålet hans var om han trengte å kjøpe det utenom boxed-prosessoren sin, og da er det strengt tatt ikke nødvendig, da dette allerede følger med kjøleren, ferdig montert 6514840[/snapback] Nei, det er ikke nødvendig når det følger med, det er sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå