Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blir svart


Anbefalte innlegg

Dette problemet begynner å bli utrolig plagsomt...

Helt uten videre og ganske ofte blir skjermen svart i 1-2 sec, før bildet kommer tilbake.

Noen ganger kommer mange svarte "blink" etterhverandre så skjermen er borte i noen minutter.

Det virker som om det bare er bildet som er borte... Kan fortsette å skrive og gjøre andre ting selv om skjermen er svart.

 

Tror ikke det er skjermen som er problemet, skjermen fortsetter å blinke selv om jeg skrur den av og på.

Kan heller ikke finne noe spes. galt med skjermkortet. Drivere osv. er oppdatert.

Noen forslag til hva som kan være feil her?

 

Skjermen er en noen år gammel Samsung SyncMaster 173T.

Skjermkortet er et PowerColor Radeon X850PRO 256MB PCIe.

Maskinen kjører WinXP som OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva du mener med "riktig oppløsning".

Jeg kjører 1280x960.

 

Litt for dårlig plass her til en CRT skjerm, men å kjøpe en ny LCD hadde ikke vært noe problem.

Men jeg vil helst være 100% sikker på at det løser problemet først, så jeg ikke kjøper en ny skjerm uten at det hjelper. :)

 

Edit: Glemte det ene spørsmålet... Nei, så vidt jeg har hørt kommer det ikke noe klikk når skjermen blir svart.

Endret av Aew
Lenke til kommentar

Skjermen er en 17".

Skjermkortet kjøpte jeg for ca. et halvt år siden, virker rart at det skal være slitt allerede.

 

Synes også det virker litt rart at det skal være skjermen som er problemet...

Ser ut som bildet kommer og går helt uavhengig av den, selv om jeg skrur skjermen av og på blinker den jo bare videre :hmm:

 

Vurderer nesten å bytte ut både skjerm og skjermkort, bare for å være på den sikre siden. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...