Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Fra Wikipedia:

Metallica har skrevet omtrent 25 sanger, men vil plukke ut 12-14 av dem som skal utgjøre det nye albumet. Hvilke dette blir og titlene på noen av dem er ukjent, men de har framført to nye sanger som foreløpig bare er kjent som «The New Song» («Den nye sangen») og «The Other New Song» («Den andre nye sangen»). Robert Trujillo avslørte 4. juni 2007 at begge disse sangene kom til å være på det kommende studioalbumet.

Et år siden?

9301499[/snapback]

Poenget mitt var at de spilte sangene for et år siden og i stedet for å oppføre seg helt smartass kan du droppe pessimismen og se på linken Noodles oppgav. Om sangene kommer i sin fulle form eller ikke gjenstår å se, men at i hvertfall deler av de blir brukt er det stor sjanse for.

Albumet har ikke engang kommet ut, jeg forventer ikke noe spesielt men det var da faen til stor pessimisme ''fansen'' har angående bandet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er veldig spent på den nye plata. Korleis vil Rick Rubin påverke plata? Korleis vil Robert Trujillo påverke plata? Korleis påverkar måten å skrive låter plata på? (Dei har no gått bort frå å inkludere heile bandet heile tida, Hetfield og Ulrich styrer i hovudsak showet slik som før St. Anger). Er dei for oppteke av å vere anti-St. Anger? (Eg likte plata).

MATT SORUM Says New METALLICA Songs Are 'Sick' And 'Crazy Fast' With Lots Of 'Tempo Changes' - July 25, 2007

METALLICA is hard at work on its next album with producer Rick Rubin, and at least one person outside the band has heard the songs: VELVET REVOLVER drummer Matt Sorum. He tells RollingStone.com, "Lars [ulrich, METALLICA drummer] is a good friend of mine. He played me the demos from San Francisco, and I turned and looked at him and I said, 'Master that shit and put it out.' It's ridiculous. The demos were sick. Eight-minute songs, all these tempo changes, crazy fast. It's like, 'Dude, don't get slower when you get older, but don't get faster!? How are you gonna play this live?' And then me and Lars were out partying all night, and he had to go in the studio the next day and do this stupid like nine- or ten-minute song, and I was laughing at him — because he played me the demo of it, and it was [sings really fast drum part], so fast. I called him, and said, 'Dude, how are you feeling?' He was like, 'Dude, I'm hurting.' They're cutting everything to tape, no fuckin' ProTools — live, no clicks. Bitchin'. I dig it. I'm really excited for them."

Det kan bli fantastisk..

Lenke til kommentar
snip

9304062[/snapback]

Det er selfølgelig ikke alle som er enige i mitt resonnement, og det er forståelig. Men det du inndirekte påstår er jo at så lenge det er Metallica, så blir det bra. Min pessimisme skyldes at St. Anger var ei elendig skive, og de ser ut til å gå i samme felle. Ja til balader og la Kirk vise fram gitarspillet sitt. At trommene hamrer og James skriker er ikke det Metallica er best kjent for.

Jeg kan også føye til at neste gang du har noe informasjon å komme med så er det mer pålitelig med kilder enn å høre deg fortelle hva som skjer med bandet og ikke.

Endret av Leptox
Lenke til kommentar

Jeg tar det som en selvfølge at enhver person klarer å finne pålitelig informasjon om et så stort band som Metallica helt av seg selv, tydeligvis tok jeg menneskelig intelligens for gitt.

Fansen er utrolig pessimistiske angående det neste albumet, men hver gang Metallica kommer til Norge skriker de; ''Metallica eier!'' og er plutselig så blide igjen. Folk burde forstå at Metallica er et gammelt band og har utviklet seg, og å ønske seg et nytt Ride the Lightning eller Master of Puppets er bare tull siden Cliff Burton er for lengst død.

Uansett virker det som om albumet blir i hvertfall bedre enn Saint Anger.

Lenke til kommentar
Jeg tar det som en selvfølge at enhver person klarer å finne pålitelig informasjon om et så stort band som Metallica helt av seg selv, tydeligvis tok jeg menneskelig intelligens for gitt.

Fansen er utrolig pessimistiske angående det neste albumet, men hver gang Metallica kommer til Norge skriker de; ''Metallica eier!'' og er plutselig så blide igjen. Folk burde forstå at Metallica er et gammelt band og har utviklet seg, og å ønske seg et nytt Ride the Lightning eller Master of Puppets er bare tull siden Cliff Burton er for lengst død.

9307297[/snapback]

Vel, det ska ikke så VELDIG mye til for å bli bedre enn St. Anger heller da :)

Men håper bare de gjør det beste ut av den neste skiva, som jeg også tror de gjør.

Lenke til kommentar
Fansen er utrolig pessimistiske angående det neste albumet, men hver gang Metallica kommer til Norge skriker de; ''Metallica eier!'' og er plutselig så blide igjen.

9307297[/snapback]

Det er da ingen tvil om at Metallica er et bra band, men det har ingenting med om man har tro på den neste skiva eller ikke.

Lenke til kommentar

Det som er problemet er tankerekkja ein del ser ut til å ha. Korleis kan det ha seg at folk tenkjer på følgjande måte:

Fakta: Metallica er eit bra band. Metallica kjem med ny plate. Metallica seier den vert råtøff. Matt Sorum seier den vert råtøff. Inn i biletet kjem ny bassist, ny produsent og ny energi.

*Vurdering av fakta*

Konklusjon: Neste plata blir ikkje noko bra.

Kvifor ikkje gle seg? Kvifor ikkje vere spent? Kvifor ikkje håpe på det beste? Det er berre idioti med denne pessimismen. Og St. Anger var ei bra plate, forresten.

Sjølv om ein ikkje liker Load/ReLoad/St. Anger, så var St. Anger ein heilt ny vri. Kven venta ei plate som Black Album etter Justice? Kven venta ei plate som Load etter Black Album? Kven venta ei plate som St. Anger etter ReLoad? Uansett om du liker dei førre platene eller ikkje, er det inga tvil om at Metallica utviklar seg og ein kan ikkje forutsjå korleis den nye plata vert. Det er så mykje nytt i biletet, så mange faktorar som påverkar dei i ulike retningar. Viss det ikkje er spanande bør ein ikkje få kalle seg fan...

Lenke til kommentar
*snip*

Viss det ikkje er spanande bør ein ikkje få kalle seg fan...

9309020[/snapback]

Helt sant. Det som jeg er mest spent på er den nye producern (heh, glemt hva han heter) ;) Var jaggu på tide å bytte ut Bob Rock.

EDIT: Ikke at Bob gjorde en dårlig jobb, men jeg tror rett og slett resultatet av den nye skiva blir bedre med ny producer.

Endret av Blikeng91
Lenke til kommentar
Det som er problemet er tankerekkja ein del ser ut til å ha. Korleis kan det ha seg at folk tenkjer på følgjande måte:

Fakta: Metallica er eit bra band. Metallica kjem med ny plate. Metallica seier den vert råtøff. Matt Sorum seier den vert råtøff. Inn i biletet kjem ny bassist, ny produsent og ny energi.

*Vurdering av fakta*

Konklusjon: Neste plata blir ikkje noko bra.

Kvifor ikkje gle seg? Kvifor ikkje vere spent? Kvifor ikkje håpe på det beste? Det er berre idioti med denne pessimismen. Og St. Anger var ei bra plate, forresten.

Sjølv om ein ikkje liker Load/ReLoad/St. Anger, så var St. Anger ein heilt ny vri. Kven venta ei plate som Black Album etter Justice? Kven venta ei plate som Load etter Black Album? Kven venta ei plate som St. Anger etter ReLoad? Uansett om du liker dei førre platene eller ikkje, er det inga tvil om at Metallica utviklar seg og ein kan ikkje forutsjå korleis den nye plata vert. Det er så mykje nytt i biletet, så mange faktorar som påverkar dei i ulike retningar. Viss det ikkje er spanande bør ein ikkje få kalle seg fan...

9309020[/snapback]

Selfølgelig er det spennende når Metallica slipper ei ny plate, men hvis man ser på utviklingen så tyder mye på at dette ikke blir en av de bedre platene. But still, jeg gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Metallica er et amerikansk heavy metal-band som ble stiftet i Oktober 1981.

Idag kan man vel ikke akkurat kalle Metallica heavy metal. Heller hard-rock / lett metal (mener jeg da). Ikke at det gjør noen forskjell.

Liker Wiskey in the Jar, elsker The Unforgiven 1&2 (mest 2'ern) og så klart Nothing Else Matters. Som dere kanskje skjønner liker jeg den litt lettere delen av Metallica, så sanger som Seek & Destroy, Master of Puppets osv. er litt vel heavy.

Så noen som har noen Metallica-sangtips til meg? :)

Lenke til kommentar

Idag kan man vel ikke akkurat kalle Metallica heavy metal. Heller hard-rock / lett metal (mener jeg da). Ikke at det gjør noen forskjell.

Liker Wiskey in the Jar, elsker The Unforgiven 1&2 (mest 2'ern) og så klart Nothing Else Matters. Som dere kanskje skjønner liker jeg den litt lettere delen av Metallica, så sanger som Seek & Destroy, Master of Puppets osv. er litt vel heavy.

9441133[/snapback]

Javisst.... både sangen Orion og teksten på sangen er dritbra!! (den skjønner kanskje bare de hardbarka fansen)

One er jo bra... kanskje live versjonen som er best der med extra pyro, smell og sånt no.....

Ellers er jo så og si alt som metallica har kommet ut med fra 83 til 91 verd å høre + endel andre sanger på albumene fra 96-03

Metallica har jævli mange fine riff og partier på sangene sine.... mange som ikke har hørt så mye på metallica uttaler seg om at det er så dårlig eller det er så hard å nei å nei det er satan rock og bare bråk etc etc.... de har ikke gitt et helt album en sjangs engang!

Et godt eksempel er dama mi.... veldig negativ til metallica å musikken deres generelt. Har prøvd forgjeves å få henne til å høre på noen sanger men hun bare VIL ikke fordi hun bare ikke vil... (forstå det den som kan :hmm: )

Så fixa jeg billetter til Valle Hovin og hun ble med... da ble hun tvunget av 39.999 andre fans å stå pal i ro helt fremst og høre 2 1/2 timer med metallica....

Eneste hun sa når konserten var ferdig var FY FAEN! Unnskyld for at jeg ikke har gitt metallica en sjangs.... å en ting til... hadde James Hetfield vært singel skulle jeg ha tatt han istedet for deg :!: Etter den konserten sprader faktisk dama rundt i metallica t-skjorte og tjuvlåner albumene mine :thumbup:

Og forresten til slutt... Fade To Black bør du høre!

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar

9441133[/snapback]

Master Of Puppets, hele albumet. Kill 'em all, hele albumet. Ride The Lightning, hele albumet. ...And Justice For All, hele albumet. The Black Album, Nothing else matters, Enter Sandman og The Unforgiven er vel noe av dem.

Lenke til kommentar

@ AndorPF: Han seier jo at han ikkje tykkjer om Master of Puppets, kanskje det ikkje er så lurt å anbefale resten av den plata samt dei andre gode, gamle platene som tydelegvis ikkje er hans stil?

@ Matsemann: Kvifor protestere på at Metallica vart kalla heavy metal når du eit par liner seinare kallar dei for heavy? Skal ein pirke er dei fire første thrash metal, så rock/hard rock og eg er litt usikker kva undersjanger eg skal plassere St. Anger i.

Uansett, her er eit par anbefalingar frå dei fire thrash-platene:

(Anesthesia) Pulling Teeth frå Kill 'Em All

The Call of Ktulu frå Ride the Lightning

Fade to Black frå Ride the Lightning

Orion frå Master of Puppets

Welcome Home (Sanitarium) frå Master of Puppets

To Live is to Die frå ...And Justice for All

Elles trur eg du kjem til å like ein del frå Load og ReLoad, så det er plater verd eit forsøk. The Unforgiven II er jo frå ReLoad, og songar som Devils Dance, The Memory Remains fell nok i smak om du likar best rolige Metallica.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...