Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har vert storfan av metallica lenge. Var på konsert i fjor...stor opplevelse, men nok om det.

jeg har vert den typen som har lastet ned metallica... men i ettertid (etter metallica konserten) har jeg fått så dålig samvittighet, så jeg har slettet alt av metallica på pcn..

å i dag kjøpte jeg: kill'em all - ride the lightening - reload - some kind of a monster - st.anger - death magnetic.

Jeg føler meg velsignet:P målet er å kjøpe alle albumene både live og singler.

Jeg råder alle som laster ned metallica sanger om å gjøre det samme. Det er en stoooooooooor fryd å eige metallica platene, å du får en bedre følelse av å høre på dem.

Metal up your ass!!

MvH XittO :)

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Eg er i same situasjon, dvs. eg byrja å kjøpe musikk for eit år og to sidan. I dag blir eg litt oppgitt når eg ser folk med 300GB musikk dei har lasta ned frå LAN. Eg gjorde liknande sjølv tidlegare, men høyrte ikkje på meir enn 1% kanskje, mesteparten var trancemøkk og diverse popcrap.

Lenke til kommentar

Å laste ned musikk er noe drit. Blir helt kaos i itunes. Ingen organisering av album og artist. Ender opp med et album med feks bare to sanger.

Ingenting er som å kjøpe en cd og sette den i cdspilleren og nye musikken i beste kvalitet :grin:

Har en kamerat som kjøpte alle Metallica albumene på en gang, for et par dager siden.

Endret av Hunter147
Lenke til kommentar
Ingenting er som å kjøpe en cd og sette den i cdspilleren og nye musikken i beste kvalitet :grin:

Joo.. Å sette en LP plate på platespilleren - der snakker vi kvalitet. Dessuten er det vel bedre kvalitet på FLAC-filer man laster ned enn på en cd?

Glade jeg aldri har lasta ned noe ;)

Hvis du aldri har lastet ned noe, vil jeg påstå at du har gått glipp av en vesentlig del av internets muligheter.

Zeph, gidder du å putte opp en ny poll eller? Med Death Magnetic :)

Mener du at Death Magnetic er oppe og utfordrer MOP, Ride, Kill'm'all og Justice?

Lenke til kommentar
Joo.. Å sette en LP plate på platespilleren - der snakker vi kvalitet. Dessuten er det vel bedre kvalitet på FLAC-filer man laster ned enn på en cd?

FLAC er eit losslessformat, filene er rippa direkte frå CD-en, eg ser ikkje korleis det kan bli betre kvalitet på dei.

Lenke til kommentar
Jo selvfølgelig klarer jeg å organisere musikken skikkelig, men musikk som er lastet ned fører til at det blir mange enkle spor. Feks viss jeg har lastet ned The Day That Never Comes, så har jeg bare en sang under Death Magnetic.

Jeg laster bare ned album, men for all del, jeg kjøper også. Hadde jeg kjøpt alt det jeg ville så ville jeg nok vært i økonomisk ruin nå...

Men zeph, mekker du en ny poll der du hiver inn Death Magnetic eller? :)

Lenke til kommentar

FLAC er eit losslessformat, filene er rippa direkte frå CD-en, eg ser ikkje korleis det kan bli betre kvalitet på dei.

Nja.. Man kan da laste ned FLAC-filer direkte fra visse artisters hjemmesider. Disse er da vel neppe rippet fra cd'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...