Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Første posten min her, men har lest på sidene en stund selvom jeg ikke har registrert meg før!

Jeg forstår at det er en del her som er minst like begeistret som meg for det kommende Metallica albumet, så da har jeg et spørsmål. Finnes det nok interesse og begeistring rundt omkring her til at folk er villige (og har muligheten) til å samles foran et av platebutikkene i oslo-området minst et par timer i forveien den 12. september? Jeg har sett bildene/vidoene fra da Black album kom ut og har alltid hatt lyst til å få til noe liknende. Stå og vente på plata sammen med andre 'Tallica fans. Jeg har hørt om et release party i blant annet England og Belgia men har ikke fått med meg at noe liknende skal skje her i Norge også. Så hva synes folk?

Velkommen til forumet! :thumbup:

Jeg har heller ikke sett noe om no "offisiel" venting i kø, men er det noen av butikkene som skal holde åpne for å pushe den ut 00:01 eller noe?

Det hadde vært nice og få kjøpt den 00:01.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere enn meg som kjenner det rykker i buksa på første halvdel av Suicide & Redemption? Sammen med ANL er det helt klart S&R som har overrasket meg mest positivt. Hos meg har den passert Orion (som jeg ser på som en smule overvurdert, dont flame me), men den har fremdeles et stykke opp til Ktulu. En fantastisk låt.

Ellers sliter jeg litt med å komme ordentlig inn i The Judas Kiss. Selvfølgelig er BOW DOWN-biten gromt som faen, men synes den er litt oppstykket og stakkato ellers.

Lenke til kommentar
Flere enn meg som kjenner det rykker i buksa på første halvdel av Suicide & Redemption? Sammen med ANL er det helt klart S&R som har overrasket meg mest positivt. Hos meg har den passert Orion (som jeg ser på som en smule overvurdert, dont flame me), men den har fremdeles et stykke opp til Ktulu. En fantastisk låt.

Ellers sliter jeg litt med å komme ordentlig inn i The Judas Kiss. Selvfølgelig er BOW DOWN-biten gromt som faen, men synes den er litt oppstykket og stakkato ellers.

Vi er ganske like gitt (hvis vi ser bortifra at du mener Orion er oppskrytt)

ANL og Suicide & Redemption er de klart beste låtene på skiva. Suicide trenger endel gjennomhøringer, men når den sitter er den outstanding. De melodiøse linjene og soloene, fy faen så bra.

Lenke til kommentar
Enig angåande All Nightmare Long, den blir betre og betre.

NightKeeper: Skulle ikkje du vente? :p

Lol.

Jeg sprakk natt til fredag, de streamet jo mange av sangene på Metallica.com. Da kunne jeg ikke la være.

Har hørt på skiva konstant siden fredag, er først nå jeg har en liten pause og hører på noe annet :)

Lenke til kommentar
Vi er ganske like gitt (hvis vi ser bortifra at du mener Orion er oppskrytt)

ANL og Suicide & Redemption er de klart beste låtene på skiva. Suicide trenger endel gjennomhøringer, men når den sitter er den outstanding. De melodiøse linjene og soloene, fy faen så bra.

Mener kanskje Orion er noe oppskrytt blant hardcore-fansen, en naturlig reaksjon at når et menneske dør rett etter det har lagd noe bra, blir det gjerne overhypa og overvurdert. Blant "mannen i gata" mener jeg selvfølgelig ikke at den er overvurdert. Foretrekker da heller The Call Of Ktulu, som jeg anser som det mest episke 'tallica har lagd.

All Nightmare Long er i mine ører i ferd med å bli en nytidens Metallica-klassiker, digger den nesten like mye som jeg gjorde de første gangene jeg hørte Creeping Death og Battery.

The Judas Kiss har også gjort inntrykk, mest pga BOW DOWN though, den mangler helheten til ANL.

Lenke til kommentar

Dobbel dose?

Det kjem på fredag ja. http://www.scorehero.com/forum/viewtopic.php?t=76246

That's right ScoreHero, it's almost here and I think were all ready for it! Not only will the album come out with the DLC on friday, but if you buy it for GH3 don't worry about having to buy it again again for Guitar Hero World Tour, because it will be forward compatible from GH3 to GHWT! There is also a special exclusive version of Suicide and Redemption that you'll only be able to get through Guitar Hero!
Lenke til kommentar

Var Unforgiven III som jeg virkelig hadde sansen for, men som noen også nevner tidligere, All nightmare long vokser virkelig på.

Spesielt det første refrenger er fantastisk.

Bygges opp med den fantastisk lydende og halvskumle "Luck. Runs. Out." og bygger opp til det rett og slett sinnsykt deilige refrenget. Deilig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...