Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Så hele greia i natt :p Lars hadde humoren inne som vanlig. "Alright then" :D

Så den siste timen i natt etter tipset ditt!

Må innrømme at jeg syntes litt synd på innringeren som fikk tilbudet om to konserter! Men var vel kanskje fortjent da! :D

Han ble så eid han, HAHA. Lars holdt på å le seg ihel, men jeg tror han syntes litt synd på han. Men han reporteren var bare teit, her skal Metallica gi ut et nytt album, så begynner han å spørre Lars om Napster og St.Anger, ting de fleste har hørt tusen ganger før. I tillegg synes jeg det var frekt å spørre Lars en masse spørsmål om økonomien hans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han ble så eid han, HAHA. Lars holdt på å le seg ihel, men jeg tror han syntes litt synd på han. Men han reporteren var bare teit, her skal Metallica gi ut et nytt album, så begynner han å spørre Lars om Napster og St.Anger, ting de fleste har hørt tusen ganger før. I tillegg synes jeg det var frekt å spørre Lars en masse spørsmål om økonomien hans

Synes det egentlig var et bra interju.

Husk på at det ble sendt på en svær radiokanal i San Fransico og lokal tid der var kl 16-18.

Og med det i tankene så var nok de fleste tilhører ikke nødvendigvis Metalli-heads, som ikke har den samme angsten som diehard fansen for å gå glipp av noe. Så for dem var det nok endel nytt. :)

Lenke til kommentar

Han kom jo egentlig ganske godt ut av det da.

Der han kunne fortelle om da han tok den første restaurant regning med faren og da han sendte moren til Bahamas.

Var liksom ikke den-rike-og-gjerrige-napster-lars-som-tyner-en-geek-for-mye-penger feeling. :)

Dessuten det er USA, som etter mitt inntrykk, hvor man kan faktisk si at man selv er en suksess uten å bli dradd ned av jante-loven.

Lenke til kommentar
Hva syns dere om lydkvaliteten?

Jeg antar at du ikke er en av de fine franskmennene som faktisk bestitter selve CD'n, og heller ikke har fått tak i sangen lossless.

Og til å være mp3 så er lyden helt ok, med tanke på at Metallica faktisk har et større lydbilde enn Katy Perry og Espen Lind m.fl. så vil nok ikke mp3 yte rettferdighet for musikken deres overhode.

Har lest at den første 320 mp3 som kom ut, var konvertert fra 128 wma, og uten å være konvarte-genius så tipper jeg at det også kan være noe av forklaringen om den har fått spredd seg. :)

Heldigvis så er det ikke ...AJFA mastring.

Lenke til kommentar

Nei det er verre enn AJFA så langt. AJFA har forsåvidt sin skjarm, helt rett fram fandenivolsk, selv om litt bassgitar selvfølgelig hadde gjort seg.

Jeg håper faktisk du har rett, at alt jeg har hørt opprinnelig er 128 kbps. En MP3 på 320 kbps er bra nok for meg om ting er gjort ordentlig. Dessuten skal ikke en på 128 høres så j**** ut. Jeg er redd Death Magentic er et skrekk-eksempel på loudness-krigen. Åpne lydfilene i feks Nero WaveEditor og se.

Det som også bekymrer meg veldig er at de tre studiolåtene som allerede er sluppet offisielt fra Metallica.com har samme elendige kvalitet. Og ikke glem at The Day That Never Comes i opprinnelig versjon ble fjerna fra iTunes fordi den var "too loud".

Lenke til kommentar

Eg har putta inn eit par filer i Audacity.

Den øverste er Queen - Bohemian Rapsody i 320kps, trur det er eg som har rippa den frå CD.

Den andre er Metallica - That Was Your Life frå Death Magnetic *kremt* 192kbps

Den siste er Metallica - Blackened frå AJFA rippa av meg til VBR V2.

No er dette sjølvsagt ikkje noko god versjon, me får sjå når plata kjem på markedet og me kan analysere det rett frå CD. Likevel, det skal vel ikkje endre volumet så mykje sjølv om det er rippa i dårleg kvalitet? Eg prøvde og å putte Dire Straits - Money For Nothing og The Doors - The End, begge lasta ned i 128kbps, dei var i same stil som Blackened og Bohemian, ingen linjer ut over skalaen. Eg prøvde resten av Death Magnetic og, same sak som den på biletet.

post-23219-1220534678_thumb.jpg

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ja, gainen er blåst i taket og signalet blir klippa i toppene. Det medfører skurring eller gromsete lyd, og er etter min mening verst på The day og Broken beat and scarred.

Ser også andre som sier dette med at alt stammer fra en kilde. Det sies også at alle frekvenser over 15 kHz er fjerna, men det har jeg ikke sjekka selv. La oss håpe det er denne ene kilden som er problemet. Jeg er fremdeles skeptisk, men har ikke malt faen på veggen riktig enda.

Endret av sunh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...