Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, no byrjar det å likne noko her. Minnar meg litt om St. Anger, mykje på grunn av trommene, men dette lover framleis bra for resten av albumet. Soloen var og kjekk.

No har eg kun høyrt låta på Youtube gjennom ein superjalla Creative-høgtalar (den andre er død), blir nok bra dette her i CD-kvalitet på eit skikkeleg anlegg.

Lenke til kommentar

Ja, dei har lagt ut heile. Og den er FEIT! Det blir vel litt med Death Magnetic som med Megadeth si United Abominations då over halve skiva vart lagt ut på nettet av bandet, gjeve ut som singel, spelt på radio og live før plata var i butikkane. Eg hadde tenkt å halde meg og ikkje høyre noko frå Death Magnetic, eg og, men det har hittil gått dårleg...

Lenke til kommentar
Ja, dei har lagt ut heile. Og den er FEIT! Det blir vel litt med Death Magnetic som med Megadeth si United Abominations då over halve skiva vart lagt ut på nettet av bandet, gjeve ut som singel, spelt på radio og live før plata var i butikkane. Eg hadde tenkt å halde meg og ikkje høyre noko frå Death Magnetic, eg og, men det har hittil gått dårleg...

Ja, men jeg setter ikke pris på det. Får mye mer ut av det ved at jeg kjøper skiva på release-dato, mer egenverdi om man kan si det på den måten. Jeg lovte meg å ikke høre Cyanide, det gikk dårlig. The Day That Never Comes, vice verca...nå skal jeg hverfall prøve å holde meg.

Dette ligger uansett ann til å bli årets beste skive, ganske lett egentlig. Jeg mener Cyanide er det beste Metallica har gjort siden AJFA, med unntak av The Outlaw Torn. Riffene er massive og de progressive elementene er veldig gode, og den melodiøse biten er glimrende. Metallica er mestere på å blande inn gode melodier inn i musikken.

Lenke til kommentar

Vil ikke høre. Må holde meg. Blir hardt :p

Cyanide > The Day That Never Comes, in my humble opinion.

TDTNC har en glimrende åpning, og biten med "Love is a four letter word"-riffet (som forøvrig får meg til å headbange av meg hodet), er glimrende. Den andre halvdelen er thrasha som faen, men litt uferdig føler jeg. Kirk pøser på med (gode) thrash-soloer, samt en dual solo med Hetfield. Ikke at det er negativt, men jeg føler som sagt det blir litt uferdig.

Cyanide derimot, har det meste. Glimrende bassintro før årets beste riff slår inn, men det er jo ikke slutt der. Det andre riffet de spiller i sangen er nesten likebra som intro-riffet. For meg som er en riff-mann så er Cyanide metal-himmelen for meg. Jeg elsker et godt riff, og jeg føler det gjør hele sangen. Og når Hetfield pøser på med monsterriff i Cyanide, så blir det ikke dårlig :) Ta f.eks Dead Embryonic Cells og Propaganda av Sepultura, eller Domination med Pantera for den saks skyld. Riffene på slutten gjør hele sangen for min del, det er derfor jeg hører på de respektive sangene, for de riffene er blant tidenes beste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...