Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes sangen er veldig varierende! Enkelte partier er utrolig mens andre blir litt ikke fullt så bra.

Liker kompleksiteten da!

Åsså beklager jeg til de jeg "krangla" med i de postene igår... (blir bare litt engasjert her)

Det var jo bare en engasjert meningsutveksling! ;)

Så sant så sant.... ;)

Lenke til kommentar
Sitter med følsen av at The Day that never comes kommer til å bli en live låt ut av en annen verden, men kan vel være en liten overdose av låta som får meg til å tenke i de banene.

Tja.. ett sånt live konsert sikkerstikk som Nothing Else og One kanskje?!

Lenke til kommentar
I concur, enig i at stemma til James var betre før, men det er litt vanskeleg å gjere noko med. Låta avslutta litt brått, men ellers flotte riff.

Tror det har mye med hvordan han synger også.

Mens han før "bjeffet" mer, så "jamrer" han nå (sånn cirka i mangel av bedre ord).

Men liker sangen bedre og bedre!

Lenke til kommentar

Vil si at stemmen til Hetfield er bedre, altså mye mer "teknisk" utviklet i dag, enn den var for 20 år siden. Samtidig var det jo den unge, råe og bjeffende stemmen til Hetfield som er mest og best Metallica. Dette er vel bare en naturlig fysisk utvikling som har med alder å gjøre, som gjør at han ikke kan synge som før. Men det lover virkelig bra dette som nå er i vente. Av de to sangene jeg har hørt lukter det skikkelig Metallica lang vei, noe det ikke helt gjorde av St. Anger, hvor det luktet mer korps og 17. mai :whistle: .

Lenke til kommentar

Eg mislikar å måtte innrømma det, men på eit eller anna vis behagar det meg å høyra at gutane eldes. Dette var ein solid opptur etter St. Anger. Men dei har likevel ikkje glansen frå gamle dagar.

MEN:

Kirk kunne spart seg den voldsomme leiken med effektar, han har meir enn nok å gje med ein enkel distortion. Det same gjeld James, berre for å ha noko å pirka på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...