Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Kan fanmeg love deg at jeg har rett!! Er jo bare å høre på det de har levert til nå... det er jo bare rått! Men dette er jo selvsagt mitt synspunkt... jeg veit jo av endel folk som sier de DIGGER Metallica og kan alt om musikken... spesiellt Nothing Else Matters... (som er den eneste sangen de har hørt)

(jeg kan min Metallica tro du meg) Og jeg er ganske så sikker på at gutta ikke går ut slik og skryter av albumet til fansen for så å skuffe 100% 12 september når det slippes!

Gled dere!

:!:

Jeg synes du virker som at du tror du er Gud. Men for all del, fortsett, morsomt å lese :)

Jeg syns det virker som du er 14 år, men for all del... noen må jo være det og! Limp Bizkit kommer sikkert med et nytt album så du kan høre på snart! Jeg er blodfan av metallica og har STOR tro på det nye albumet! Noe du tydeligvis ikke har! ;)

By the way... jeg ER gud... (på metallica)

jeg håper virkelig at det blir en dödare av et album, men deg stoler jeg nok ikke på for det om!

du kan godt pisse på limp biscuit og det blir jeg mer enn gjerne med på, men dritt i å diss fans'n deres! kun fordi at du har funnet din o'store betyr ikke at du vet hva som er rett for alle andre!

Og helt ærlig så minner du meg mest om trace-generasjonen på '90-tallet som på tro og ære kunne love at rock'n var død og at tiesto var veien!

:)

For det første... hvem fans har jeg dissa?

For det andre hva er trace-generasjonen?

For det tredje.... veit du hva du snakker om?

For det fjerde.... disser du Tiesto? Ikke prøv deg! Tiesto ruler!

Og til slutt... eier du ingen sans for ironi, humor og glede i hverdagen?

Så jævla seriøse vi skulle bli da... Om dere venter på noe stort driter vel jeg i... men jeg VENTER på noe S T O R T! Og jeg er ikke det grann redd for å si det heller!

Lighten up a...

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første... hvem fans har jeg dissa?

Les ditt eget innlegg!

Jeg syns det virker som du er 14 år, men for all del... noen må jo være det og! Limp Bizkit kommer sikkert med et nytt album så du kan høre på snart!
For det andre hva er trace-generasjonen?

Siden jeg både henviste til '90-tallet og tiesto, samtidig som det er påvist at folk flest gjenkjenner de fleste ord ved å oppfatte de ytterste bokstavene så er jeg ganske sikker på at du forstod at det var "trance" jeg mente.

For det tredje.... veit du hva du snakker om?

Du kan mer enn gjerne opplyse meg om du er i stand til det!

For det fjerde.... disser du Tiesto? Ikke prøv deg! Tiesto ruler!

Nei, disser ikker tiesto.

Og til slutt... eier du ingen sans for ironi, humor og glede i hverdagen?

Så jævla seriøse vi skulle bli da... Om dere venter på noe stort driter vel jeg i... men jeg VENTER på noe S T O R T! Og jeg er ikke det grann redd for å si det heller!

Lighten up a...

For å klare å videreformidle ironi skriftlig (på nettet) så må man ha utsøkte skriveferdigheter. Og innleggende dine bar heller ikke preg av humor og glede i hverdagen.

Og tro meg jeg venter også på noen som er kanskje større enn noe annet album jeg har ventet på.

Og det til tross for at jeg gikk i nesten fem år og ventet på noe etter appetite.

Det eneste vi vet om DM er cyanide - live og i underkant av 30 sekunders lydklipp totalt.

Noe som ikke er i nærheten til at man allerede nå kan karakterisere albumet som en fremtidig klassiker. :)

Lenke til kommentar

Ja... jeg leser innlegget mitt... er han fan av Limp?? Hmm.... står ikkeno om det nei! Står faktisk Metallica og Children Of Bodom i signaturen... jaja nok om det!

Hva snakker du om??? Appetite???? Tror Guns kan virkelig stappe Chinese Democracy opp i baken! Og du kan få stappe etter når den "kommer" ut... (som lovet i 2008 :!: og 2007, og 2006 og 2005 og 2004 og 2003..... bla bla bla)

Og ja... 90 tallet... når du enten satt i bleier og sugde på totten eller hadde problemer med å få vekk puddelhåret etter 80 tallet hørte jeg faktisk på band som Metallica (selvsagt), Pantera, Sepultura, Motörhead ++++++++++ Men som guns fan hørte du vel kun på jamringa til Axel Pose

Og igjen... JEG TROR.... og jeg DRITER i hva du eller noen andre måtte si at DM kommer til å gruse alt metallica har gitt ut siden ...And Justice For All! Du kan få ta meg på ordet 12 sept!

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Ja... jeg leser innlegget mitt... er han fan av Limp?? Hmm.... står ikkeno om det nei! Står faktisk Metallica og Children Of Bodom i signaturen... jaja nok om det!

Hva snakker du om??? Appetite???? Tror Guns kan virkelig stappe Chinese Democracy opp i baken! Og du kan få stappe etter når den "kommer" ut... (som lovet i 2008 :!: )

ok, nok om det!

Hva snakker du om??? Appetite???? Tror Guns kan virkelig stappe Chinese Democracy opp i baken! Og du kan få stappe etter når den "kommer" ut... (som lovet i 2008 :!: )
Snakker overhode ikke om chinese democracy.

Og ja... 90 tallet... når du enten satt i bleier og sugde på totten eller hadde problemer med å få vekk puddelhåret etter 80 tallet hørte jeg faktisk på band som Metallica (selvsagt), Pantera, Sepultura, Motörhead ++++++++++ Men som guns fan hørte du vel kun på jamringa til Axel Pose

jeg gjorde vel ingenting av dine nevnte aktiviteter på 90 tallet.

Og igjen... JEG TROR.... og jeg DRITER i hva du eller noen andre måtte si at DM kommer til å gruse alt metallica har gitt ut siden ...And Justice For All! Du kan få ta meg på ordet 12 sept!

Kommer ikke til å ta deg en ting på ordet selv om platen er det største de har laget.

Ordet ditt betyr ikke en dritt i denn sammenhengen fordi du tror og derfor vil gamble med å si at platen er bra.

Det har du ingen forutsetninger for si per i dag.

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

ok, nok om det!

Snakker overhode ikke om chinese democracy.

Oppdater meg...

Lenke til kommentar
Oppdater meg...

Etter appetite kom use I&II som de første full-lengde platene.

Grunnen til at appetite skapte forventninger var pga den er en av de beste platene gjennom tidene.

Både var den nyskapende, men samtidig som den var med å definere en ny retning ut av glam-metallen tidlig på 80-tallet fra LA.

Lenke til kommentar
Oppdater meg...

Grunnen til at appetite skapte forventninger var pga den er en av de beste platene gjennom tidene.

Både var den nyskapende, men samtidig som den var med å definere en ny retning ut av glam-metallen tidlig på 80-tallet fra LA.

Hehe... Kill Em All definerte faktisk FUCK GLAM i 1983.... Metallica LA grunnlaget for døden til glamrock.....! De var faktisk bandet som gikk på scena i det de sto og gikk i til daglig... og hadde overhodet ikke behov for å dra på seg sminke og latterlige spandex i diverse snasne rosa etc. farver...

Nyskapende var Muligens Appitite i sin sjanger... men det er to HELT ulike sjangere vi snakker om (ikke at det er tema engang) Det er som å sammenligne Marit Larsen med Dimmu Borgir!

Guns skal så definitivt ikke få cred for å få verden vekk fra glamrock! No Way!

Men denne skal de få.... en gang i ehm.... 1987 eller 1988 var Guns "større" enn Metallica på mange måter (nyskapende kanskje) men bare så synd at Axel fucker opp alt ved å 1. ikke møte opp til live konserter, 2. bruke sprøyta litt vel aktivt, 3. generelt sett bare være en skikkelig lodott.... (har aldri frydet meg mer enn når James Hetfield i 1991 eller 92 eller når faen det var latterliggjorde Axel Pose backstage under en konsert!) Tidenes morsomste klipp som finnes på youtube en plass.

Ironisk nok turnerte Guns med Metallica i den tiden og hva skjedde...? Jo... Guns ble en saga blott!

Det er en veldig bra plate... ja! Den skal guns få!

Enough said... Dette ble tidvis off topic.... så ser for meg at nok er nok!

God Natt

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Hehe... Kill Em All definerte faktisk FUCK GLAM i 1983.... Metallica LA grunnlaget for døden til glamrock.....! De var faktisk bandet som gikk på scena i det de sto og gikk i til daglig... og hadde overhodet ikke behov for å dra på seg sminke og latterlige spandex i diverse snasne rosa etc. farver...
gnr var knapt skapt da de gav seg med sminken sin. etterpå var de seg selv også i rampelyset. har dog sett et bilde av slash med lipgloss ->uff

Nyskapende var Muligens Appitite i sin sjanger... men det er to HELT ulike sjangere vi snakker om (ikke at det er tema engang) Det er som å sammenligne Marit Larsen med Dimmu Borgir!
for all del var det to ulike sjangere. grunnen til at appetite ble nevnt var i forhold til å vente på et nytt album fra et band som er dritt bra som vi nå venter på DM

Guns skal så definitivt ikke få cred for å få verden vekk fra glamrock! No Way!
gnr hadde sitt utspring fra glamrocken, og brukte det til å definere en ny retning. men nei, gnr var ingen glamrock-dödar

Men denne skal de få.... en gang i ehm.... 1987 eller 1988 var Guns "større" enn Metallica på mange måter (nyskapende kanskje) men bare så synd at Axel fucker opp alt ved å 1. ikke møte opp til live konserter, 2. bruke sprøyta litt vel aktivt, 3. generelt sett bare være en skikkelig lodott.... (har aldri frydet meg mer enn når James Hetfield i 1991 eller 92 eller når faen det var latterliggjorde Axel Pose backstage under en konsert!) Tidenes morsomste klipp som finnes på youtube en plass.
axl er en .... (sett inn noe negativt), som klarte å få et av de bandene som har opplevd å være størst til å ryke. pent clip btw

Ironisk nok turnerte Guns med Metallica i den tiden og hva skjedde...? Jo... Guns ble en saga blott!
igjen enig med deg. per i dag er det axl-rose-prosject som spiller gnr sanger. metallica måte faktisk gå på scenen først fordi axl var så uregelmessig mtp tidspunktet han skulle finne på å gjøre sin entre. på samme delen av use-turnen brukte axl sin søster og bror til å ha tema-fester backstage av ulike varianter for hver konsert. metallica dukket aldri opp. :)

disse tema-festene til axl, og det at han gikk så sent på scenen bidro til at gnr såvidt tjente penger. det var eksepsjonelt høye utgifter til crewet da de skulle har ubekvemt arbeidstidstillegg. metallica tjente fett på den turnen.

Enough said... Dette ble tidvis off topic.... så ser for meg at nok er nok!

God Natt

med på nok er nok.

og håper du har rett at DM skal sprenge fiseringen til folket. men det tar jeg ikke for god fisk før 12. :)

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...