Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Konserten de hadde i Polen og Tsjekkia var geniale. De er uten tvil fortsatt veldig i toppform. De som må vente till 15Juli har absolutt noe og se frem imot.

Blou er ganske ekstrem når det gjelder og se konserter ja (har jo blitt en liten PPM kjendis også etter at han havna på scenen og reise dagboken hans ble trykket i "So What!"). men det er jo flere fra MetClub som ser veldig mange konserter... Skulle ønske jeg var en av dem. De er like geniale vær gang du ser dem og absolutt ett band man fint kan se flere ganger uten og gå lei. Neste år blir det jo, nesten uten tvil, en fullverdig verdens turne. Så håper jeg får sett dem mange ganger, målet er 10 konserter.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en liten anti-periode med Metallica inntil igår. Nå går det så og si bare i 'Tallica. ^^ Men jeg prøver å høre på de "nye" sangene, Load og REload. Selvom gamle slegere enda svinger. Har ikke noe spesielt favorittalbum, kanskje RTL, KEM eller MOP.

Lenke til kommentar

Det er noen få sanger fra Metallica till St. Anger som er bra. Men det er fortsatt 80-tallets Metallica som er best. Så jeg er utrolig takknemlig de holder seg, hovedsakelig, til de sangene live.

Selv hører jeg faktisk minimalt på Metallica. Vet ikke om det er fordi jeg den første perioden, etter jeg begynte og høre på Metal, det gikk bare, da mener jeg bare, MetallicA. Det var alt jeg hørte på. Slik var det i ett år. Men jeg elsker fortsatt deres musikk like mye. Jeg begynner som regel og høre mye på Metallica en uke før jeg skal på konsert for og friske opp hukommelsen med tekstene dems.

Jeg er hvertfall takknemmlig for at jeg nå hører på mange forskjellige band, ellers ville jeg vært møkklei, det er jeg sikker på.

Også, for de som ikke har lest nyheten så har MetallicA gitt tillatelse till og legge ut de blogginlegga som QPrime ga beskjed om og legge ned. Link her

Lenke til kommentar
Det er noen få sanger fra Metallica till St. Anger som er bra. Men det er fortsatt 80-tallets Metallica som er best. Så jeg er utrolig takknemlig de holder seg, hovedsakelig, til de sangene live.

Selv hører jeg faktisk minimalt på Metallica. Vet ikke om det er fordi jeg den første perioden, etter jeg begynte og høre på Metal, det gikk bare, da mener jeg bare, MetallicA. Det var alt jeg hørte på. Slik var det i ett år. Men jeg elsker fortsatt deres musikk like mye. Jeg begynner som regel og høre mye på Metallica en uke før jeg skal på konsert for og friske opp hukommelsen med tekstene dems.

Jeg er hvertfall takknemmlig for at jeg nå hører på mange forskjellige band, ellers ville jeg vært møkklei, det er jeg sikker på.

Også, for de som ikke har lest nyheten så har MetallicA gitt tillatelse till og legge ut de blogginlegga som QPrime ga beskjed om og legge ned. Link her

Er nesten helt enig der, ELSKER ikke akkurat all musikken, men er enkelte sanger jeg elsker [gangster] "4life" [/gangster].

Lenke til kommentar

De fire første albuma inneholder vell bare, i min mening, tre mindre bra sanger: "Phantom Lord", "Escape" og "Trapped Under Ice"... Ellers i deres katalog er det flere sanger jeg syns jeg mindre bra. Men for all del, ikke alt de ga ut på 90 tallet var dårlig (utelukker Garage som er cover og den geniale S&M konserten).

St. Anger syns jeg selv er relativt mislykket. Jeg har aldri likt det. Som alt annet MetlalicA gir ut er det ikke direkte dårlig, men for meg er det ikke det jeg liker. Eneste sangen der jeg virkelig liker er "Unnamed Feeling", av flere grunner.

Jeg var forresten på konserten i Praha 3. juni! :)

Konge!? Neeeh.. :p

:w00t: \m/ :w00t:

Hvis lyden hadde vært bedre ville den vært så godt som perfekt... Det var lyden som skuffet meg mest. Jeg sto på høyre side med bare gjerde mellom meg og scenen, så kan ikke svare for hvordan lyden var ellers på stadion. Men der jeg sto druknet hvertfall vokal og gitar for det meste i bassen. Det skuffet meg ekstremt. Jeg har alltid gjerde plass på venstre side (med tre unntak, og den konserten var første gang på høyre side), og har aldri i mitt liv opplevd så dårlig lydbilde...

Gleder meg til Bergen. Skal bli spennende på flere måter den. Har blant annet ikke hotell rom. Så ser frem imot nesten 10 timers kjøring og sove i bilen. Men hva gjør man vell ikke for en MetallicA konsert :cool:

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva folk har imot "Escape". Glatt en 5/5 på iTunes-ratingen min det. Elsker refrenget, men det som tar sangen opp på et skyhøyt nivå er den episke outroen.

Det er slik jeg tenker når jeg hører kritikk om "Mama Said". Elsker den, genial sang. En sang jeg virkelig tviler på å få hørt live, den er jo ikke akkurat en "MetallicA sang". Men kanskje jeg har flaks. De har jo spillt Dyers Eve live.

Når det gjelder Escape, kan bare snakke for meg selv. Men liker den bare ikke. Har dessverre ingen bedre forklaring... Men er enig i at outroen er bra. Episk er jeg ikke enig i, men fortsatt veldig bra.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

"We will see you guys in october with a brand new album and a brand new tour" - Lars

Fint når de spiller på festivaler. Har 5 opptak hitiil og kan jo håpe at noen av de andre festivalene også blir filmet. Rock am Ring og Bonnaroo er mine favoritter foreløpig. Får satse på at Bergen-konserten overgår disse. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...