Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Bare la vær og melde seg på det da. Men ikke meld deg på hvis du ikke har planer om og benytte deg av tilbudet. Det vill bare ødelegge for en annen person som virkelig vill dit og har tenkt og benytte seg av tilbudet...

Er litt usikker på når du må møte frem om du vinner. Men jeg vet at M&G vill foregå når support bandet spiller og når du er ferdig vill du bli plassert helt framme ved gjerde.

Og det er nok ingen mulighet for at du kan dra med deg vennen din... Men nok av tid og bestemme seg på. Første konserten dems er 28Mai i Polen. Så påmelding til M&G vill nok starte i april.

Husker ikke helt hvordan det funket ifjor, men tror fristen for Bergen konserten vill være litt senere da den er ut i juli.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Album IKKE ut før sommern. Dette er ord fra Lars Ulrich. En liten smakebit av intervju som kommer med neste Metal Hammer blad. Kopierte like gjerne hele posten jeg fant på PPM.

The full interview is coming out in next month's Metal Hammer. Here is an excpert though. Go to metalhammer.uk for the source:

Metal Hammer magazine recently conducted an exclusive interview with METALLICA’s drummer Lars Ulrich about the progress of their recording sessions for the group’s new album. A few excerpts from the chat follow:

Metal Hammer A lot of people are clamoring for some hard news about the new record. What can you give us?

Lars Ulrich What is ‘hard news’ [laughs].

Metal Hammer Release date, song titles, song lengths…you’ve got some shows coming up this summer...

Lars Ulrich Well, the album won’t be out before the summer, but it will be for the most part done by then. I’ve heard some gripes from, you know, ‘people’ who think this record should be out already, but we’re not going to, you know, hurry up the process or anything like that. We’ve never been about that… <pauses>… when this album comes out, within the first 30 seconds of listening to it, most people will forget about the time period anyway. I’m really proud of what we’re doing here and, you know, the effort that this band has put in on this. This record feels…special, like we’ve captured something unique that is, you know, more than a ‘metal’ record.

Metal Hammer What do you mean, more than a ‘metal’ record?

Lars Ulrich Like, it is ‘metal’ but it feels like it will…transcend genres and, you know, labels. I feel about this album kind of like how I felt about the Black Album…not that it sounds like the black album. People are going to read this and start saying we made…’Black Album 2’ or something.

Metal hammer So, any ballpark on a release date? Month? Season? Decade?

Lars Ulrich I don’t want to make any promises, because if I say you know, it might come out around… September, and it doesn’t, the kids will all be like ‘fuck you Lars’ but I would say a fall release is…somewhat the projection. People are going to, you know “hear stuff” at the shows [this summer] that they haven’t heard before, and you know, that should tide them over until it [the album] is out.

To order a copy of the new issue of Metal Hammer containing the Lars Ulrich interview, visit www.metalhammer.co.uk

Eneste positive jeg kan få ut av dette intervjuet er at de kommer til og spille "noe vi aldri har hørt" noe som jeg tror betyr vi får høre kanskje en ny sang på kommende turne. Og at de ikke stresser med og få det ferdig, noe som er veldig bra og høre... Joa, det er forjævli vi må vente mange mnd till, men det blir nok verdt det. Heldigvis har jeg 3 konserter og se frem imot. Så noe Metallica blir det på meg til sommern :w00t:

Lenke til kommentar

Og jeg regner sterkt med at de legger ut konsertene som nedlasting på metallicalive.com, slik som de gjorde ifjor. Tilogmed videosnutter også. Det var en genial greie, og det er bandet selv som gjør det. Så fikk vi lasta ned konserten vi var på som høykvalitets FLAC eller MP3 for $10. Pluss se en låt på video. Og sjekke ut hvordan de hørtes ut i Athen f.eks.

Og plutselig var de ikke bootlegs lengre. Bra for bandet og lettere for fansen å få tak i uten å betale hue og rævva for en bootleg-cd.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

de har lagt ut konserter på MetallicAlive i ett par år og det kommer de til og fortsette med. Blir hvertfall veldig overasket om de skal slutte med det nå. Klipp av konserten blir det nok også. Det er utrolig kult og høre på konserten man har vært på, pluss at det blir bedre kvalitet enn en bootleg.

Lenke til kommentar

At dem tar enda en turne i europa er helt greit for meg. Om det vill ta litt lenger tid før jeg får albumet går greit for meg så lenge jeg får sett dem live... Verdensturne etter albumslipp vill jo også bety enda flere konserter til neste år. Så klager ikke jeg.

Ferdig innspilt om 4-6 uker, rart at de skal vente til september. Kan jo selvfølgelig være bullshit også, man vet aldri med Metallica :) Kanskje de bare lurer fansen, for så å plutselig gi den ut :p

Hvordan vet du at det er ferdig innspilt om 4-6uker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

personlig tviler jeg sterkt på at det blir noe 20års jubileum, lignende feiringen av MoP. Men skal vell ikke være umulig at de gir oss en sang fra AJFA som de aldri har spillt eller spillt en sjelden gang. Tenker da spesiellt Dyers Eve som de bare spillte ett fåtall ganger i 2004 (ikke spillt den før eller siden). For meg vill de gi mer mening og ha en 30års feiring av KEA siden den er en større milepæl enn AJFA... KEA er jo det første albumet dems og det er ett legendarisk album innen Thrash sjangeren siden den var med og starte det hele. Sammen med "Show No Mercy" selvsagt.

Ikke misforstå. Jeg syns AJFA er ett genialt album (selv om bassen er veldig fraværende) og det er mange andre som også syns albumet er veldig bra. Men det er fortsatt ikke like legendarisk som MOP og jeg kan heller ikke se noen stor grunn til at dem skal ha noen stor feiring av det... Om de ikke føler for og gi oss hele albumet pluss ett vanlig sett vill jeg gjerne at de spiller disse sangene: "Harvester Of Sorrow", "Dyers Eve", "AJFA" (joa de spillte den i Oslo i fjor men sangen er så genial at jeg vill ha den i år også) og "To Live Is To Die".

Lenke til kommentar

Ja jeg sjønner jo at MoP er et mye mer spessielt album en AJFA.. Regner egentlig med at de kommer til å ha et lite 25-års jubileum for Kill em all..(?) 25 er jo en fjerdedel av hundre :p

Jeg skal gå med Kill em all genser på konserten ihvetfall :p

Endret av Djfreedo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror genser kan bli varmt i juli da men. En tskjorte kan vell være ett verdig alternativ :p

Rart at det bare er, ca, 1,5Mnd til Polen konserten. Føles ut som om det var igår at det var flere mnd igjen. Gleder meg jeg gjør :w00t:

EDIT:

Her er offisiellt fra MetClub. Info om support i Bergen:

Since the second part of our little European summer vacation does not include any festival shows, guess what... we get to pick who we, and you, get to spend the day with. So we're psyched to share with you that our old friends in Down and our new friends in The Sword, one of our favorite bands of the last few years, have agreed to come along for the ride. Look for 'Tallica, Down, and The Sword starting on July 16 in Bergen, Norway through July 25 in Sofia, Bulgaria (except in Bucharest, where it will be just 'Tallica and The Sword).

And as usual, another update coming in the next 48 hours relevant to all this...

HELL YEA!!!

utrolig bra support band det ja. Milevis forbedring fra 07 også (nei, jeg liker ikke Turboneger heller).

The Sword er kanskje mindre kjent for flere, enn Down. Så har lagt ved en link under:

The Sword

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...